کد خبر: ۲۳۴۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
«دکتر مهدی حسینی» با بیان اینکه از ابتدایی تا متوسطه را در زابل مشغول به تحصیل بودم، ادامه داد: سال 73 دیپلم گرفته و در دانشگاه مشهد در رشته دکترای دامپزشکی قبول به تحصیل شدم ...

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با حضور در دفتر پایگاه خبری عصر هامون ضمن بازدید از بخش های مختلف این پایگاه خبری با برخی مدیران، سردبیران و خبرنگاران دیدار و گفت و گو کرد.

«دکتر مهدی حسینی» در بازدید از دفتر عصر هامون در گفت و گویی خواندنی با بیان اینکه از ابتدایی تا متوسطه را در زابل مشغول به تحصیل بودم، ادامه داد: سال 73 دیپلم گرفته و در دانشگاه مشهد در رشته دکترای دامپزشکی قبول به تحصیل شدم.

به دامپزشکی بی علاقه نبودم

وی افزود: سال 79 پس از پایان تحصیلات به سربازی رفته و پس از پایان سربازی در اداره دامپزشکی استان در سمت کارشناس اداره بررسی و مراقبت های دامی مشغول به کار شدم.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در مدت 15 سال سابقه فعالیت در دامپزشکی استان مناصب مختلفی را تجربه کرده ام که از جمله آن ها بخش های مبارزه با بیماری های دامی و تشخیص و درمان، معاونت و سلامت، معاونت اداری و پشتیبانی است که از سال 92 به عنوان مدیر کل دامپزشکی استان در خدمت همشهریان عزیز هستم.

 

با دامپزشکی ازدواج کرده ام

حسینی با بیان اینکه موضوع پایان نامه ام بررسی آلودگی گوسفندان منطقه سیستان به بیماری زردی بود، گفت: به دامپزشکی بیعلاقه نبودم اما همانند سایر همسالانم به پزشکی علاقمند بودم، با این وجود در هنگام انتخاب رشته دامپزشکی را انتخاب کردم و تنها کسی در زابل بودم که آن زمان بین همسالانم این رشته را انتخاب کرده بودم.

وی در پاسخ به اینکه اگر مدیر کل دامپزشکی استان نبودید دوست داشتید در چه کار دیگری مشغول بودید، با خنده ادامه داد: بنده با دامپزشکی ازدواج کرده ام و قطعا اگر مدیر نبودم دوست داشتم به عنوان کارشناس بررسی و مراقبت و یا تشخیص و درمان در اداره دامپزشکی مشغول به کار بودم.

عدم اعتماد مردم به مهر بهداشت بزرگترین مشکل دامپزشکی کشور است

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه در خصوص مشکلات دامپزشکی در استان تصریح کرد: مشکلات عمده ای که نه تنها در استان بلکه در کل کشور اداره دامپزشکی با آن درگیر است و به ظاهر در برخی کلان شهرها حل شده بحث عدم اعتمادی است که مردم به مهر بهداشتی دارند و عنوان می کنند تا دام را نبینند مورد تاییدشان نیست.

وی با بیان اینکه برخی مردم در اظهار نظری عنوان می کنند که از روی ظاهر می توانند سلامت دام را تشخیص دهند، گفت: حتی یک متخصص هم نمی تواند از روی ظاهر تشخیص دهد چه برسد به یک فرد عام.

وی با بیان اینکه دامی که در کشتارگاه ذبح می شود توسط ناظر شرعی و موازین شرعی تایید می شود، اظهار داشت: اگر مردم علاقمند به زندگی در کنار دام زنده هستند می توانند به روستاها مهاجرت کنند، اما این که در شهر هستند پس باید با قوانین شهری زندگی نمایند.

فرهنگ سازی و آموزش باید توسط رسانه ها صورت گیرد

حسینی با بیان اینکه مهمترین بحث آموزش و فرهنگ سازی در بین مردم است، افزود: این که فرهنگ و ذائقه مردم به این سمت است که دام زنده را ببینند قابل قبول نیست چون ما در شهرستان ایرانشهر که بومی های خود استان هستند کشتارگاه ایرانشهر بیشترین فعالیت را دارد و توانسته برند خود را در بین مردم جا بیاندازد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما، خبرگزاری ها و جراید نقش مهمی در بحث آموزش و فرهنگ سازی دارند، گفت: با این وجود تا زمانی که مردم نخواهند همانند آب در هاون کوبیدن است.

