کد خبر: ۲۲۶۸۳
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
«وت پارس» در یادداشتی اختصاصی به قلم «محمد مصطفی محمدی یکتا» به نکاتی که دانش‌آموزان باید پیش از انتخاب رشته دامپزشکی برای تحصیل به آنها توجه نمایند، پرداخت ...
vet

چرا یک دانش آموز برای ادامه تحصیل خود باید رشته دامپزشکی را انتخاب نماید؟ درآمد، علاقه به حیوانات و ... می تواند هر کدام عاملی برای این انتخاب باشد و شاید هم نباشد، چون بسیاری از دامپزشکان از عدم درآمد بالا، موقعیت شغلی، وضعیت اشتغال و ... گلایه دارند؟ «محمد مصطفی محمدی یکتا» دانشجوی رشته دکترای دامپزشکی در یادداشت اختصاصی خود برای سایت وت پارس، نگاهی به این سوال داشته است که یک دانش آموز به چه دلیل باید رشته دامپزشکی را برای تحصیل انتخاب نماید. او در این یادداشت آورده است:

 

دکترای حرفه ای دامپزشکی، تنها رشته ای از سری رشته های بالینی است که امروزه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رده دانشگاهی قرار دارد. باید پذیرفت که عموماً دانش آموزانی به این رشته گام می گذارند که فاقد تمایل اولیه و یا شناخت کافی از این رشته می باشند و علت ورود آنان عمدتاً به علت نداشتن رتبه ی کافی و لازم برای ورود به سه رشته دندان پزشکی، پزشکی و داروسازی می باشد (اتفاقی که البته در سالیان اخیر و با نگاهی خوش بینانه، در آینده ی نزدیک، رو به تغییر بوده و خواهد بود). لذا دانش آموزان کنکوری که با اعلام نتایج به رشته ی دکترای دامپزشکی فکر می کنند، زمان و وقت لازم را برای تحقیق و بررسی کامل و کافی این رشته را نخواهند داشت.

معضل دیگر برای دانش آموزان علاقه مند به ورود به این رشته، دانشجویان و اساتیدی می باشد که هر کدام دیدگاه و سلیقه خود را به دانش آموز ارائه می دهند و از آنجایی که سلایق و دیدگاه های دانشجویان و اساتید بسیار متغیر می باشد، دانش آموز از انتخاب خود مصمم یا دلسرد نمی شود، بلکه سردرگم خواهد شد. علل اصلی بروز این معضل را شاید در عدم تعریف این رشته برای دانش آموزان در همان دوران دبیرستان دانست و یا شاید در کم کاری ما به عنوان اعضای جامعه دامپزشکی کشور در معرفی خود و رشته خود؛ شاید هم نبود یک مصاحبه به عنوان شرط لازم در پیش ورود دانش آموزان به این رشته علت اساسی این سردرگمی ها باشد.

هرچه که هست، ما در رشته خود با مشکل سردرگمی دانش آموز وارد شده به این رشته دست و پنجه نرم می کنیم که شاید تا سال های اولیه دانشجویی نیز ادامه پیدا کند. نوشتار ذیل اگرچه سلیقه ای فردی بوده و طبیعتا فارغ از تعصبات و نگاه های یک جانبه نمی باشد، اما نویسنده مطلب امید دارد که نگرشی جامع پیرامون رشته را به دانش آموز یا دانشجویی که تازه در این عرصه وارد شده است بدهد. صراحت نویسنده از بیان بعضی از مسائل در این متن، تنها از سر احساس مسئولیتی است که به عنوان یک عضو از جامعه دامپزشکی، در برابر برادران و خواهران کوچک تر از خود احساس می کند.

