کد خبر: ۲۳۱۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس موسسه سرم سازی رازی ایران از تامین 7.6 میلیون دوز واکسن طی 5 ماهه خبر داد.

«دکتر حمید کهرام» رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به قرارداد سازمان دامپزشکی کشور برای تامین 15 میلیون دوز واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک با این موسسه و موضوع شیوع دوباره تب طاعون نشخوار کنندگان کوچک که طی چند روز گذشته در زنجان موجب تلف شدن 41 راس بز و کل شده اشاره و تاکید کرد: ما به تمام تعهدات خود در زمینه تولید این واکسن حیاتی عمل کرده ایم، به گونه ای که طی 5 ماه اخیر با افزایش 80 درصدی تولید آن، 7.6 میلیون دوز واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک تولید و در اختیار سازمان دامپزشکی کشور به قیمت 300 تومان که تنها 10 درصد از قیمت مصوب جهانی در تولیدات داخلی می باشد، قرار گرفته ولی این میزان تولید برای تامین کل کشور ناکافی است.

وی همچنین با تاکید بر نیاز واقعی کشور مبنی بر تامین 40 میلیون دوز واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک، گفت: این در حالی است که درخواست 6 میلیاردی موسسه سرم سازی رازی از سازمان برنامه و بودجه به منظور ارتقاء خط تولید و تامین زیر ساخت های لازم برای افزایش میزان تولید واکسن طاعون نشخوارکنندگان، هنوز بی پاسخ مانده در حالیکه این بیماری به صورت ویروسی و حتی از طریق هوا براحتی همه حیوانات را مبتلا می کند که در صورت ادامه این موضوع شاهد تلفات بیشتری از دام ها در کشور خواهیم شد و از سوی دیگر نیز قیمت بسیار ارزان و داخلی این واکسن مانع از تامین هزینه مورد نیاز برای ارتقاء خط تولید آن شده و از سوی دیگر درصورتیکه به این مساعدت 6 میلیاردی ترتیب اثر داده نشود، ایران مجبور به واردات این محصول می شود که هزینه واردات هر دوز تقریبا 2000 تومان می باشد، دقیقاً چندین برابر قیمت تولید داخل که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

 

خبر مرتبط:

دکتر کریم امیری: سه میلیون دز واکسن تب مالت با کیفیت بالا وارد کشور می‌شود/ کیفیت واکسن‌های داخلی نسبت به گذشته کاهش داشته است

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
هذیان گویی نکنیم قیمت جهانی واکسن 24 سنت است. چطور 24 سنت میشود 2000 خدا عالم است. تولیدی که نیازمند بودجه دولتی باشد بدرد نمیخورد. حال مشکل کجاست قابل بحث است و البته مشخص.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
این آقا چه اصراری بر مصاحبه های بی پایه و اساس داره؟ میتونی با همین امکانات و کمبود ها واکسن تولید کنی یا نه؟ اگر همه چی رو براه باشه که نیازی نبود یکنفر از دانشگاه بیاد و مسئولیت قبول کنه، حتما نارسائی های بوده که شما قبول زحمت فرموده اید، پس کارت بکن. میتونی یا نه؟
نظر شما
ادامه