کد خبر: ۲۳۰۲۱
تعداد نظرات: ۲۸ نظر

نشست تخصصی وضعیت هاری در ایران توسط انجمن علمی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه هفتم شهریورماه جاری در محل سالن جلسات سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی، نشست تخصصی وضعیت هاری در ایران با حضور دکتر محمدرضا صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمدقلی نادعلیان رییس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم، دکتر محمدرضا شیرزادی رییس اداره زئونوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر مهدی سخا رییس هیأت مدیره انجمن علمی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ، دکتر سیدمصطفی عزیزیان کارشناس مبارزه با هاری سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محمدحسین انصاری‌فرد مشاور رییس و مدیر حوزه رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، دکتر سعید چرخکار مشاور عالی رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از متخصصان و صاحبنظران برگزار شد.

بر اساس این گزارش دکتر صفری در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‌های تخصصی، سیاست سازمان نظام را حمایت از انجمن‌های علمی و صنفی و آمادگی سازمان را در اجرایی نمودن مصوبات انجمن‌های علمی- تخصصی ابراز خرسندی نمود.

وی ضمن تأکید بر اهمیت بیماری هاری، از پیگیری احیای روز ملی زئونوزها با محوریت هاری توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

در ادامه این نشست دکتر سخا توضیحاتی در خصوص تشکیل انجمن علمی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ و اهداف و عملکردهای آن ارایه داد.

استاد دکتر محمدقلی نادعلیان نیز در بخش دیگر این نشست سخنرانی خود را در خصوص مروری بر هاری؛ دکتر سید مصطفی عزیزیان در خصوص وضعیت هاری دامی در ایران و دکتر محمدرضا شیرزادی وضعیت حیوان گزیدگی و هاری انسانی در ایران را ارایه دادند.

در انتهای نشست نیز حاضران در خصوص مباحث مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. این نشست در راستای وظایف نظام دامپزشکی بوده است؟ چند نفر در اتاق بسته بنشینند که عده ای از آنان اجرایی هم هستند و راجع به وضعیت یک بیماری با هم گپ و گفت داشته باشند اولاً کجا گفته اند وظیفه نظام دامپزشکی است و ثانیاً نفع آن برای اعضای سازمان نظام دامپزشکی چیست؟؟؟؟ ضمن آنکه حالا این نشست برگزار شده خوب نتیجه آن چه بوده است؟ بهتر نیست بجای اخبار نمایشی نتیجه کارها و بیلان عملکردها منتشر شود؟
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
اینها الان نهاد تصمیم گیر اند؟! نهاد آموزشی اند؟! پژوهشی اند؟! هدف از این فیلم ها چیه؟!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
متاسفم برای سازمان دامپزشکی کشور واقعا متاسفم و از اینکه افراد فعلی تصمیمات نادرستی اتخاذ می نمایند خجالت میکشم
دکتر سید مصطفی عزیزیان سالهای سال کاملا کارشناسانه و به دور از هیچ گونه حب و بغض سکان سیستم داروئی سازمان را از سطح کارشناسی تا سطح مدیرکلی هدایت نموده اند تجربه ای که ایشان در امر داروئی داشته و دارند را مطمئنا در هیچ یک از افراد فعلی داروئی نمیتوان یافت افرادی که از شهرستانهای دیگر بدون هیچ گونه تجربه ای ناگهان به اداره داروئی سازمان منتقل شده اند .
متاسفم از رفتار غیر حرفه ای سازمان و مدیران آن که فردی با این همه تجربه را در امری که هیچ ربطی به تخصص ایشان ندارد بکار گرفته اند
به نظر میرسد سازمان بسیار سیاست زده و بسیار غیر اصولی رفتار می نماید و این امر با گفته های رئیس محترم آن مبنی بر تخصص گرایی در تضاد کامل است.