 

سلامت بهداشت و حفظ سرمایه های دامی مهمترین اهداف دامپزشکی در کشور است

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه حفظ سرمایه های دامی کشور و تامین بهداشت دام از اهداف دامپزشکی کشور است، گفت: تامین بهداشت دام از طرق مختلفی صورت می گیرد که واکسیناسیون و کنترل تردد دام و فرآورده های دامی از جمله این هاست که با توجه به حساسیت خاص در سیستان و بلوچستان و ورود دام و همجواری با دو کشوری که هیچ اطلاعات بهداشتی نداریم آنها را از طریق بیماری های وارداتی حفظ کنیم.

واردات 65 هزار راس دام به سیستان و بلوچستان

وی با بیان اینکه طاعون گاوی در دنیا ریشه کن شده است، اضافه کرد: کنترل بیماری های دامی به دلیل نظارت هایی است که توسط دامپزشکی صورت گرفته و تا کنون تلفات شدیدی در استان نداشتیم.

حسینی با بیان اینکه امسال 65 هزار راس دام به استان وارد کردیم، گفت: این میزان واردات دام نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 و نیم برابر افزایش داشته است.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه 8 هزار و 700 تن گوشت به صورت تازه و یخ زده امسال به خارج از استان انتقال دادیم، تصریح کرد: 220 هزار راس دام سنگین در استان داریم که عمده گوشت هایی که به خارج از استان انتقال داده می شود دام های وارداتی است چرا که مازاد نیاز استان بوده و بیشتر مصرف استان در دام سبک خلاصه می شود.

مشکل انتقال دام های سیستان به خارج از استان در حال رفع است

وی افزود: یکی از بحث هایی که دامداران در منطقه سیستان متقاضی هستند بحث پروار دام های وارداتی است که دام های وارداتی نسبت به بیماری مقاوم و ارزان تر هستند و ضریب تبدیلشان به پروار سریعتر است لذا دامدارها رغبت بیشتری دارند.

حسینی بیان کرد: در این خصوص هماهنگی هایی با دامپزشکی کشور صورت گرفته و اجازه پروار این دام ها را از سازمان دامپزشکی کشور اخذ کردیم که قرار است در یک شعاع خاصی در نقاط مختلف استان این کار انجام شود.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه خاطر نشان کرد: دامداری های شیری ما با توجه به قیمت پایینی که دام های وارداتی دارند دام بومی را در استان خریداری نمی کنند لذا دامداران شیری استان خواهان خروج دامشان از استان به سایر نقاط کشور هستند که این موضوع توسط استاندار در حال پیگیری است.

 

ورود مرغ زنده داخل شهر زاهدان ممنوع شد

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه با پیگیری های استاندار ورود مرغ زنده به داخل شهر زاهدان ممنوع شد، گفت: در صورت ورود باری حامل طیور زنده به شهر بار به جرم کالای غیر بهداشتی ضبط و به کشتارگاه منتقل می شود.

وی ادامه داد: عدم وجود کشتارگاه فعال در بخش طیور در استان سبب شده بود که تا امروز این کشتار به صورت زنده در برخی نقاط شهر صورت گیرد اما اکنون کشتارگاه فعال در سطح استان داریم.

مرغ هورمونی در کشور نداریم

حسینی در پاسخ به وجود مرغ های هورمونی بیان کرد: ما اصلا در کشور مرغ هورمونی نداریم متاسفانه این اشتباهی است که در بین مردم جا افتاده چرا که هورمون هزینه اش بسیار بالاست و تاثیری آن چنانی در رشد طیور ندارد؛ تنها مشکل در بحث گوشت مرغ مصرف آنتی بیوتیک هاست که این مورد هم پس از سه روز از مصرف آنتی بیوتیک اجازه مصرف گوشت را داریم.

تلفن 1512 در استان آماده پاسخگویی به شهروندان است

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: تلفن های 1512 در کل استان آماده پاسخگویی به نظرات ، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است که در صورتی که شهروندان هر موردی مشاهده کردند می توانند ما را در جریان بگذارند.

وی به دانشجویان جوان دامپزشکی توصیه کرد: با وجود مشکلاتی که در عرصه دامپزشکی وجود دارد دلسرد نشوند و با پشتکار مسیر خود را ادامه دهند چرا که دامپزشکی مسیر مقدسی است که با سلامت و دین مردم در ارتباط است.

حسینی در پایان از مردم خواست که همکاری بیشتری با دامپزشکی داشته باشند و جهت مصرف دام به کشتارگاه ها مراجعه نمایند.

 

عصر هامون در اطلاع رسانی عمومی خوب گام برداشته است

وی با بیان اینکه دنیای ما با ارتباطات جهانی که وجود دارد تبلیغات حرف مهمی ر

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
0
چه زمانى مى شه
اين نسل بره يك نسل ديگه بياد كه انتخاب اولش دامپزشكى باشه
پزشک
|
-
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
دامپزشکان عزیز شما به دامپزشکی ارزش میدهید نه دامپزشکی به شماااا
نظر شما
ادامه