کد خبر: ۲۲۶۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

نشست مشترک «دکتر مهدی خلج» و «دکتر صلاح فاضل عباس» روسای دامپزشکی ایران و عراق به منظورتبادلات تجارب علمی، تسهیل درصادرات دام زنده و فرآورده های خام دامی و با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی دامپزشکی عراق، در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مهدی خلج در این نشست به تشریح توانمندی های بخش های دولتی و خصوصی دامپزشکی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: سازمان دامپزشکی خود را ملزم می داند که سلامت دام و محصولات دامی صادراتی را تضمین کند.

وی ادامه داد: از آنجا که دامپزشکی بعنوان یکی از ارکان اصلی جامعه در بهداشت عمومی مطرح است، تضمین سلامت این محصولات برای مصرف کنندگان داخلی و خارجی از اولویت های اصلی سازمان دامپزشکی است.

دکتر صلاح فاضل عباس رییس دامپزشکی عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران خود در جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه و سامانه های الکترونیکی سازمان دامپزشکی از قبیل سیستم های یکپارچه قرنطینه و GIS می توانند به عنوان الگوهای مناسبی برای دامپزشکی عراق مطرح باشد.

دکتر عباس اظهار امیدواری کرد که دامپزشکی عراق در آینده بتواند با الگوبرداری از روشها و سامانه های موجود سازمان دامپزشکی ایران وضعیت سرویس دامپزشکی عراق را متحول کند.

گفتنی است فلاح حسن زیدان‌اللهی وزیر کشاورزی عراق در راس هیاتی بلندپایه از جمله دکتر صلاح فاضل عباس رییس دامپزشکی عراق یکشنبه هفته جاری (11 مرداد) به دعوت محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی وارد تهران شده اند.

سفر هیات عراقی در ایران تا روز پنجشنبه (14 مرداد) ادامه خواهد داشت و رییس دامپزشکی عراق در این مدت از وضعیت پرورش طیور، تولید گوشت مرغ ، تخم مرغ، کشتارگاه های صنعتی طیور و همچنین آزمایشگاه مرکز تشخیص بازدید و با تولید کنندگان و صادرکنندگان داروهای دامی و محصولات طیور ملاقات خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، جلسه جمع بندی سفر رییس سازمان دامپزشکی عراق به جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز چهارشنبه با حضور دکتر خلج در سازمان دامپزشکی کشور برگزار خواهد شد.

 

 

برچسب ها: عراق، دامپزشکی،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
-
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
باز ایما دیگه چقد عقب موندن که میخوان از سازمان دامپزشکی ما الگو‌برداری کنن سازمانی که نه دلسوزی داره برای دامپزشکاش نه اقتدار داره و نه بلده دفاع کنه از حقوق‌کارکنانش و‌روز به روز داره‌وضعیت دامپزشکارو بدتر میکنه افرین عراق بیا الگو‌ برداری کن تا بیچاره بشی تو هم مثل دامپزشکای ایران
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
پس دامپزشکی عراق هم برای تمام عمر بدبخت شد و رفت. حالا اونام برن فله ای دانشجوی دامپزشکی بگیرن آخه الگوشون ایران است!
دكتر
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
آفرين 3امتياز براي عراق.جاي روئساي دامپزشكي ميانمار،ساحل عاج،هائيتي.برو آنطرفتر شاخ آفريقا خالي.......؟؟
نظر شما
ادامه