کد خبر: ۲۳۲۰۰

خبرگزاری فارس: تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی ضروری است

رئیس دامپزشکی شهرستان نور با بیان اینکه تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی ضروری است، گفت: عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز در بازارهای هفتگی، سلامت مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی‌اصغر شمسی‌پور عصر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان و فصل سرما شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان جدی است و برای حفظ و تامین سلامت مردم باید همه دستگاه‌ها، بخشداران، دهیاران و شوراها نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی اقدام جدی کنند.

وی افزود: عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز در بازارهای هفتگی، سلامت مردم را تهدید می‌کند و نیازمند برخورد جدی مسئولان به‌ویژه دستگاه قضایی با متخلفان است و برای این منظور تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی ضروری است و صدور احکام باید فوری باشد و تأخیر در صدور و اجرای احکام تاثیرگذاری و بازدارندگی لازم را ندارد.

رئیس دامپزشکی شهرستان نور به برنامه‌ریزی عید قربان اشاره کرد و ادامه داد: از دو روز قبل از عید آمادگی لازم برای بازدید از وضعیت دام آماده عرضه و حصول سلامت دام در مراکز عرضه وجود دارد و در روز عید نیز اکیپ‌های ویژه ثابت به همراه روحانی ذبح شرعی در کشتارگاه و مدیریت دامپزشکی مستقر هستند و اکیپ سیار نیز در سطح شهر فعال می‌شود.

این مسئول از معرفی افراد اکیپ دامپزشکی به دستگاه‌ها و فرمانداری خبر داد و یادآور شد: علاوه بر تامین سلاخ کافی برای ذبح، شهرداری‌ها باید محل مناسب برای عرضه دام را تامین و به دامپزشکی برای نظارت اعلام کنند و با توزیع بروشور و ... به مردم اطلاع‌رسانی شود.

احمد توکلی شهردار رویان نیز در این جلسه خواستار در دسترس بودن محل عرضه دام برای عموم مردم و سهولت در عرضه دام توسط دامداران شد و از آمادگی شهرداری رویان برای تامین و معرفی جایگاه عرضه دام خبر داد.

 

نظر شما
ادامه