اولین سوالی که یک دانش آموز باید از خود بپرسد این است که چرا می خواهد یک دامپزشک شود؟

الف- علاقه به حیوانات:

اگر فردی به خاطر علاقه به حیوانات وارد رشته دکترای دامپزشکی می شود، باید مفهومی کامل از این علاقه داشته باشد. آیا منظور از علاقه، علاقه به حیواناتی نظیر سگ و گربه و یا پرندگان دست آموز است؟ یا به حیواناتی مثل گاو، گوسفند، ماهی ها و … نیز علاقه مند می باشد؟ جنبه دیگر این نگاه، نگاهی فانتزی از یک دامپزشک می باشد که در محیطی تمیز و دوست داشتنی با سگ و گربه هایی می باشد که به راحتی و در کمال رضایت خود را در اختیار دامپزشک جهت درمان می گذارند. دامپزشکی علم درمان و پیشگیری از بیماری هاست و علمی است که بخشی از آن و در نهایت در خدمت بهداشت جسمی و روانی جامعه است. بنابراین این نگرش که یک دامپزشک تنها در کلینیک های زیبا و مجلل به درمان سگ ها و گربه ها می پردازد نگرشی ناکامل است و تنها یکی از جنبه های دامپزشکی است.

یک دانشجوی دامپزشکی در طول مدت تحصیل خود بایستی با درمان بیماری های مختلف و در حیوانات مختلفی اعم از نشخوارکنندگان، تک سمی ها، ماهیان و … آشنا شود و محیط آموزشی اش از یک کلینیک تمیز تا یک گاوداری را شامل می شود. شاید جالب باشد که بدانید که یکی از آزمون هایی که یک دانشجوی دامپزشکی در طول دوران تحصیل خود با آن آشنا می شود، آزمونی تحت عنوان توشه رکتال است که در آن دستکش هایی که تا بازوی فرد می رسد را پوشیده و در مقعد دام بزرگ جثه (نظیر یک گاو) می کند تا وضعیت رحم، وجود تومور و … را در حیوان بسنجد. یک دانشجوی دامپزشکی با مسائل مختلفی روبرو می شود که از سخت زایی یک گاو در یک گاوداری دور از شهر تا یک مرغداری اسیر تلفات شدید به علل نامشخص را دربرمی گیرد. بنابراین علاقه به حیوانات بایستی درون ذهن یک دانش آموز درست تعریف شود و صرفاً علاقه به یک یا دو حیوان، علت ورود به این رشته نباشد.

ب- درآمد:

شاید شما به عنوان یک دانش‌ آموز یا دانشجو به این رشته وارد شده اید تا درآمدهایی در حد و اندازه یک دندانپزشک یا پزشک متخصص را کسب کنید و به دنبال پاسخ این سوال هستید که آیا می توان به این سطح از درآمد دسترسی پیدا کرد یا خیر. پاسخ این سوال کمی مشکل می باشد؛ یک دامپزشک برای ادامه مسیر خود بعد از فارغ التحصیلی با گرایش های متفاوتی روبرو خواهد شد که در هرکدام، بسته به موفقیت خود درآمد کسب خواهد کرد. نکته مشخصی که شاید بعضی از بیان آن اجتناب کنند و برخی دیگر نیز به صورت اغراق آمیزی به آن بپردازند این است که دامپزشکی در حال حاضر قادر به رقابت با دیگر رشته های مشابه خود در گروه علوم پزشکی نمی باشد. در چرایی این مطلب می توان به صورت خلاصه به چند دلیل اشاره نمود:

1- عدم حمایت از دامپزشکان و نبود یک جامعه صنفی قدرتمند و متحد:

علوم پزشکی با داشتن یک وزارت خانه تحت عنوان وزارت بهداشت و یک نظام قدرتمند موسوم به نظام پزشکی، به صورت همه جانبه از اعضا خود حمایت و پشتیبانی می کند و وجود اصطلاحی معروف به اصل "پزشک سالاری" خود بیانگر این موضوع است. دامپزشکی کشور نه تنها از هیچ ارگانی به صورت خوب و رضایت بخشی حمایت نمی شود، بلکه بزرگترین سازمان آن تحت عنوان سازمان دامپزشکی کشور، یکی از زیرمجموعه های وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

۲ـ عدم تبیین حیطه کاری دامپزشکی:

حیطه کاری دامپزشکی امروزه مشخص نمی باشد؛ مثال واضح این موضوع را می توان در دعواها و جدال های اخیر میان سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی بر سر مساله خمیر مرغ دانست و یا از دفتر مبارزه با بیماری های زئونوز وزارت بهداشت مثال زد. موازنه کاری های موجود و تداخل کاری میان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت از یک سو و دست بالای وزارت بهداشت از سوی دیگر یکی از علل ضعف دامپزشکی می باشد.