جناب دکتر عزیزیان برایتان هر جا که باشید بهترینها را آرزو دارم
دکتری که فقط سلام و علیک با شما دارد
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
برنامه انجمن علمی دام بزرگ منحصر شده به افرادی خاص، متاسفانه رفتار آقایان ریزشی و دافع بوده است تا جاذب، متاسفانه متخصصان فعال دام بزرگ به خاطر رفتار ........... از این مجموعه کناره گرفته اند و فقط خود آقایان و تعدادی رزیدنت قبلی و فعلی باقی مانده اند.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
جناب دکتر لطفی زاده. لطفا یکبار قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی رو مطالعه بفرمایید متوجه میشید.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
اقا قرار نشد تو همه امور دخالت كني ها يدفعه ديدي مثل ............ شما هم توسط بعضي ها از هست و نيست ساقط شدي رفت پي كارش
قانون ميگه بعضي ها در نقش داناي كل در مورد همه چي ميتونن نظر بدن
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
بسمه تعالی. سلام علیکم. در هیچ کجای قانون نظام دامپزشکی که بنده حتی اصلاحیه آنرا در دوره قبل نوشتم و نسبتاً بر آن اشراف دارم برگزاری اینچنین جلسه ای پیش بینی نشده است. البته نظام دامپزشکی می تواند با نهادهای علمی برای پیشبرد علم و تحقیقات همکاری کند (بر اساس بند یک ماده 3 قانون نظام دامپزشکی) اما اینکه دوستان دور هم بنشینند و معلوم نباشد که مثلاً نقش جناب دکتر انصاری فرد عزیز در این جلسه چیست و ضرورت حضور ایشان چه بوده است؟ با آن ماده قانونی تفاوت دارد. الآن چه پشبردی در علم یا تحقیقات حاصل شده است؟؟؟؟ اصولاً سازمان نظام دامپزشکی چه اقدامی درباره بیماری هاری می تواند داشته باشد (دقت کنید بر اساس آنچه خود نظام دامپزشکی برای خودش رقم زده اصولاً کاری نمی تواند بکند) که حالا بخواهد چنین نشستی برگزار کند؟ بعدهم حالا برگزار شد خوب نتیجه آن چه بوده است؟ گروه هدف چه کسانی بوده اند؟ این نشست سابقه ای داشته یا خیر؟ این نشست با کمیته تخصصی مرتبط با سازمان چه ارتباطی داشته است یا باید داشته باشد؟ و از اینگونه سوالات که خدا را شکر معمولاً پاسخی برای آنها وجود ندارد. کاش برنامه مدونی بود و مثلاً یک دستورکار مشخص دنبال می شد و به عنوان نمونه می گفتیم سازمان نظام دامپزشکی می خواهد در طول مدت زمان مشخصی یک گاید لاین (راهنمای طبابت) برای تشخیص هاری تدوین کند یا آنرا به روز کند و یا سیستم یا سامانه ثبت و ارجاع در دامپزشکی را دنبال کند و نظایر آن اما اینکه جلسه بگذاریم و دور هم بنشینیم و اسم آن را هم بگذاریم جلسه تخصصی با کمال احترام به اساتید و همکاران محترمی که در جلسه بوده اند این جلسه جز یک کار بیهوده و نمایشی چیز دیگری نیست و خروجی خاصی ندارد. ضمناً اگر محوریت نشست انجمن علمی بیماریهای داخلی دام بزرگ بوده مگر نباید اعضای ان انجمن حضور می یافتند؟ یا حداقل کل اعضای هیأت مدیره حضور داشته باشند؟ اگر می خواهید روز زئونوزها را احیاء کنید چه ارتباطی به نشست تخصصی هاری دارد؟ عادت کرده ایم همه چیز را به هم ربط بدهیم و یک کلاف سردرگم درست کنیم و بعد هم معلوم نباشد چه می شود و هیچکس هم پاسخگو نخواهد بود. ضمناً نقش کمیته تخصصی بیماریهای دام بزرگ سازمان نظام دامپزشکی در این بین چیست و چه بوده است؟ چرا اعضای این کمیته حضور نداشته اند؟ بهتر نیست قبل از انجام هر کاری اول برنامه ریزی و فکر کنیم و بعد آن را انجام دهیم؟
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
توضیح بسیار عالی و جامعی بود، از دکتر لطفی زاده کمال تشکر را داریم.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
سوالي از جناب لطفي زاده داشتم و اون اينكه ميخواستم بدونم چطور ايشان كه عضو شوراي مركزي نظام مركز و يا حتي شوراي نظام تهران نبوده اند براي قانون آن اصلاحيه نوشته اند مگر اينكه ايشان در وزارت كشور و يا وزارت جهاد مدير باشند تا بتولنند اصلاحيه بر قوانين سازمان هاي صنفي به رشته تحرير در بياورند جناب دكتر لطفي زاده درست است كه ما حافظه تاريخي كوتاه و بلند مدتمان لنگ مي زند ولي به خدا قسم ديگر اينقدر هم نه
