کد خبر: ۲۳۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

روابط عمومی شبکه دامپزشکی قوچان از تلف شدن یکهزار و 820 قطعه ماهی در اثر قطعی برق در این شهرستان خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: طی گزارشات رسیده مبنی بر تلف شدن ماهی های یک مزرعه پرورش ماهی در شهرستان، کارشناسان این شبکه جهت بازدید به محل اعزام شدند که بعد از بررسی های به عمل آمده و اخذ نمونه جهت بررسی مسمومیت مشخص شد قطعی مدت دار برق سبب تلف شدن 1820 قطعه ماهی در این مزرعه پرورش ماهی شده است.

دکتر علیرضا قدرتی افزود: ماهیان تلف شده درحدود 700 گرم وزن داشته که به علت قطع برق بیش از حد، به پرورش دهنده بیش از 150 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کارشناسانی از جهاد و فرمانداری نیز در بازدید از این مزرعه پرورش ماهی حضور داشته و ماهی های فوق با حضور نماینده دادستانی معدوم شدند.

علیرضا قدرتی با اشاره به اینکه در پرورش ماهیان سردآبی هوادهی امری ضروری و حیاتی محسوب می شود، خاطر نشان کرد: مزارع پرورش ماهی باید دارای موتور برق اضطراری باشند که در صورت قطعی برق سریعا برق مورد نیاز سیستم های خود از جمله دستگاه های هوادهی را تامین کنند.

وی در انتها اذعان کرد: مزارع پرورش آبزیان باید دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی بوده که در هنگام اخذ آن تهیه دستگاه تامین برق اضطراری از ضروریات محسوب می شود که متاسفانه مزرعه پرورش ماهی فوق فاقد پروانه و دستگاه مذکور بوده است.

 

برچسب ها: ماهی، قوچان، برق،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر چوبچیان
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
سایز ماهیان موجود در تصویر 700 گرم میشود؟؟؟
نظر شما
ادامه