کد خبر: ۲۲۹۴۶
تعداد نظرات: ۸ نظر

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سازمان دامپزشکی به موقع عملیات واکسیناسیون را انجام می‌داد، آمار مبتلایان به این بیماری کاهش می‌یافت. مشکل تنها بودجه نیست، بلکه عدم نظارت کافی است.

«علی کائیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به شیوع تب مالت در کشور، اظهار داشت: این بیماری از طریق لبنیات سنتی و شیر فله‌ای شیوع شده و می‌تواند آسیب‌های جدی را در پی داشته باشد. طول درمان این بیماری طولانی است و رو به رشد بودن آن در جامعه امری نگران کننده است.

توضیحات سازمان دامپزشکی نمایندگان را قانع نکرد/مشکل شیوع تب مالت تنها نبود بودجه نیست

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان در جلسه رسمی بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و جزئیات امر را از سازمان دامپزشکی جویا شد، اما متاسفانه توضیحات مسئولین اعضاء کمیسیون را قانع نکرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان دامپزشکی به موقع عملیات واکسیناسیون را انجام می‌داد، آمار مبتلایان به این بیماری کاهش می‌یافت. مشکل تنها بودجه نیست بلکه عدم نظارت کافی است.

مردم از لبنیات فله‌ای استفاده نکنند/هیچ طرحی خالی از اشکال نیست

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از مردم برای مصرف لبنیات پاستوریزه، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری لازم است افراد از لبنیات فله‌ای استفاده نکنند و مسایل بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد افزایش آمار مبتلایان نباشیم؛ طول درمان این بیماری بسیار زیاد است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد مسعود پزشکیان از طرح تحول نظام سلامت و غیر عادلانه دانستن آن، اذعان کرد: بهتر است آقایان آن زمان را فراموش نکنند که هزینه‌های درمانی کمرشکن بود و مشکلات زیادی در حوزه سلامت وجود داشت، باید به این طرح از یک منظر بالا نگاه کرد.

وی افزود: به طرح نظام سلامت اشکالاتی وارد است اما نباید به طور کلی آن را زیر سوال برد، فردی که برای انجام عمل جراحی 10 میلیون تومان واریز می‌کرد اکنون یک ریال هم نمی‌دهد؛ هزینه‌های درمانی به صورت چشمگیری کاهش یافته و مردم از این بابت راضی‌اند.

درآمد پزشکان با تخصص آنان مرتبط است/وضعیت دارو در کشور رو به بهبود است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طرح تحول نظام سلامت را بهترین طرح دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: هیچ طرحی بدون ایراد نیست و نظام سلامت هم اشکالاتی دارد، برای مثال تعرفه درمان بیماران سرپایی افزایش یافته و نیاز است مسئولین این نقص را برطرف کنند.

وی اضافه یادآور شد: برخی از رشته‌های پزشکی مثل جراحی امری خطیر است و پزشکان این حوزه مدام با اتاق عمل سروکار دارند، این طبیعی است که برخی از متخصصین جراح درآمد بیشتری نسبت به سایر پزشکان داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت دارو در کشور نیز اظهار کرد: شاید در مقطعی شاهد قاچاق دارو بوده باشیم اما امروز وضعیت دارو بهتر شده است، زمانی بیماران داروی بیست هزار تومانی را 2 میلیون تومان می‌خریدند اما امروز ما شاهد کاهش قیمت دارو در کشور هستیم و داروهای کمیاب گذشته اکنون به فراوانی یافت می‌شوند.

پزشک و پرستار جایگاه خاص خود را دارند

کائیدی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون بهداشت مجلس برای افزایش حقوق پرستاران برنامه‌ای دارد یا خیر، گفت: حقوق پرستاران تاحدی اضافه شده است، بالاخره پزشک هم زحمت کشیده و جایگاه خاص خود را دارد. فکر نمی‌کنم در میزان حقوق پرستاران طبق طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اختلاف فاحشی باشد.

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر باستانی
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
این دقیقا هدفش کوبیدن دامپزشک بود ؟؟؟
دكتر سلماني
|
-
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
چرا جامعه دامپزشكي آماج اين حمله هاست ؟چيزي كه واضح و مبرهن است تلاش عده اي براي عدم آگاهي مردم از زحمات دامپزشكان و سازمان در روند بهبود و افزايش سلامت جامعه است ،مثال بارز آن آنفولانزاي پرندگان بود كه با عملكرد بسيار خوب سازمان مهار شد ولي باز هم جامعه دامپزشكي با انتقادهاي غير منطقي روبرو شد.
محمد مهدی
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
عزیز دل برادر - آقای نماینده * آیا فقط واکسیناسیون سازمان دامپزشکی در پیشگیری بیماری تب مالت دخالت دارد _ راستی نظر شما در خصوص مصرف پنیرهای سنتی در ارتباط با شیوع بیماری تب مالت چیست ؟ لطفا یک روز آقای نماینده با اکیپ های سل و بروسلوز ماموریت بروند تا بفهمند سازمان دامپزشکی چه زحماتی را برای پیشگیری از تب مالت می کشند .
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
آقای عزیز یارانه مردم رو گرفتید و به جیب پزشکان میریزید و اختلاف طبقاتی رو بالا میبرید یک مقدار ازاین پولها رو در راه صحیح و تزریق به سازمان هزینه کنید تا نتیجه گیری شود با دست حالی هیچکس نمی تواند کاری کند
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
این غفلت دامپزشکی است یا غفلت شما از نادیده گرفتن این سازمان به عنوان یک نهاد بهداشتی است. متاسفم که در جامعه ما تنها به پزشک به عنوان سردمدار بهداشت و سلامت نگاه میشود و مشاغل گروه دامپزشکی تنها به دید مشاغلی تولیدی که زیر نظر وزارت کشاورزی باید فعال باشند نگاه میشود.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
بايد سازمان جواب دندان شكن بده .....گويي ها به دامپزشكي ادامه داره
دامپزشك
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
من با نظر نماينده محترم مجلس تا حدي موافقم متاسفانه اكثر پستهاي مدير كل و معاونين محترم مديران كل در سازمان و استانها نه بر اساس تجارب و لياقت بلكه بر اساس سياست و نزديكي به مراكز قدرت انتصاب ميشوند بهترست مجلس محترم فكري به حال انتصابات سازمانهايي چون دامپزشكي بكند
دكتر دامپزشك
|
-
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
جناب پزشكيان بفرماييد چه كاشته ايد و انتظار داريد چه چيزي برداشت كنيد؟چرا متولي اول بهداشت جامعه بايستي تحت نظارت ارگاني باشد كه اصلا ديدگاه بهداشتي ندارد(جهاد كشاورزي) چرا نبايد زير شاخه اي از وزارت بهداشت باشد تا هماهنگي بيشتري موجود باشد؟چرا يك كاردان دامپزشك در اكيپ واكسيناسيون در معرض ابتلاي انواع بيماري باشد و حقوق 600 تومان در ماه دريافت كند و انتظار داريد ايشان چقد دل بسوزاند؟چرا حقوق يك دامپزشك با 7 سال تحصيل برابر يك دكتر متخصص باشد كه آنهم زير 2 ميليون در ماه دريافت مي كنند.يك حساب دو دو تا جهار تا خيلي چيزها را روشن ميكند.
نظر شما
ادامه