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. دوست گرامی هر چند بنده عنصری ناچیز در جامعه دامپزشکی کشور هستم اما اینجانب به واسطه مسئولیتی که در برهه ای از زمان در امور اجتماعی و پس از آن سیزده کمیته تخصصی سازمان نظام دامپزشکی و برگزاری بیش از 100 جلسه داشته ام و با درخواست مدیر وقت حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی اصلاحیه ای که در حال تهیه بود را ویرایش نمودم و نظراتی نوشتم که البته چون مثلاً یکی از این نظرات آن بود که نباید رئیس نظام دامپزشکی رئیس شورای مرکزی هم باشد و ضمناً باید قابلیت سوال و استیضاح به اعضای شورای مرکزی داده شود و البته چند نکته دیگر قاعدتا ً انتظاری هم بر اجرایی شدن آن نداشتم!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
جناب آقاي دكتر لطفي زاده با كمال احترام و ادب از مطرح نمودن موضوعاتي كه موجبات وهن جامعه حرفه اي دامپزشكي را فراهم مي آورد خودداري فرمائيد به عنوان عضو شوراي نظام دامپزشكي شما هيچ گاه عضو رسمي گروههاي سيزده گانه تخصصي نظام دامپزشكي نبوده ايد و تنها زماني كه مسئوليتي در خصوص ارتباط با مراجعان داشتيد و مسئوليت هماهنگي برگزاري دوره هاي تخصصي با اعضاي آن كميته ها با جنابعالي بوده است و از سوي ديگر شما اصلاحيه اي را براي قانون نظام مرقوم نفرموديد و تنها به عنوان عضوي از كارمندان وقت نظام دامپزشكي ويراستاري انشائي اصلاحات پيشنهادي اعضاي رسمي شوراي مركزي را انجام داديد و از فرصت استفاده فرموده و نظرات شخصي خودتان را به مسئول محترم حوزه رياست ارائه فرموديد كه هيچ گاه در اصلاحيه اصلي مطرح نگرديدند البته اين امر به معني اينكه پيشنهادات شما خوب نبودند نمي باشد و به شخصه بنده همان زمان ارائه نيز از آنها دفاع نمودم ولي همانگونه كه ميدانيد تصميم گيري بر مبناي نظرات كميسيون بود
با آرزوي سلامتي و موفقيت براي شما در تمام مراحل زندگي
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام مجدد. هرچند اصل بحث حقیر نبودم و مایل نیستم باشم اما چون نکته ای اشاره فرمودید عرض می شود که اینجانب دبیر 13 کمیته تخصصی بودم و به این نیز افتخار می کنم و مسولیت برگزاری کمیته تخصصی نیز با دبیر کمیته بوده است. لابد اساتید محترم عضو کمیته ها اشتباه می فرموده اند که اداره اکثریت حدود 110 جلسه را هم به اینجانب سپرده اند. به نظر نمی رسد مسئول ارتباط با مراجعان بتواند یا مجاز باشد جلسه کمیته تخصصی اداره نماید! از سویی این حقیر به عنوان تنها دامپزشک از زمان حیات کمیته ویژه سایر رده های دامپزشکی علاوه بر دبیری عضو این کمیته نیز بودم و حتی این عضویت پس از خروج (استعفاء) از سازمان نظام دامپزشکی تا مدتی ادامه داشت. در خصوص اصلاحیه هم بنده هیچگاه ویراستاری انشایی پیشنهادات اعضای شورای مرکزی را انجام ندادم و مستقلاً از حقیر خواسته شد پس از مطالعه قانون نظراتم را عرض کنم که منعکس نمودم اما همانطور که گقتم چون خلاف رویه آن زمان بود انتظاری هم بر درنظر گرفتن نکاتم نداشتم. ضمناً متوجه نشدم کجای اظهارات حقیر وهن جامعه دامپزشکی بوده است؟ خوشحال می شدم حضرتعالی که خود را عضو شورای نظام دامپزشکی معرفی نموده اید نام شریف خود را هم ذکر می فرمودید تا دوستان بیننده بیشتر با حضرتعالی آشنا شوند. ثبت با مشخصات و با نام کامنت احترام به مخاطب محسوب می شد و سبب اعتماد بیشتر مخاطبان به صحت مدعا هم می گردد. به نظرم مناسب تر بود درباره اصل قضیه سخن گفته می شد و بحث می شد (که خبر بالا بود) بجای آنکه به این حقیر پرداخته شود.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