۳ـ گره خوردن دامپزشکی با اقتصاد:

دامپزشکی برخلاف علوم پزشکی و دندان پزشکی، به صورت گسترده ای با اقتصاد کشور گره خورده است. عدم ثبات اقتصاد و رکود بازارهای اقتصادی کشور خود به خود به عنوان یک عامل منفی در پیشرفت دامپزشکی کشور عمل کرده است. در مجموع اما دامپزشکی با وجود تمام هجمه هایی که به آن می شود، یکی از بازارکارهای موفق در کشور را دارد به طوری که آمار و ارقام نیز این موضوع را نشان می دهد. وجود پشتکار و تلاش کافی، علاقه به دامپزشکی و از همه مهم تر، انتخاب یک گرایش کاری از بین گرایش های کاری دامپزشکی در میانه تحصیل، می تواند موفقیت کاری شما را تامین و درآمد خوب شما را تضمین کند. جالب است بدانید که در آخرین سرشماری و اعلام آمار که در سال ۱۳۹۳ منتشر شد، دامپزشکی از لحاظ بیکاری در وضعیت بسیار بهتری از رشته های معماری و ساختمان سازی، مهندسی و حرفه های مهندسی، حقوق و صنعت و فناوری قرار داشت.

 

بنابراین به شما توصیه می شود که با علاقه درست به رشته دکترای دامپزشکی وارد شوید و در این رشته، در تلاش برای بالابردن توان خود در درمان و شناخت بیشتر این رشته جهت انتخاب به موقع یک گرایش باشید. امروز کشور ما بیشتر از نیاز به دامپزشکانی که همه چیز را به صورت ناکامل بدانند، نیاز به دامپزشکانی دارد که در یک گرایش متخصص و کارآمد باشند. انتخاب تنها بر اساس رتبه و دکترا بودن رشته، می تواند به پشیمانی از ورود به رشته در دوران تحصیل شما منجر گردد.

 

محمد مصطفی محمدی یکتا

دانشجوی دکترای حرفه ای دامپزشکی و نماینده دانشکده دامپزشکی مشهد در شورای تعامل و تبادل نظر دانشجو و دانشگاه

 

 

خبر مرتبط:

آنچه کنکوریها پیش از انتخاب رشته دامپزشکی باید بدانند - دکتر محمد لطفیزاده

 

 

انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
1
من بعنوان یک دامپزشک متخصص که سالیان زیادی تحصیل کرده و جوانی خود را در این مدت تحصیل از دست داده اما درآمدم به اندازه یک لیسانس کارمند بانک هم نمیرسد، بشدت از ورود به این رشته اظهار ندامت کرده و به دانش آموزانی که این رشته را از سر ناچاری و یا داشتن عنوان دکترا انتخاب می نمایند توصیه میکنم اگر لیسانس پرستاری بگیرند بهتر از یک متخصص دامپزشکی درآمد داشته و تازه لازم نخواهد بود همه روزه دامپزشکی را به مردم توضیح داده و تایید سر بالایی را از آنها دریافت نمایند!
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
حرف آخر برای دانش آموزان عزیز : کسب علم و دانش مخصوصا در این رشته رو بی خیال شده و تشریف ببرید سراغ کار از الان مخصوصا دلالی تا آینده با شکوهی در آینده داشته باشید. حالا این وسطا یه وقت فرصت و حوصله داشتید برید یک مدرکی هم بگیرید تا دیپلم نمیونید کلاستون بره بالاتر.
Vet
|
-
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
1
ببینید دوستان دامپزشکی فقط عشق است و بس. بقیه خودبخود حل میشه.من فکر می کنم یه مقدار از کاهش محبوبیت و نزول ارزش این رشته به سیاستهای کلان وزارت علوم و دانشگاه آزاد در تعدد دانشکده ها و پذیرش بسیار زیاد دانشجو علیرغم تذکرات کلیه دلسوزان این رشته و اساتید آن بر می گرده. هرچند که الان کیفیت دانشگاههای دولتی هم دست کمی از آزاد نداره و پایین اومده.
م
|
-
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
اگر جامعه ما در محصولات دامی تولید کننده باشد (بشود) آنوقت دامپزشکی ارزش بیشتری می یابد. با بکارگیری روش های نوین در پرورش دام می توان به این مقصود نزدیک شد.

