کد خبر: ۲۲۹۷۵

محکومیت 4 ساله شکارچی 61 راس از حیوانات

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: شکارچی که 61 راس حیوان را در این استان شکار کرده بود به چهار سال و نیم حبس، محکوم شد.

«حمید صالحی» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حکم صادر شده برای متخلف شکار اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با توجه به گزارشات واصله مبنی بر شکار و نگهداری اجزای جانوران وحشی با هماهنگی مقام قضایی منزل متخلف را مورد بازرسی قرار دادند.

وی ادامه داد: طی این بازرسی اثار و اجزای یک رأس آهو و نیز سایر ادوات ارتکاب جرم کشف و پس از بررسی رایانه و تلفن همراه ابعاد گسترده‌تری از شکار غیر مجاز و تخریب محیط زیست از سوی متخلف محرز شد.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: این شکارچی متخلف 61 راس از حیواناتی چون قوچ، آهو، کبک، با قرقره، قرقاول، گراز، درنا را شکار کرده بود که موضوع مورد بررسی بیشتر قرار گرفت.

حمید صالحی افزود: پس از تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی متخلف در دادگاه بدوی محکوم و این محکومیت در دادگاه تجدید نظر با صدور حکم لازم الاجرای چهار سال و نیم حبس و از بابت مجازات تکمیلی به محرومیت از داشتن سلاح و نیز یکسال همکاری با ماموران یگان حفاظت و شرکت در کلاس‌های توجیهی قطعیت یافت.

وی در پایان گفت: صدور این گونه احکام علاوه بر جنبه بازدارندگی، دارای خاصیت آموزش پذیری و پیشگیری از وقوع جرم مجدد خواهد شد و امید است این آراء در سایر متخلفین نیز تاثیر گذارد و از بروز تخلف از سوی آنان جلوگیری شود.

 

 

نظر شما
ادامه