جناب دكتر لطفي زاده متشكرم كه اصل موضوع را خودتان عنوان فرموديد همانگونه كه حضرتعالي فرموديد در ١٣ كميته تخصصي مختلف سازمان نظام دبير بوده ايد لطفا عنوان نفرمائيد كه شما داراي ١٣ تخصص مختلف دامپزشكي مي باشيد از دام بزرگ تا مواد غذايي كه ميدانم حتي ادعاي آن امر صحيح و پسنديده اي نمي باشد همانگونه كه استحضار داريد عنوان تشريفاتي دبير جلسه در سازمان نظام دامپزشكي همانا نگارنده صورتجلسه و مباحثات مطرح شده و همچنين هماهنگي با اعضاء جهت حضور به موقع و همچنين مستند سازي مدارك مبادله شده در جلسه مي باشد
از سوي ديگر عنوان فرموده ايد كه عضو كميته تخصصي ساير رده هاي دامپزشكي بوده ايد و همزمان دبير آن كميته هم بوده ايد
اينها گفته هاي خودتان بود و بنده آن را تكرار نمودم حال از جنابعالي خواهش ميكنم به سوالات زير پاسخ دهيد:
١- چگونه بوده كه به ادعاي خودتان در ١٣ كميته تخصصي سازمان نظام عضو بوده ايد بدون آنكه تخصصي در آنها داشته باشيد و بدتر از آن اينكه چگونه به خودتان اجازه ميدهيد محتويات جلساتي كه يكي از اعضاي آن شما بوده ايد كه تخصصي در آن زمينه نداشته ايد را معتبر تر از جلساتي بدانيد كه اكنون برگزار ميشود بصورت خلاصه اينكه آيا تصور ميفرمائيد كه حضور شما در جلسات اعتبار علمي و وجاهت قانوني به آنها ميداد و اكنون به واسطه عدم حضور شما جلسات از علميت و نتيجه دار بودن و هدف دار بودن خارج شده اند
٢- جناب آقاي لطفي زاده كميته ساير رده هاي دامپزشكي بصورت تخصصي ساير رده هاي دامپزشكي را حمايت مي نمايد آيا تصور نمي كنيد كه شايسته بود همان زمان فردي از ساير رده ها جاي شما بود تا شايد بهتر بتواند براي همكاران ساير رده ها تصميم گيري نمايد
حال با نگاهي به اين نوشته در مي يابيد كه چرا خودتان را مطرح نمودم تا برايتان اثبات نمايم كه عملكرد زماني كه در جامعه بوده ايد در صورتي كه مورد كالبدشكافي قرار گيرد بسيار اسفناك تر از آنچه است كه به آن مي تازيد تا اينگونه بي محابا در مورد جلساتي كه از محتوي آنها اطلاع نداريد حمله نكنيد و جايگاه عزيزاني همچون دكتر نادعليان كه افتخار شاگردي ايشان را داشته ايد خدشه دار نسازيد هرچند شما در اين امر مسبوق به سابقه هستيد و نگاهي گذشته نگر به نوشته هاي شما در پورتال معتبر حكيم مهر اين امر را اثبات مي نمايد
در انتها دليل اينكه نام و نشانم را برايتان ننوشته ام صرفا به اين دليل است كه برداشت جناحي و گروهي صورت نگيرد وگرنه نشاني ميدهم كه فقط خودتان مرا بشناسيد و آن اينكه بنده همكار ميز روبرويي شما در زمان حضورتان در نظام بوده ام
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام مجدد. روبروی من در سازمان نظام دامپزشکی دیوار بوده است!!! ضمناً مثلی است که می گوید الباطل یموت بترک ذکره و در منطق هم به اینگونه بحث نمودن حضرتعالی می گویند مغالطه که البته ارزش پیگیری ندارد. ان شاء الله درست گفته باشید که لااقل بی جهت گناه دروغ و تهمت متوجه تان نشده باشد و امیدوارم در پیشگاه خداوند متعال از عملکرد به قول شما اسفناک خود سربلند باشیم. البته من هم یک نشانی می دهم و آن اینکه روز قیامت کسانی که پای افراد معلوم الحال و هم اینک محکوم به اعدام را به سازمان نظام دامپزشکی باز کردند باید مفهوم عملکرد اسفناک را تجربه کنند که به فضل الهی دیر هم نخواهد بود. در خصوص جلسه موضوع خبر بالا حمله نشده است و بنده افتخار شاگردی جناب دکتر نادعلیان را مدالی بر سینه خود می دانم و حتی ایشان استاد راهنمای پایان نامه من هم بوده اند. اما مطلب من ناظر به نوع و هدف برگزاری جلسه بوده وگرنه وزن علمی اعضاء را داوری نکرده ایم. مجدداً تکرار می کنم که برگزاری اینگونه و به این شکل چنین جلساتی به نظر حقیر کار درستی نیست و بهتر می شود عمل کرد و البته اگر با برنامه هم همراه باشد صدالبته بهتر است. ان شاء الله اگر راجع به محتوای خبر بالا موضوعی بود در خدمت خواهم بود و علاقمند به نقد موضوع خبر بالا همچنان هستم.