در حال حاضر می توان گفت همه قبولی ها در دامپزشکی عزیزانی هستند که پس از آن سه رشته معروف در دامپزشکی قبول شده اند مثل خود بنده و همه همکارانی که می شناسم.
بنظرم راهکارهایی برای انتخاب رشته های دانشگاهی به طور عموم باید یافت. مثلاً اینکه همه متقاضیان ورود به دانشگاه در کشور ما برای لیسانس وارد شوند (بیولوژی، علوم پایه، انسانی....) سپس با گذراندن 2 سال کار و یا نشان دادن تواناییها و نظر اساتید (توصیه نامه علمی) در مقاطع بعدی مثلاً فوق و دکتری و... توسط بخش های علمی پذیرفته شوند.
تا زمانی که عنوان و مدرک ملاک است همین است و جز این نیست.
مقاله زیبای آقای محمدی یکتا مرا تشویق به نوشتن این چند جمله کرد، ممنونم.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
0
سلام. خلاصه امر اینکه اگه جوانی خود را دوست دارید به این رشته نیایید. دامپزشک جویای کار
حسین
|
-
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
دردامپزشکی ............ فرقی نمی کند دکتر باشی یا زیردیپلم رئیس می گوید همه برابرند لذا مزایای راننده از من دامپزشک بیشتر است باستناد فیش مزایای هر ماه که می توانم مستندا ارائه دهم 2-دامپزشک از مسئول پست قرنطینه دامی بین راهی تا کارشناس تشخیص بیماری دریک روز جابجایی پست ومقام دارد شب درقرنطینه بین راهی کشیک است وصبح مسئول اداره مبارزه شهرستان کافی است یک کلمه اعتراض کنی دیگر پرونده ات بسته می شود وبه کارهایی که صدام هم نکرد متهم می شوی وبدون حضورت رای صادر می شود اینجا اخرش است !!!
دكتر حسام ر ش دامپزشك
|
-
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
1
ما كه با علاقه اين رشته را انتخاب كرديم
وقتى وظعيت درس دادن اساتيد و علاقمنديشان را تو دانشگاه ديديم واقعا ناميد شديم الان هم با اين كه پشت كار گير هستم ولى با شرايطى وجود داره درآمد پايينى تو بخش نظارتى هست و سنگ اندازي بخش دولتى تو دادن پروانه مطب
واقعا نمى دانم با اين وظعيت چكار كنم
من به كسانى كه اين رشته را انتخاب مى كنند مى گم كه وارد يك مسيرى مى شيد كه واقعا از لحاظ درآمدى آينده مشخصى نداره حالا چه خوب چه بد
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
0
عنوان تیتر بهتر بود اینطوری باشد: چرا دامپزشکان از دامپزشک بودنشان بشدت پشیمانند؟
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
1
0
دانشجویان عزیز لطفا وقت خود را تلف نکنید دامپزشکی رشته ای بی صاحب و معلق است که دارای نظامی است که به جز دریافت حق عضویت که خود ضرر است هیچ نفعی ندارد از لحاظ در امد افتضاح خلاصه دوستان اگر علاقه دارند در شراشیب یک سنگلاخ منتحی به باتلاق قرار گیرند حتما دامپزشکی گذینه ی مورد نظر است
دكتر حسام ر ش دامپزشك
|
-
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
دوستان كنكورى دامپزشكى مثل پزشكى تو دانشگاه تدريس نمى شه كه مطالب تئورى با عمليات هم خوانى داشته باشه شما تو بالينى تو دانشگاه همانند پزشكى و دندانپزشكى كلى مطلب تئورى مى خوانيد ولى برخلاف پزشكى تو رشته دامپزشكى دانشگاه كِيسى كه مطالب تئورى كه خواندين را با چشم ببينيد و تو ذهنتون ماندگار بشه و براى كار دامپزشكى به دردتون بخوره نيست و كِيس نمى ياد و تو دوره بالينى شما فقط يك نفر مثلا كه استاد مى ياد يا درس تئورى به درد نخور مى ده يا جُك تعريف مى كنه كه وقت شما را بگيره
دكتر حسام ر ش دامپزشك
