کد خبر: ۲۲۶۳۵

تعرفه افزودنی ها به فصل 23 کتاب تعرفه گمرک بازگشت و مشکل تعیین تعرفه صحیح افزودنی ها بین گمرک و دامپزشکی حل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، با پیگیری 4 ماهه هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان دارو و فرآورده های بیولوژیک دام، بالاخره با ابلاغ نامه 94/5/10 از جانب مدیرکل دفتر بررسی و تعیین تعرفه گمرک ایران، مساله کوچکی که موجب اتلاف وقت، هزینه و گرفتاری همه واردکنندگان افزودنی های خوراک دام و طیور شده بود حل شد.

بنا به این گزارش، جابه جایی تعرفه افزودنی ها از فصل 30 ( کتاب تعرفه سال های قبل) به فصل 23 ( کتاب تعرفه سال 1394) در 4 ماه گذشته از یک سو، و عدم ابلاغ شیوه نامه اعمال تعرفه جدید، عدم هماهنگی بین گمرک و وزارت بازرگانی و سازمان دامپزشکی و همینطور فیمابین سازمان دامپزشکی و ادارت کل دامپزشکی از سوی دیگر ، موجب سردرگمی کارشناسان اداره ثبت سفارش وزارت بازرگانی و سرویس های ارزیابی گمرکات کشور در اختصاص شماره تعرفه درست به افزودنی های خوراک دام بود.

این مساله حتی در برخی موارد موجب ایجاد هزینه های بسیار گزاف ناشی از سپرده گذاری و جریمه اظهار خلاف واقع برای شرکت های واردکننده گشت.

کارشناسان دو اداره فوق با اشاره به درج دو واژه توام «مکمل دارویی» و «افزودنی خوراک دام» در مجوزها و نامه های صادره از سوی سازمان دامپزشکی، اظهار می داشتند که قادر به تشخیص و تعیین تعرفه درست نمی باشند. از سوی دیگر سازمان دامپزشکی نیز با استناد به تفسیر خود از آیین نامه اجرایی بند « ز » اظهار می داشت که امکان تبدیل کلمه « گروه دارویی» به « گروه » و حذف عبارت «مکمل دارویی» از مقابل «افزودنی های خوراک دام» را در مجوزها و نامه ها ندارد.

مع الوصف با مراجعات مکرر و پیگیری های مستمر و نامه نگاری های متعدد و جلسات متراکم هیات مدیره انجمن صنفی با سازمان های مربوطه بالاخره نامه رسمی مربوط پس از گذشت 4 ماه از سال ابلاغ شد.

 

 

نظر شما
ادامه