کد خبر: ۲۳۰۸۴

رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت جسمی قوچ شبیه سازی شده قمیشلو مناسب است، گفت: این حیوان تا یک ماه آینده به باغ وحش اصفهان منتقل می شود.

«دکتر محمدحسین نصراصفهانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 40 روز از تولد قوچ قمیشلو می گذرد و این حیوان دوران رشد اولیه خود را با سلامت سپری کرده و اکنون بهتر است در باغ وحش در کنار حیوانات شبیه خود زندگی تا طبیعت خود را حفظ کند.

رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان اظهار کرد: مسوولان باغ وحش اصفهان در حال آماده کردن مکان مناسب برای این حیوان هستند و به نظر می رسد تا یک ماه آینده این موضوع محقق شود.

نصراصفهانی ادامه داد: پژوهشگاه رویان در راستای حفظ گونه های در خطر انقراض، قوچ قمیشلو را که خاص منطقه قمیشلو نزدیک اصفهان است را برای شبیه سازی انتخاب کرد.

نصر اصفهانی گفت: تاکنون در آسیا فقط سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین فناوری شبیه سازی گونه های در خطر انقراض را در اختیار دارند و ایران چهارمین کشور آسیایی است که به این دانش دست یافته است.

پژوهشگاه رویان فعالیت های پژوهشی، آموزشی و درمانی خود را در قالب سه پژوهشکده و دو مرکز خدمات تخصصی (مرکز درمان ناباروری و مرکز سلول درمانی) با راهبرد از علم تا کاربرد انجام می دهد.

پژوهشکده زیست فناوری که بر تولید دام و محصولات وابسته مرتبط با زیست فناوری آن فعالیت دارد، شامل گروه های پژوهشی مهندسی ژنتیک، زیست شناسی سلول جنسی و گروه زیست فناوری جانوری است.

پژوهشگاه رویان هشتم خرداد سال 1370 به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‏های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.

پژوهشگاه رویان در سالهای 1377 و 1387 به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش دانشگاه‏های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.

 

خبر مرتبط:

شبیه سازی قوچ وحشی در پژوهشگاه رویان / گوسفندی که قوچ وحشی زایید (+عکس)

 

 

نظر شما
ادامه