|
-
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
1
0
و آخر كلام بگم
دامپزشكى را براى علاقه هم انتخاب نكنيد در آمد دامپزشكى نسبت به سختى هاش و اساتيد بى كفايتى كه تو اين رشته تو دامپزشكى تدريس مى كنند البته بنده خدا ها هم حق دارند چون آنها بيشترشون مى خواستند برن پزشكى ولى خوب دامپزشك شدند واقعا در آمدش با اين نظام دامپزشكى ظعيف و اداره كل دامپزشكى كه فقط طرف مرغ داران و دامداران و صاحبين كشتارگاه و بسته بندى مواد غذايى هستند پايين هيچ كس طرف شما تو اين رشته در دمينه هاى كاريتون نيست
همين الان يك پرستار از دكتر متخصص دامپزشك در آمد بيشترى داره
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
1
کامنت هایی که بعضی از همکاران و دوستان دامپزشک یا دانشجو گذاشته اند، از نظر تعداد اغلاط املایی و انشایی و نگارشی در یک کامنت چند خطی، خود گویای سطح علمی برخی از عزیزان مدعی است که به راحتی هم تمام اساتید خود را که برایشان سال ها زحمت کشیده اند، زیر سوال برده اند. متاسفانه برخی از عزیزان بعد از دانش آموخته شدن فراموش می کنند که از یک ترم 17 جلسه ای دو جلسه ی اول را به عنوان آغاز ترم و ثبت نام با تاخیر سر کلاس نرفته اند، دو جلسه آخر را هم به عنوان آخر ترم غایب بوده اند و چهار جلسه هم غیبت طول ترم را استفاده فرموده اند، بعد هم ((با من بمیرم)) و ((تو را خدا)) دروس را گذرانده اند با خواندن یک جزوه ی سی صفحه ای و شاید هم با کمک امدادهای غیبی از بغل دستی در سر جلسه و غیره؛ حالا هم مسول مشکلات را همه کس می دانند از استاد و دانشگاه و نظام دامپزشکی و رشته ی تحصیلی و غیره، به غیر از خودشان. تعدادی از این عزیزان هفت سال را با روزمرگی و باری به هر جهت گذرانده اند و حالا که وارد دنیای واقعی کار شده اند متاسفانه در هیچ حیطه ای اعم از بالینی، آزمایشگاهی، مواد غذایی، بهداشتی، پرورش و غیره صاحب کمترین علمی نیستند؛ قطعا یافتن کار در چنین بازاری برای این عده از افراد بسیار سخت خواهد بود. به هر حال، صاحبان سرمایه، سرمایه ی خود را دست کسی خواهند داد که آن را به درستی مراقبت کند. این موضوع، بحث بسیاری را می طلبد که از حوصله ی یک یادداشت خارج است؛ فقط خواستم اشاره ای بکنم به این که به قول عزیزان روانشناس: ((یکی از نشانه های بلوغ فکری در انسان این است که مسولیت همه ی کارهای خودش را می پذیرد و از انداختن تقصیر به گردن دیگران خودداری می کند)). حتی اگر بعضی ها معتقدند که رشته ی دامپزشکی را هم به اشتباه انتخاب کرده اند، باز هم باید خودشان را سرزنش کنند نه دیگران را.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
افرادى كه بالاخر از وظعيت كنونى نفع مى برند معمولا با چهارتا ايراد جزئى املائى يا تايپى (البته اگه طرف متصديان يا كارفرمايان نباشى كه به حساب اشتباه تايپى مى گذاشتى ) از همكارانشون يا ايراد از ٤ جلسه غيبت دوره دانشجوئى كه واقعا تو كلاس ها چقدر درست و بدردبخور تدريس و احترام به دانشجوى كه تا آخر ترم تمام جلساتش را آمده گذاشته مى شه كه دانشجو سر وقت وقت بره كلاس و بياد
اينها هم دليل شد كه به نفع متصديان ( كارفرمايان )دام دارى يا... مى گين كه راحت حقوق همكارات را ندن البته اگه واقعا همكارشان باشى ....
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