همکار مطلع
|
-
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
آقای دکتر لطفی زاده عزیز
شما هیچ گاه دبیر 13 کمیته تخصصی نظام نبوده اید. طبق آیین نامه قبلی کمیته های تخصصی سازمان نظام، هر کمیته دارای یک رییس، یک نایب رییس و یک دبیر بود که در جلسه اول از بین اعضای آن کمیته انتخاب می شدند. مسؤولیت هدایت و اداره جلسات هم طبق آن آیین نامه بر عهده رییس هر کمیته بوده است. لطفا مصادره به مطلوب نفرمایید. شما «مسؤرول هماهنگی کمیته های تخصصی» طبق همان آیین نامه و احتمالا بدون حکم رسمی و طی یک ابلاغ شفاهی بوده اید. حافظه تاریخی ضعیفی دارید. حالا چطور اداره حدود 110 جلسه را برعهده داشته اید با این حافظه آن را به خاطر می آورید، عجیب است و این که حدود 110 جلسه هم عجیب تر!!!
ضمنا شما از سازمان اخراج شدید و برای حفظ شأن حرفه ای جنابعالی، به زعم خودتان استعفا داده اید!!!
والعاقبه للمتقین!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
جناب اقاي لطفي زاده
اينجا كشور ايران است و بنده به زبان شيواي پارسي با شما سخن ميگويم و در سخنان خود نه توهيني به شما نمودم و نه مطلب خارج از عرفي را بر زبان راندم معاني جملات عربي كه ميفرمائيد را نمي دانم اگر صلاح دانستيد آن را ترجمه نمائيد تا درك نمايم شايد چيزي از آن ياد گرفتم
جناب دكتر لطفي زاده گاهي سخناني كه در اثر انعكاس امواج مغزي از ديوار ميتوان شنيد از انسانهاي اطراف نميتوان شنيد لطفا صبور باشيد و بحث را متوجه شخص خودتان نسازيد اگر بنده راجع به شما مثال زدم براي اين بود كه گذشته اي كه شما خود در آن دخيل بوده ايد را برايتان يادآوري كنم تا شرايط فعلي سازمان نظام برايتان ملموس تر باشد
در جلسه اي كه استاد نادعليان ، استاد چرخكار ، نماينده وزارت بهداشت و دكتر عزيزيان حضور يافته اند حتي اگر به فرض محال فقط و فقط منجر به تشريك مساعي و هم افزائي گروهي گردد خودبخود قدمي رو به جلوست و قدر مسلم هيچ يك از اين بزرگواران زماني براي تلف كردن آنهم با حضور رياست گرانقدر سازمان نظام جناب دكتر صفري ندارند بنابراين از شما خواهشمندم :
بنا به حدسيات خود اين بزرگواران را مورد قضاوت قرار ندهيد چرا كه شما يقينا از جزئيات جلسه مذكور اطلاعي نداريد
و ديگر اينكه افرادي كه در گذشته در سازمان نظام بوده اند را قبل از هر دادگاه ديگري به مسلخ اعدام نبريد چرا كه عملكرد آنها خود گوياي همه چيز هست و نيازي نيست شما به عنوان بشير و منذر آنان را از آخرت هولناكشان پس از اعدام بترسانيد
لطفا در صورتي كه جوابي به ايراداتي كه برايتان نوشتم داريد كه به فهم بهتر موضوع از جلسات سازمان نظام در زمان خودتان وجود داشت كمك مي نمايد مطرح بفرمائيد در غير اينصورت بنده تمايلي به ادامه موضوع حول شخصيت فردي شما ندارم چرا كه همگان به خوبي شما و سوابقتان را ميشناسند و مي دانند و در اين ميان هم به موضوع خبر ارتباطي ندارد و هم خوانندگان پورتال معتبر حكيم مهر از آن سودي نميبرند سابقه عضويت شما در كميته ساير رده هاي دامپزشكي خود گوياي تخصصي بودن رفتار حرفه اي شما هست و نيازي به ساير موارد و تحليل ها نيست
دكتر ديوار
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. گاهی دروغ آنقدر زیاد می شود که ارزش پاسخگویی ندارد. اگر همکار به ظاهر مطلع و دکتر دیوار درست گفته اید که وای بر من و اگر دروغ گفته اید که خداوند در کمین است(انه لبالمرصاد). موفق باشید
كارشناس نظام مركز
|
-
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
با سلام من ضمن تاييد موارد مطرح شده از سوي دكتر لطفي زاده موارد زير را جهت تنوير افكار عمومي اعلام مي دارم
١- در هيچ كجاي نظام وظيفه نظام برگزاري چنين جلسات بي خروجي نيست و نظام نه وظيفه اجرايي نه وظيفه بهداشتي و... ندارد
٢- بر گزاري اين جلسه به دليل حضور ............... كه ................... از نظام دريافت مي كند و با برگزاري اين جلسات ضمن ....................... جايگاهي براي خود ايجاد نمايد
٣- دكتر لطفي زاده همكار صادق و شريف نظام بود كه اگر امروز بود ساكت نمي شست
٤- اخراج حق افراد دوشغله است كساني كه ميليونها تومان دريافت كرده اند
٥- اقاي دكتر صفري شما كه مي دانستيد .................... مي رود چرا حكم كارشناسي و در كمتر از چند روز مديريت برايش زديد كه حالا از جيب نظام ميليون ها تومان بيشتر براي تصفيه سنوات قبل بدهيد
٦-از دكتر نادعليان مي خواهم تا زماني كه نظام توسط روساي انتصابي .......... شده در هيچ جلسه اي حظور نيابد ....................
