کد خبر: ۲۲۵۳
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
اگر دکتر ابهری ناآگاه است که قطعاً هست(!) بهتر بود قبل از تشویش اذهان عمومی تحقیق را مبنای نوشته خود قرار می داد (قرآن کریم : فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون / از اهل ذکر و علم بپرسید اگر نمی دانید) و اگر عمداً چنین دروغی را به علم و دین نسبت داده و مسئله کذب درباره بزاق را به اسلام و مخالفت این دین با نگهداری از سگ منتسب نموده جای بسی تأسف است!...
ABHARI

حکیم مهر -  در حالی که پیش از این سایت تابناک از دکتر ابهری متخصص علوم رفتاری یادداشتی درباره سگ ها منتشر کرد که سرشار از ادعاهای جاهلانه و دور از شأن یک استاد دانشگاه بود این بار در مطلبی دیگر با عنوان (افزایش نگران کننده بانوان و آقایان سگ‌باز در خیابان‌ها) به ادعاهای واهی وی استناد شده است!

عجیب آنکه این بار همراه داشتن سگ در خیابان سبب جریحه دار شدن عفت عمومی عنوان شده و وجود سگ در خیابان از بدحجابی هم بدتر عنوان و سبب تعرض به فرهنگ غنی ایرانی معرفی شده است! قیاسی مع الفارق که جز سطحی‎نگری عنوان بهتری برای آن نمی توان یافت.

هر چند نشریه حکیم مهر در پی ترویج سگ بازی یا هر عمل لهو و بیهوده دیگری نیست و به هیچ وجه مؤید رفتارهای مفسده‌انگیز عده ای اندک در جامعه که با سگ یا هر حیوان و وسیله و پوشش دیگری به پرده‌دری بپردازند نمی‌باشد و مطابق آموزه های دین مبین اسلام حتی قربانی کردن گوسفند در هیأت مذهبی را گرچه ظاهر مذهبی دارد اما اگر با تفاخر همراه باشد پسندیده نمی داند اما اینگونه ادعاها نظیر مباحث مطروحه توسط دکتر ابهری که کوچکترین ارزش علمی ندارد را هم به شدت محکوم می کند.

واحدهای درسی فراوانی در دانشکده دامپزشکی درباره بهداشت و مراقبت از سگ و گربه و حیوانات خانگی تدریس می شود و این نشانه اهتمام دانشگاه به بهداشت این حیوانات است ، در حالی که در مقابل، هزینه کردن برای بهداشت این حیوانات به سخره گرفته شده است و حتی صدور شناسنامه بهداشتی برای حیوان تعجب‌آمیز عنوان شده است!

احترام به فرهنگ غالب جامعه و حفظ حرمت و حریم اجتماعی امری کاملاً شایسته و مقبول است اما برای ذکر این نکته اگر به دروغ متوسل شویم و مثلاً بزاق سگ را حاوی ویروس و میکروبی عنوان کنیم که با هیچ ماده ضدعفونی کننده از بین نمی‌رود - که دکتر ابهری اینگونه فرموده‌اند!!! - مصداق تشویش اذهان عمومی و فریب اذهان مردم است.

اگر دکتر ابهری ناآگاه است که قطعاً هست(!) بهتر بود قبل از تشویش اذهان عمومی تحقیق را مبنای نوشته خود قرار می داد (قرآن کریم : فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون / از اهل ذکر و علم بپرسید اگر نمی دانید) و اگر عمداً چنین دروغی را به علم و دین نسبت داده و مسئله کذب درباره بزاق را به اسلام و مخالفت این دین با نگهداری از سگ منتسب نموده جای بسی تأسف است!

در روایات است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به فردی که ظرفی خالی از غذا را جلوی حیوان خود برای خواباندن وی گرفته بود فرمودند : با این ظرف خالی حیوان را فریب می‌دهی؟! هیچکس ولو حیوان را هم نباید فریب داد!!!

 

متن کامل مطلب منتشر شده در سایت تابناک به این شرح است :

 

افزایش نگران‌کننده بانوان و آقایان سگ‌باز در خیابان‌ها

از حدود یک سال پیش و به دنبال بی‌توجهی نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور، فروش حیوانان خانگی به ویژه سگ در شهرها به ویژه در تهران به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته، به گونه‌ای که نمود آن به راحتی در خیابان‌های شهر و نیز درون برخی اتوموبیل‌ها کاملا مشهود است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، قیمت این سگ‌های تزیینی که مدل پشمالو و پاکوتاه آن بیشتر مورد علاقه تهرانی‌ها قرار گرفته، از قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان آغاز شده، تا حدود چهار میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که بسته به داشتن گذرنامه ! کارت واکسن و... این مبلغ متغیر است که البته این مبلغ درباره سگ‌های بزرگ و از نژادهای هیکلی و قدرتمند از سه میلیون آغاز و تا 15 میلیون قیمت دارد.