آقای دکتر دباغ مقدم فعلا که من شاگرد دوم کلاس که در تمام جلسات ترم در 6 سال دامپزشکی حاضر بودم و معدلم نزدیک 17 می باشد ( بدون واحد افتاده در 6 سال)،بیکارم ولی بعضی از دوستان با معدل 14 و مشروط و... سر کار هستند.من از همون دانشگاهی که شما دوره دکترای عمومی رو خوندید فارغ التحصیل شدم. در اون دانشگاه از رتبه 1500 بود تا رتبه 10-12 هزار و از تراز 7200 بود تا تراز 6500.کسی که می خواسته پزشکی بخونه و تا نزدیک رتبه پزشکی رو در سراسری آورده ولی چون پزشکی می خواسته قبول بشه، نتونسته علاقه مند به دامپزشکی بشه ولی کسی که رتبش 10 هزاره و ترازش در دانشگاه آزاد 6500 از خداشه که دکترای دامپزشکی بخونه.فعلا که تمام شاگردهای تاپ ما بیکارن .به همون علتی که گفتم.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
جناب دکتر آراسب مقدم. اگر به همان روانشناسان عزیز که گفتید، رجوع کنید با واژه ای بنام .................... نیز بر خواهید خورد. شما و برخی از همکاران شما بدلیل آنکه در جایی غیر از محیط دامپزشکی تدریس میکنید به خود روا می دارید که نگاهی از بالا به پائین به بقیه بیندازید .......................................................
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
مدیر محترم حکیم مهر، بسیار متاسف شدم قیچی سانسورتان هر روز برنده تر شده و اینچنین حال و هوای رفقای شفیقتان را نگه می دارید! اگر واژه ((خود شیفتگی)) از نظر شما توهین است پس بدانید و آگاه باشید بخاطر غلط تایپی توهین به ((سطح علمی)) مخاطب نیز گناهی نابخشودنی است!
دکتر رضوانی
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
2
0
ایشان در این مقاله توضیح واضحات داده اند و چیز تازه ای ندارد،فکر نمیکنم درج چنین مطالبی در سایتی که مخاطب متخصص دارد درست باشد،اینجا سایت آموزش و پرورش یا مرکز مشاورۀ کنکور نیست!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
0
آقای دکتر ... که علاقه مند به مطالب تخصصی هستید! به خدا بقیه خوانندگان این سایت هم دکتر هستن ولی دلیلی نمیبینن که وقتی پیغام میگذارن از لفظ دکتر برای خودشان استفاده کنن.
دکتر رضوانی
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
0
دوست عزیزی که خطاب به بنده این پیام رو گذاشتیآقای دکتر ... که علاقه مند به مطالب تخصصی هستید! به خدا بقیه خوانندگان این سایت هم دکتر هستن ولی دلیلی نمیبینن که وقتی پیغام میگذارن از لفظ دکتر برای خودشان استفاده کنن.در این سایت اگر ملاحظه کنید لفظ دکتر به وفور توسط مخاطبین استفاده می شه،البته بنده از لحن پیامتون شک دارم که شما هنوز دکتر باشید .با احترام.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
0
اتفاقا بنده هم دقیقا همین شک رو نسبت به شما دارم.من نویسنده همون پیغامی بودم که شما در جوابش نوشتید اینجا مرکز مشاوره کنکور یا آموزش و پرورش نیست.من اون کامنت رو در جواب آقای دکتر دباغ مقدم نوشتم ولی شما اون پیغام طعنه آمیز و با حس طنز رو نوشتید.بنده 3 سال هست که فارغ التحصیل دکترای دامپزشکی از دانشگاه آزاد کرج هستم .
رضوانی
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
0
دوست عزیز بنده اون پیام رو در جواب جنابعالی ننوشتم چون هیچ کدوم از پیام ها رو نخوندم،با این حال اگر سوتفاهمی شده عذرخواهی میکنم،قصد بنده توهین و تقابل با هیچ کدوم از همکاران دامپزشک نیست.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
1
