کد خبر: ۲۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  حمله میمونهای پارک مطهری به یک پسر بچه موجب شد شهردار کرمان تصمیم به جابجایی حیوانات پارک و تبدیل مکانهای نگهداری آنها به مراکز علمی و فرهنگی بگیرد.
در پی حمله میمونهای پارک مطهری کرمان به چند کودک و قطع انگشت دست یکی از این کودکان، شهردار کرمان تصمیم به جابجایی حیوانات پارک مطهری کرمان گرفت.

این کودک زمانی که قصد داشت شکلاتی را به یکی از میمونهای پارک بدهد دست خود را از فنسها عبور داد و میمون نیز با گاز گرفتن دست وی، انگشت دست و شکلات را باهم از کودک گرفت.

هر چند که شهردار کرمان بی احتیاطی را سبب بروز این حادثه می داند اما حقیقت آن است که شهر کرمان تا کنون وجود باغ وحش مجهز را تجربه نکرده است و حیوانات بیشتر در پارکهای  مختلف شهر به صورت مقطعی نگهداری می شوند و این شهر تنها یک مرکز علمی نگهداری حیوانات دارد که در کنار کاربرد مطالعاتی نقش باغ وحش کرمان را نیز دارد.

نزدیک بودن بیش از حد محل نگهداری حیوانات به مراکز تجاری و مسکونی پارک مطهری به عنوان یکی از پر تردیدترین پارکهای شهر کرمان نیز مشکلات بهداشتی برای مردم ساکن اطراف این پارک ایجاد کرده است.

شهردار کرمان در این خصوص گفت: تدابیر لازم در راستای ایمنی بازدید کنندگان از حیوانات پارک مطهری کرمان اجرا می شود و با توجه به نوع فنسها و فاصله آنها تا بازدید کننده ها امکان تماس مستقیم با حیوانان وجود ندارد.

سیف الهی افزود: حادثه پارک مطهری نیز به دلیل نزدیک شدن بیش از حد کودک به فنسها رخ داده است.

وی با ابراز همدردی با خانواده کودک گفت: میمونهای این پارک به مرکز نگهداری حیوانات در پردیسان قائم منتقل شده اند و پرنده های پارک مطهری نیز به زودی به باغ پرندگان پردیسان منتقل می شوند.

شهردار کرمان افزود: محل نگهداری این حیوانات با محل ساخت مراکز فرهنگی و علمی تبدیل می شود.

محل نگهداری حیوانات در پردیسان قائم نیز به دلیل ساختار این محل و پلکانی بودن آن در واقع نمی تواند مورد استفاده افراد سالمند و معلولان قرار گیرد و در این زمینه نیز محدودیتهایی وجود دارد.

لازم است مسئولان شهرداری با استفاده از امکانات روز دنیا و تجربیات دیگر شهرها در داشتن باغ وحشهای بزرگ و مجهز در راستای ایجاد باغ وحشی زیبا و جامع برای بازدید تمامی اقشار مردم استان اقدام کنند.
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۰
0
0
کودک که خودش به تنهایی پانشده بره باغ وحش!!! والدینش رو تبعید میکردن خیلی بهتر بود! چون ... . . . . .
نظر شما
ادامه