کد خبر: ۲۲۸۹۱

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) گفت: امسال شیرهای غنی شده در مدارس توزیع می‌شود.

علی رومی در حاشیه بازدید از کارخانه شیر پگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از رشت، با اشاره به اهداف سفر به این استان اظهار داشت: در این سفر در خدمت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم و برنامه‌های زیادی در دستور کار ایشان قرار دارد و با توجه به اینکه مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  متشکل از 3 وزارتخانه قبلی کار، رفاه وتعاون است،  حوزه تحت مدیریت این وزارتخانه بخش وسیعی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نهادها و شرکت‌ها در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه گیلان، تحت پوشش این وزارتخانه هستند افزود: در این سفر از حوزه تولید شیر وفرآورده‌های شیری که در مجموعه صنایع شیر ایران (پگاه) متمرکز است و به نوعی زیر مجموعه این وزارتخانه محسوب می‌شود بازدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با تاکید بر افتتاح طرح‌های جدید دراین سفر گفت: تولید شیر ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و یکی از وظایف وزارت رفاه، نظارت بر سلامت مردم است بنابراین وزیر در این سفر بازدید از این مجموعه و خط‌های تولیدی جدید را در برنامه‌های بازدید خود قرار داد.

رومی با اشاره به افتتاح خط تولید پنیر uf در بخش‌های مختلف تصریح کرد: افتتاح خط تولید پنیر حلب که تا حدودی شبیه پنیرهای سنتی است، در برنامه‌ بازدید وزیر قرار دارد.

وی در توضیح پنیر حلب خاطرنشان کرد: مردم به این پنیر با شکل سنتی استقبال نشان دادند و تقاضای مردم  به این پنیر ما را بر آن داشت تا خط تولید آن را افتتاح کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) میزان اشتغال‌زایی این خطوط را 30 نفر عنوان کرد و افزود: در کل در مجموعه پگاه گیلان نزدیک به 250 نفر مشغول به کار هستند و در بحث فرآیند توزیع بالای 500 نفر در مجموعه استان گیلان در حال فعالیت هستند.

رومی با بیان اینکه در مجموع تولید و توزیع، بالای 700 نفر در صنلیع شیر پگاه گیلان مشغول به فعالیت هستند خاطرنشان کرد: توجه مجموعه پگاه به سلامت مردم بسیار بالا بوده و در تولیدات خود از هیچ‌گونه مواد افزودنی استفاده نمی‌کند و کیفی‌سازی محصولات در اولویت همه برنامه‌های این شرکت قرار دارد و تمام دغدغه این صنایع تلاش برای ارتقاء سلامت مردم است.

وی فرهنگ‌سازی در مصرف شیر را از برنامه‌های  این شرکت عنوان کرد و گفت: در بحث فرهنگ‌سازی کارهای مهمی توسط صنایع شیر ایران (پگاه) صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشتیم و در بحث تبلیغات همیشه تاکید داشتیم که مصرف محصولات لبنی بسیار مناسب‌تر از نوشابه‌های گازداری است که مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در معدل جهانی مصرف شیر کشور بسیار بالاست افزود: در کشورهای توسعه یافته مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی بسیار بالاست و رابطه مستقیمی بین توسعه یافتگی و مصرف  فرآورده‌های لبنی وجود دارد.

رومی با تاکید بر پیشرفت‌های خوبی که کشور در توزیع شیر و محصولات دامپروری به‌وجود آمده است خاطر نشان کرد: امروز بخش عمده‌ای از محصولات ما به دنیا صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف‌گرایی صنایع شیر برای سال 94 در حوزه‌ صادرات  200 میلیون دلار است که بخشی از این میزان صادرات توسط صنایع گیلان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با اشاره به  تولید 3 نوع محصول جدید در آینده اظهار داشت: از این 3 محصول یک نوع محصول استریل با طعم‌های مختلف است و یک نوع پنیر تحت عنوان لبنه و یک نوع  پنیر پروسه و 2 نوع ماست که یک نوع آن  سبوس‌دار است که با سبوس برنج عرضه می‌شود و نوع دیگر هم ماست سبوس‌دار هم‌زده است.

وی با اشاره به تولید شیرهای غنی شده با ویتامین D اظهار داشت: این نوع شیر برای جبران کمبود کلسیم و بیماری پوکی استخوان بسیار مناسب است و بر کودکان اثر مثبت می‌گذارد و امسال بخش عمده‌ای از شیر مدارس کشور را به صورت غنی شده در اختیار مدارس قرار می‌دهیم.


خبر مرتبط:

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران: بی‌کیفیت‌ترین شیر در اختیار مدارس قرار می‌گیرد!

 

 

نظر شما
ادامه