در این باره، مجید، یکی از فروشندگان حیوانات خانگی به خبرنگار ما گفت: حسادت به هنگام خرید حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها کاملا مشهود است، به گونه‌ای که گاه برخورد می‌کنیم بانوانی ـ که حتی همراه خانواده خود برای خرید سگ مراجعه کرده‌اند ـ اظهار می‌کنند سگ فلانی، فلان قیمت و با این مشخصات است، پس سگ من باید بهتر باشد.

مجید در این باره افزود: این در حالی است که برخی از این افراد، اصلا هیچ اطلاع از نحوه مراقبت‌ از حیوانات خانگی نداشته و بارها نیز شاهد مراجعه آنان به هنگام بیماری و حتی مرگ حیواناتشان بوده‌ایم که این نشان از این دارد که متأسفانه این حیوانات خانگی، به ابزاری برای نشان دادن تمدن و کلاس و اشرافی‌گری تبدیل شده که پس از مدتی نیز خانواده‌ها از این تب می‌افتند.
بنا بر این گزارش، از سوی دیگر، امکانات ویژه‌ دیگری نیز از سوی فروشندگان حیوانات خانگی برای خریداران فراهم شده که البته با هزینه‌های سرسام‌آور و چشمگیری همراه بوده است.

گذشته از مراکز و کلینیک‌های دامپزشکی که حتی شبانه‌روز و تلفنی مشغول به کار هستند، آرایشگاه‌ها و مکان‌هایی برای این حیوانات مانند مهدکودک ایجاد شده که در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ برای نمونه، هزینه یک بار آرایش سگ و رنگ ناخن و ... از  دست‌کم پانزده هزار تومان گرفته تا دویست هزار تومان نیز می‌رسد و این در حالی هست که مراجعان با کمال میل این مبالغ را پرداخت می‌کنند؛ البته غذای سگ، شیرینی، شیر و داروهای این حیوانات و آویز‌هایی که به این سگ‌ها می‌آویزند، خود از لحاظ مالی و هزینه‌ای، جایگاه ویژه‌ای دارد که کار هر کسی نیست خرمن کوفتن!

از  سوی دیگر، می‌بینیم رفتار افرادی که مانند غربی‌های متمدن! حیوانات خانگی به ویژه سگ را با ‌آرایش‌های جالب در خیابان‌ها و آن هم با تفاخر می‌گردانند، نه تنها موجب جریحه‌دار شدن عفت عمومی بلکه باعث ترس و دلهره دیگر عابران و مردم می‌شود که گاه به دعوا و بحث نیز می‌انجامد؛ اما این سگداران بدون هیچ ابایی با سگ‌های خود  ـ چه در اتومبیل و چه در خیابان و پارک‌ها ـ مشغول گشت و گذار هستند و این در حالی است که مسئولان برخورد با مظاهر، بدحجابی و بی‌حجابی را اولویت کار خود قرار داده و با این مسائل که به مراتب بیشتر از بدحجابی، جامعه و فرهنگی غنی ایران را مورد تعرض قرار داده و عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند، هیچ برخوردی نداشته و واکنشی نشان نمی‌دهند!

دکتر مجید ابهری، متخصص علوم رفتاری نیز درباره رشد پدیده سگ‌بازی در جامعه گفته است: نگهداری سگ می‌تواند نشانه‌ای از خلأ فرهنگی و پاره‌ای از عقده‌های روحی و رفتاری و کمبودهایی در زندگی شخصی باشد. از سوی دیگر، وابستگی عاطفی به این‌گونه حیوانات به ویژه در کودکان و نوجوانان منجر به بروز ضربه‌های روحی شدیدی به آنها می‌شود و حتی در مواردی که به دلایلی از جمله مرگ، حیوان از صاحبش دور می‌شود، این ضربات روحی جبران‌ناپذیر خواهد بود؛ بنابراین، چنانچه خانواده‌ها برای سرگرمی فرزندانشان این حیوانات را نگهداری کنند، باید منتظر پیامدهای روحی و روانی فراوانی باشند.

 در کنار مسائل روحی و روانی، توجه به این نکته مهم است که نگهداری از سگ، نشانه‌ای از کمرنگ ‌شدن اعتقادات و باورهای مذهبی است. در صورتی که از نظر علم پزشکی و ژنتیک، بزاق سگ دارای میکروب‌ها و ویروس‌هایی است که با هیچ ‌چیز از بین نرفته و ضدعفونی نمی‌شود و مخالفت دین اسلام با نگهداری این حیوان از همین مسأله ناشی می‌شود.

