کد خبر: ۲۳۴۲۰

همایش اسب کُردی در مهاباد ناتمام ماند+ تصاویر

چهارمین جشنواره اسب اصیل ایرانی نژاد کردی روز سه شنبه که همزمان با آغاز هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مجموعه ورزشی آزادی مهاباد برگزار شده بود ناتمام ماند.

به گزارش مُکریان، «کریمی» رئیس هیات سوارکاری مهاباد در این باره به مُکریان گفت: علی رغم زحمات فراوان و استقبال بی نظیر مردم و شرکت بیش از 100 اسب از شهرستان های مختلف استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و آذربایجان غربی، متاسفانه به دلیل هجوم تماشاچیان به وسط زمین چمن و مزاحمت برای داوران این همایش ناتمام ماند.

وی افزود: این جشنواره در سه رده کلاس اسب نریان، مادیان و کره اسب و زیر نظر هیات داوران جشنواره برگزار شود و در هرسه رده به سه برگزیده جوایزی اعطا شود که با عدم امکان داوری داوران به دلیل هجوم جمعیت علاقه مند و کوتاهی دستگاهی که قول برقراری نظم این همایش را داده بودند، متاسفانه تنها چند اسب مورد داوری قرار گرفت و خاتمه یافت.

وی با اشاره به اصالت نژاد اسب کردی گفت: تا کنون در هیچ یک از جشنواره ها و همایش های برگزار شده در سطح کشور به این میزان مشارکت نشده بود که برای تشکر از همه شرکت کنندگان لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

در حاشیه این جشنواره برنامه فرهنگی، هنری دیگر از جمله پخش موسیقی محلی کردی (دهل و سورنا) و رقص کُردی (هه ل په رکی) نیز برگزار شد.

 

نظر شما
ادامه