کد خبر: ۲۲۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون بیماریهای زئونوز دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی گفت: دست این سازمان برای برخورد با قاچاق و کشتار غیرمجاز دام خالی است.

«دکتر کریم امیری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در بجنورد اظهار کرد: برای برخورد با قاچاق و کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی، که می تواند تبعات نامناسبی برای سلامت شهروندان، داشته باشد، نیازمند اهرم های بازدارنده هستیم.

وی اضافه کرد: اگرچه در برخی موارد نیروی انتظامی به کمک سازمان دامپزشکی می آید، ولی ما برای ریشه کن کردن قاچاق و کشتار غیرمجاز دام نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های نظارتی از جمله شهرداری ها برای جلوگیری از کشتار دام در معابر عمومی هستیم.

معاون بیماری
های زئونوز دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی گفت: این سازمان نه تنها اهرم های مقابله با این تخلفات را در اختیار ندارد، بلکه از لحاظ نیروی انسانی نیز با کمبودهای زیادی مواجه است.

دکتر امیری همچنین از برخی فرمانداری ها و استانداری ها نیز به دلیل عدم همکاری با کارکنان دامپزشکی به منظور برخورد با کشتارهای غیرمجاز در معابر عمومی انتقاد کرد.

وی فرهنگ سازی و همکاری رسانه ها با دامپزشکی را در کاهش کشتار غیرمجاز دام و قاچاق آن موثر خواند و گفت: سازمان دامپزشکی اعتباری برای فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی در این موارد در اختیار ندارد و این اعتبارات به مراکز ترویج سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها داده می شود و وظیفه آنهاست تا این کارها را انجام دهند.

معاون بیماری
های زئونوز دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی به منظور بازدید از اجرای طرح توسعه مبارزه با بروسلوز به استان خراسان شمالی سفر کرده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
0
افرین یکی حرف دل ما را زد برخورد با دستفروشها و جمع اوریشون با سد معبر است ما قانونش را داریم ما که مسئئول جمع کردن و بار زدن دام و دستفروش نیستیم
نظر شما
ادامه