همکار مطلع
|
-
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
آقای دکتر لطفی زاده لطفا صادقانه اعتراف کنید که دبیر 13 کمیته تخصصی نبودید و فقط و فقط مسؤولیت هماهنگی کمیته ها را به عهده داشته اید. این آیا مصداق بارز ................ نیست؟ ویل للمکذبین!!!!
بعید است نظام مرکز کارشناسی داشته باشد که تفاوت «تسویه حساب» و «تصفیه حساب» را نداند و املای صحیح «حضور» را نداند و «حظور» تایپ کند. در مدرک دیپلم این گونه افراد هم باید شک کرد!!!
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام
متأسفانه از چندین سال قبل تاکنون عده بسیار کمی دوست دارند همه چیز را وارونه جلوه دهند و ابایی هم از دروغگویی ندارند. بنده هیچگاه از سازمان نظام دامپزشکی اخراج نشدم و خدا را شکر هم متن استعفاء موجود است و هم چندین شاهد که بعضی هنوز در آن سازمان مشغول فعالیت هستند حضور دارند. این استعفاء هم شفاهی و هم کتبی بود. در خصوص کمیته های تخصصی برابر صراحت آیین نامه آن زمان، حقیر (دبیر کمیته های تخصصی سازمان نظام دامپزشکی) بوده ام و این افتخار را داشته ام و البته دبیر کمیته های تخصصی نظام دامپزشکی نماینده سازمان در هر 13 کمیته محسوب می شد و با دبیر کمیته تخصصی (که 13 نفر بودند کاملاً متفاوت و وظایف آن هم متنوع تر بود و اتفاقاً در اصلاحیه آیین نامه بنده این نکته را متذکر شده بودم) و تعداد جلساتی که هم که ادعا کردم خوشبختانه تک تک آنها (بیش از 100 جلسه) صورتجلسه شده و هم نامه اصلاحات پیشنهادی آیین نامه کمیته های تخصصی که به معاونت وقت آموزش (دکتر رزم یار) دادم و هم متن صورتجلسه ها و نامه ها در آرشیو دبیرخانه نظام دامپزشکی موجود است. در خصوص کمیته ویژه سایر رده های دامپزشکی هم بنده پس از دبیری و حتی استعفاء از نظام دامپزشکی به دعوت خود اعضای محترم کمیته در جلسات حضور داشتم و سعی کردم کمک کنم و لذا اصراری بر حضور در آن جلسات نداشتم. اگر بعضی اصرار دارند که اینجانب دبیر کمیته ها نبوده ام یا اخراج شدم و با این دو قید آرامش پیدا می کنند این کارها نیاز نیست. شما فکر کنید بنده آبدارچی سازمان نظام دامپزشکی بوده ام که آن هم افتخاری کم نیست. اصلاً فکر کنید بنده را اخراج کرده اند که اگر توسط مدیران ارشد آن دوره اخراج می شدم چه بسا الآن بیشتر افتخار می کردم ولی متأسفانه این توفیق نصیبم نشد ولی همکار مطلع !!! اگر اینطور آرام می شوید شما فکر کنید بنده اخراج شده ام. دروغ کلید ورود به همه گناهان است و این مسائل ارزش آن را ندارد که آخرت خود را خراب کنیم. متاسفانه بجای آنکه درباره خود خبر بالا و نکته ای که بنده ناظر به قانون نظام دامپزشکی عرض کردم و از برنامه محوری گفتم با شانتاژ و مغالطه بیجا بحث به مسائل بی ربطی کشیده شد که اصل موضوع را به حاشیه راند. البته معمولاً افرادی که سخنی یا نظری درباره اصل موضوع نداشته باشند در مغالطه این کار را انجام می دهند غافل از آنکه خیلی زود این ترفند لو می رود. امیدوارم همه دوستان که در اینجا کامنت می گذارند به اصل خبر برگردند و در آن زمینه اظهار نظر فرمایند. با تشکر
DVM
|
-
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
به عنوان یک فرد بیطرف حق را به دکتر لطفی زاده می دهم. متاسفانه در حال حاضر بی قانونی و ....................... در نظام دامپزشکی بیداد می کند. ..................... که در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شده است همچنان در نظام حضور دارد و از هر دو جا حقوق دریافت می کند به عبارت دیگر دوشغله می باشد و هزینه حقوق ایشان از جیب اعضا تامین می شود