دکتر رضوانی عزیز بنده هم به هیچ عنوان قصد تقابل با هیچ کسی رو نداشتم.با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما همکار محترم
رضوانی
|
-
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
1
و همچنین امیدوارم سو تفاهم نشده باشه،همیشه موفق و سلامت باشین.
دکتر حسینی
|
-
|
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
2
با سلام خدمت جناب دکتر آراسب دباغ مقدم
آقای دکتر مطالب شما در رابطه با چند درصد دامپزشکان صدق میکنه ؟ این مطلب را که میفرمائید آدم باید مسئولیت همه کارهای خودش را بپذیرد هر آدم عاقلی قبول میکند . اما شما و تمام کسانی که در همین سیستم آموزشی فشل و ناکارآمد، لشگری از دکترهای دامپزشک را با همین روشی که نوشته اید دارید تربیت میکنید،(با این کیفیت افتضاح و کمیت بالا) مسئول نیستید؟ راستی آقای دکتر آموزش های دانشگاه چقدر با نیازهای امروز صنایع مرتبط با دام و طیور ما همخوانی دارد . وضع کارآموزی و کارورزی و عملیات های درمانگاهی هم در دانشگاه که مشخص است . جناب دکتر اگر متولیان سازمان نظام دامپزشکی اگر فقط یکبار به سایت سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند و از این سایت کپی برداری کنند و قصد دکان زدن و بهره برداری اقتصادی نداشته باشند و در سایت خودشان فرصت های شغلی موجود در بخش های خصوصی و دولتی هر شهرستان را در اختیار متقاضیان اشتغال قرار دهند تا حد زیادی مشکلات تامین شغل همکاران جویای کار حل خواهد شد . اما متاسفانه این عزیزان وقت این کارها را ندارند .
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
1
2
با تعاریفی که آقای دباغ نوشتن، فقط خودشون از نظر فکری بالغ شدن. موفق باشید استاد!
سالار
|
-
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
1
باسلام
خطاب به کسی که می خواد دامپزشکی رو انتخاب کنه :با صراحت عرض کنم که خودشو تو بد مسیری می ندازه.نام و مقطع این رشته کمی گمراه کننده است،طرف چون شناخت کاملی از این رشته نداره با پزشکی مقایسه می کنه و می گه درآمدش یه کم کمتر از پزشکی هم باشه کافیه.دریغ از اینکه این رشته با رشته های فنی کاربردی مثل مکانیکی یا لوله کشی و سیم کشی هم قابل مقایسه نیست.هیچ مکانیکی شرایط کاری دامپزشک رو با این درآمد ها قبول نمی کنه.خلاصه اش خودتو دو دستی بدبخت نکن.این رشته نیست برو دنبال یه چیز بهتر لااقل درآمد هم کم باشه اعصابت خورد نشه.این رشته مزخرف نه درآمد نسبت به زحمت و هزینه اش داره نه اعصاب برای آدم میذاره.
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
سلام من یک دانش آموز دهم تجربی هستم و هنوز برای خودم حدفی رو در نظر نگرفتم و خیلی برای این مسئله ناراحت هستم اما چندید رشته را انتخاب‌ و درباره ی آنها در حال تحقیق کردن هستم، میخواستم از شما بپرسم که رشته دامپزشکی، درآمد و شغل مناسبی هست که راحت بشود بعد از
دانشکا به راحتی به آن دسترسی پیدا کنم یا خیر، چون میخواهم حدفی رو انتخاب کنم که مناسب کار کردن در خارج از کشور باید بعد از کار آموزی در ایران، آیا شما که در این رشته آگاهی کافی رو دارید پیشنهاد میکنید؟!
معدل من 19/56 در نوبت اول بوده،
پاسخ ها
بن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
سلام خودت نظرات رو بالا دیدی با این که نظرات مال 6 یا 7 سال پیش هست اما هنوز هم در 1400 این خودتحقیری دامپزشکی ادامه داره.
نظر شما
ادامه