کد خبر: ۲۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
در حالی که رؤسای نهادهای مهم دامپزشکی کشورمان در مصاحبه‌های مختلف بارها تأمین بهداشت مواد غذایی را از وظایف اصلی دامپزشکان عنوان کرده‎‌اند، در این روز مهم هیچ خبری از سه رئیس دامپزشک سه تشکل و سازمان مهم دامپزشکی کشورمان نبود!...

حکیم مهر -  اول ژوئن برابر با یازدهم خرداد 89 روز جهانی شیر بود.

در حالی که رؤسای نهادهای مهم دامپزشکی کشورمان در مصاحبه‌های مختلف بارها تأمین بهداشت مواد غذایی را از وظایف اصلی دامپزشکان عنوان کرده‎اند، در این روز مهم هیچ خبری از سه رئیس دامپزشک سه تشکل و سازمان مهم دامپزشکی کشورمان نبود!

 

راست به چپ : دکتر دستور - دکتر آقامیری - دکتر نبی‌پور

 

دکتر سید محسن دستور ، دکتر سید محمد آقامیری و دکتر ناصر نبی‌پور به ترتیب رؤسای سازمان دامپزشکی ، سازمان نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران در این روز سکوت و غفلتی عمیق داشته‌اند.

سازمان دامپزشکی کشور که در سطح کلان علیرغم توانایی، مدتها است در مباحث بهداشت مواد غذایی بجز فعالیت‌های بسیار محدود در برخی استانها آنهم در سطح کارشناسان و نه لزوماً مدیران کل، عرصه رسانه را به سایر نهادها از جمله وزارت بهداشت واگذار کرده و سازمان نظام دامپزشکی هم علیرغم ورود به بحث بهداشت مواد غذایی با برگزاری یک کنگره به این نام، در روزی که ارتباط مستقیم با وظایف دامپزشکان دارد، حضوری حتی کمرنگ هم در رسانه‌ها نداشتند!

از سویی دیگر از آنجایی که فائو بخصوص از نهادهای غیردولتی خواسته بود در این روز مردم را از اهمیت شیر آگاه کنند ، جامعه دامپزشکان ایران به عنوان قدیمی‎ترین و تخصصی‌ترین تشکل غیردولتی دامپزشکی کشورمان یازدهم خرداد ماه کاملاً در سکوت به سر برد!

گفتنی است سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد - فائو - و 191 کشور عضو آن در سال 2001 میلادی، اول ماه ژوئن را به عنوان روز جهانی شیر اعلام نمودند و  با امضای میثاقی بین المللی متعهد گردیدند که از دسترسی همه مردم به غذای کافی با کیفیت بالا برای زندگی سالم حمایت کنند.

 نمونه‌ای از برگزاری مراسم روز جهانی شیر در پاکستان :

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا62
|
-
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۹
0
0
این اتفاقا که تازگی نداره اگه غیر از این بود باید تعجب میکردیم.این موضوع به مدیریت تو این حرفه برمی گرده.
نظر شما
ادامه