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
جناب آقاي دكتر لطفي زاده
انصافا اگر شما دبير بيش از يكصد جلسه كميته هاي تخصصي سازمان نظام دامپزشكي بوده ايد الحق والانصاف بايستي دست مريزاد و خسته نباشيد خدمتتان عرض كنم و از اينكه همكار خدوم و ساعي مثل شما داريم بايد به خودمان افتخار كنيم ولي نكته مهمي كه اينجا وجود دارد اينست كه بهتر بود به جاي انتقاد از وضعيت نحوه فعلي برگزاري نشستهاي تخصصي ، وضعيت فعلي را با آنچه خود در گذشته تجربه آنرا داشته ايد مقايسه ميفرموديد و به عنوان مثال ميفرموديد كه نتايج جلسات كارگروه تخصصي دام بزرگ در زمينه هاري فلان بود و بهمان بود ولي الان اين خروجي ها وجود ندارد و از آقايا ميخواستيد تا خود را اصلاح كنند مگر اينكه در آن دوره هم كه شما حضور داشته ايد هيچ خروجي عملياتي وجود نداشته است كه خوب هيچ فرقي با الان كه شما از آن انتقاد مي كنيد ندارد و نياز به اينهمه جنگ و جدل نيست
نكته بعد اينكه گايد لاين به معناي راهنماي طبابت نيست و معناي واژه را اشتباه بكار برده ايد و همچنين سازمان نظام مسئول پيشبرد علم نيست بلكه مسئول عملياتي و كاربردي نمودن آن است و در زمينه پيشبرد علم الحمدلله والمنه دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران به لطف شيوه اجرايي آن مرد كه رفته است چنان نوابغي را اخيرا به عنوان جايگزين اساتيد فرهيخته پيشكسوت انتخاب نموده و جايگزين كرده است كه مركب علم دامپزشكي دانشكده چهار نعل در حال تاخت و تاز بسوي مرزهاي از هم گسيختگي است
در انتها اينكه اينقدر بعد منفي صحبتهاي ديگران را هايلايت نفرمائيد و تلاش نمائيد با دليل و برهان روش درست خود را اثبات نمائيد
دكتر ديوار
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. جناب دکتر دیوار محترم! من در کامنت اولی که گذاشتم از برگزاری این نشست انتقاد کردم ولی نگفتم این نشست جایگزین کمیته تخصصی نظام دامپزشکی است. شما به اشتباه این نشست را با کمیته تخصصی اشتباه گرفته اید. بنده عرض کردم اگر نشستی تخصصی در زمینه هاری است مناسب است اعضای کمیته تخصصی هم در جریان باشند. در مورد دوره قبل که بنده افتخار خدمت داشتم هم باید عرض کنم سه دستور کار مشخص جناب دکتر رزم یار معاون وقت آموزش به اینجانب داده بودند تا در کمیته ها مطرح شود. یکی استانداردسازی مشاغل (نوشتن استاندارد) بود، یکی برگزاری همایش علمی و دیگری تأسیس انجمن علمی بود. دو تای اولی تقریباً به طور کامل انجام شد و سومی در برخی از کمیته ها انجام شد لیکن برخی دیگر به دلیل عدم وجود شرایط علمی در آن زمان انجام نشد. البته من در همان زمان به دو دستور اول معترض بودم هرچند همه تلاشم را به خرج دادم تا انجام شود و تعداد زیادی هم استاندارد نوشته شد لیکن می گفتم این استانداردها را جایی از ما قبول نمی کند و جنبه نمایشی دارد اما جناب دکتر رزم یار معتقد بودند که باید اینکار انجام شود و بنده هم چون باید از نظر اداری آنچه از طرف ایشان ابلاغ شده بود را پیگیری نمایم موضوع را به طور منظم در همه کمیته ها مطرح نمودم ولی با کمال تأسف اولاً پس از استعفای اینجانب اصلاً موضوع پیگیری نشد (چه بسا تا مدتها برخی جلسات کمیته ها اصلاً تشکیل نشد!!!) و ثانیاً استانداردهای نوشته شده را جایی از نظام دامپزشکی قبول نکرد (همانطور که بارها گفته بودم). در مورد همایش هم معتقد بودم باید به انجمن ها واگذار کرد و لزومی ندارد در همه زمینه ها نظام دامپزشکی همایش برگزار کند اما سیاست جناب آقای دکتر آقامیری چیز دیگری بود.
