کد خبر: ۲۲۸۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

معاون موسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت: تولید ۴۰ واکسن جدید در حوزه دام، طیور، آبزیان، انسانی و سایر فرآورده ها در برنامه توسعه این موسسه قرار دارد.

«دکتر بهمن عابدی کیاسری» در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به برنامه های موسسه رازی در حوزه تعیین و ارتقای کیفیت محصولات گفت: بهینه سازی خطوط تولید، اصلاح روش ها و کاهش ضایعات در برنامه های توسعه ای این موسسه قرار دارد و در حوزه کمیت و جبران کمبودها مایل است بخش خصوصی ورود کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه بخشی از نیاز واکسن کشور در حوزه های مختلف از خارج وارد می شود، این موسسه علاوه بر ارتقای واکسن ها، درصدد ورود به توسعه دانش فنی تولید محصولات جدید است که این امر حمایت مسئولان را می طلبد.

عابدی کیاسری با اشاره به اینکه تولید واکسن های جدید در پنج دسته در برنامه این موسسه است، ادامه داد: این واکسن ها شامل واکسن دام، طیور، آبزیان، انسانی و سایر فرآورده ها است.

به گفته وی بر اساس خروجی های تخصصی موسسه، بررسی شده که کشور برای جلوگیری از واردات به چه واکسن هایی نیاز دارد و ورود به حوزه صادرات مستلزم چه اقداماتی است.

وی در این باره گفت: ۱۹ واکسن دامی، شش واکسن آبزیان و ۱۷ واکسن طیور در برنامه تولید محصولات جدید موسسه رازی قرار دارد که البته این تعداد واکسن از حداقل هایی است که رازی از نیاز بازار کشور، توانمندی های خود و بازار جهانی جمع آوری کرده است و این لیست تکمیل پذیر است.

معاون موسسه رازی افزود: در حوزه واکسن های انسانی، با واردات پنتاوالان میلیون ها دلار ارز از کشور خارج می شود در حالیکه توانمندی تولید این واکسن استراتژیک با همکاری موسسه رازی و انستیتو پاستور وجود دارد.

کیاسری در پایان گفت: همچنین واکسن هایی که در برنامه ایمن سازی کشور اعلام نیاز شده در فهرست تولید محصولات جدید این موسسه قرار گرفته است. علاوه بر این، می توانیم در حوزه فرآورده های دیگری از جمله هورمون ها، آنزیم ها و..... بر اساس نیاز و اعلام سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت وارد شویم.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
تولید 40 واکسن ناکارآمد دیگر
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
معاون موسسه واکسن و سرم سازی رازی!!!
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
0
معاون خود خوانده موسسه رازی، معلوم نیست تو این موسسه چه خبره؟؟؟
اولا ، موسسه دارای چهار معاونت تولید ، پژوهش، تضمین و پشتیبانی است ایشون کدامشان است؟ ثانیا تولید واکسن جدید در حوزه فعالیت پژوهشی است نه توسعه زیرا هنوز در حد تحقیق است و تبدیل به علم نشده است که بخواهد در برنامه توسعه قرار بگیرد!!
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
0
چه مصاحبه شتابزده ای! تا حالا از مرکز رشد صحبت بود و شرکت های دانش بنیان یکدفعه از توسعه موسسه گفته اند و 40 واکسن جدید، چه خبره؟
واکسیناتور
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
خخخ.واکسن.البته اگه آب هم به جای واکسن....
نظر شما
ادامه