در مورد آنچه از پیشبرد یا عملیاتی نمودن علم فرمودید هم عرض می شود که برابر ماده 3 قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی صراحتاً این سازمان یکی از وظایف تعریف شده خود را همکاری با مراجع ذیصلاح برای پیشبرد علم (و نه کاربردی کردن علم) می بیند.
موفق باشید
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام مجدد. جناب دکتر دیوار محترم! فراموش کردم درباره گایدلاین Guideline هم بگویم. این واژه در پزشکی امروز ایران وقتی در مورد یک بیماری بکار می رود (بخصوص وقتی بحث در تشخیص و راهکارهای آن و نحوه برخورد با بیماری است، همانطور که در آن کامنت قبل هم همین را اشاره کرده بودم) به معنای راهنمای طبابت ترجمه و مصطلح شده است.
ضمناً جهت استحضار متن بند یک ماده 3 قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی که ناظر به وظایف و اختیارات این سازمان است به این شرح می باشد :
همكاری و هماهنگی با مراجع ذیربط برای گسترش و پیشبرد فعالیتهای علمی و تحقیقاتی در امور دامپزشكی
موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
جناب آقاي دكتر لطفي زاده محترم!!
آقاي محترم اگر منظور شما از گايد لاين همان Clinical practice guideline مصطلح در علم پزشكي مي باشد معناي رايج آن عبارتست از دستورالعملهاي باليني نه راهنماي طبابت دوست عزيز فكر ميكنيد كه لغات و معاني علمي آنها هم جلسات سازمان نظام هستند كه فكر ميكنيد هر چه از قلم مبارك نازل ميشود ميبايست همه آنرا باور كنند .......................... ببخشيد كه اينگونه سخن ميگويم ولي شما حتي در مطالب علمي هم تفاسير شخصي خود را داريد و عجيب اصرار در اختراع مجدد چرخ داريد
همچنين مقرر فرمائيد سازمان نظام براي پيشبرد هرچه بهتر علم چندين آزمايشگاه و كلينيك تاسيس نمايد تا هر چه بهتر در پيشبرد علم موثر باشد
ضرب المثل جالبي اخيرا در دوره آن مرد كه رفته است شايع شد بدين مضمون كه : يكي از غيور مردان خطه سرسبز و زيباي لرستان از آن مرد رفته است ناخودآگاه پرسيد كه جناب قيافه شما واقعا اينطور است يا اينكه داريد ادا درمياوريد
حالا حكايت ما با شماست واقعا اين صحبت ها را جدي ميفرمائيد يا اينكه ما را سركار گذاشته ايد
دكتر ديوار هنگ كرده
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
ضمنا جناب دكتر لطفي زاده محترم اگر متن هاي پائين مطلب كه خودتان شخصا آنرا مرقوم فرموده ايد را بخوانيد ميبينيد كه خودتان بحث كميته هاي تخصصي را پيش كشيده ايد وگرنه تفاوت ميان كميته با نشست تخصصي توضيح واضحات است كه باز آنهم از دست شما بر مي آيد
همان دكتر ديوار
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام.
1 - کتب گایدلاین منتشر شده در پزشکی که در کتابفروشی ها هستند به این صورت ترجمه و منتشر شده اند (راهنمای طبابت) حالا اگر تفسیر دیگری هم مثل دستورالعمل بالینی که خیلی با راهنمای طبابت تفاوت ندارد باشد اشکالی ندارد و ضمناً من این عبارت را نساختم.
2 - کمیته تخصصی را پیش نکشیدم. عرض کردم اعضای آن کمیته هم بهتر بود در جریان باشند. ظاهراً دقت نفرمودید!!!!
3 - قانون نظام دامپزشکی به صراحت عبارت (پیشبرد علم) را آورده است. ظاهراً این بار هم دقت نفرموده اید!!!!
موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
واقعا .............تر از ما وجود ندازد با این همه آیه و نشانه ایمان نمی آوریم حقمان آتش جهنم است واقعا نظام پزشکی بسیار بی کس و فقیر است که مثل دکتر لطفی زاده را ندارد فقط و فقط به منظور حفظ آرامش و تعادل روحی خودم و همکاران سکوت میکنم و از همه خواهش میکنم این بحث را همینجا خاتمه دهند
نظر شما
ادامه