گفتنی است، پیشتر به دلیل ممنوعیت‌ها، قبحی که در جامعه بود این بود که ‌دارندگان سگ‌ها، اواخر روز و به هنگام  غروب و بیشتر شب‌ها به خیابانگردی و گشت و گذار می‌آمدند؛ اما هم‌اکنون و متأسفانه، قبح و مسائل عرضی جامعه به کنار رفته و این افراد این گونه پرده‌دری می‌کنند!

خبر مرتبط :

 

 
 
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
مهرداد رستم زاده
|
-
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۰
2
0
بادرود و سپاس از حکیم مهر که همواره سعی کرده است از حریم دامپزشکی و دامپزشک به صورت منطقی دفاع نماید.
ظاهراً آقای دکتر در زمینه علوم رفتاری تخصص دارند ، بهتر نیست ایشان به جای اینکه نگران مشکلات روحی و رفتاری همشهریان در مورد حیوانات خانگی باشند ، در مورد مسایل مهمتر مانند ، طرز رفتار و صحبت کردن ، نحوه رانندگی کردن ، روش ارتباط برقرار با دیگران ، طرز استفاده از وسایل نقلیه عمومی ، روش استفاده از موبایل ، احترام گذاشتن به حقوق دیگران ، دروغ نگفتن ، تهمت نزدن و..... که کل جامعه از بالا تا پایین و از بالای شهر تا پایین شهر شامل می شود و اصلاً به داشتن یا نداشتن حیوانات خانگی از جمله سگ ارتباطی ندارد اعلام نظر فرمایند و اگر نگران فرهنگ ایرانی هستند بهتر نیست به همه ما راهی را نشان دهند که از به کار بردن هر نوع کلمه خارجی چه عربی چه انگلیسی پرهیز کنیم و بتوانیم پارسی صحبت کرده و بنویسیم تا شاید رفتار و اخلاقمان نیز مانند نیاکانمان ،پارسی شود.
سپاس . رستم زاده ( دامپزشک )
حسین
|
-
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۰
3
0
خوب خود نمایی که دیگه تعجب نداره .

واقعا خندم گرفت از قیمت 1.500 هزار تومان تا 4 میلون تومان برای سگ های پشمالو و پاکوتاه و.... ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
دکتر محمدی
|
-
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
2
0
با سلام و تشکر از حکیم مهر:
این فرد هیج اطلاع دقیقی از دنیای دامپزشکی ندارد و اطلاعات از رده خارج این فرد نشان دهنده عدم صلاحیت ایشان است. واقعا تاسف بار است که این فرد استاد دانشگاه است!!!!!!! این فرد جزو عوام است.
رضا ترابی
|
-
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
2
0
واقعا شرم آوره... فکر کنم امر اراجیف گویی بر این آقا مشتبه شده!.. واقعا کسی نیست این آقا را ساکت کند؟
رزیدنت
|
-
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
2
0
خب، به سلامتی.
آقای دکتر هاشمی دامپرور خودشون و سردمدار طب پرندگان در دنیا می دونن و به صورت کاملا غیر قانونی و توهین آمیز در کار دامپزشکان دخالت می کنند، آقای دکتر علوم رفتاری هم تز علمی در مورد دامپزشکی می دن،
صبح به خیر. نظام دامپزشکی می تونه با خیال راحت به شکایات فلان مرغدار از دکتر دامپزشک رسیدگی کنه....
رزیدنت
|
-
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
2
0
یک سال اخیر رو این آقای دکتر از کجا آوردن من نمی دونم، جدا از بحث تاریخی در سال های گذشته هم مردم حیوان خانگی از جمله سگ داشتند حتی قبل از فراهم آمدن امکان تاسیس کلینیک های خصوصی. حالا این یک سال اخیر چیه؟؟؟؟
درسته که کل این مطلب نشر اکاذیبه اما دسترسی مردم به مطلب این آقای ظاهرا دکتر بیشتره یا دسترسی به حکیم مهر!!!!!!
جدا از وظیفه نظام دامپزشکی در این مورد!!!! خود ما دامپزشکان نباید برای یکبار هم که شده وضعیت خودمونو روشن کنیم؟؟؟ هر چند که حتی در بخش بیماری های دام کوچک دانشکده ها هم هستند اساتیدی که با این طرز فکر موافقند و فقط روی بیان کردن اون رو ندارند!!!!!!! از ماست که بر ماست.
shabbooie
|
-
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۲
2
0
سلام.از دكتر لطفي زاده بخاطر توجه و روشنگريشان متشكرم.اين اولين بار نيست كه در مملكت ما نظراتي اينچنين غير كارشناسانه در محافل رسمي ابراز ميشود و آخرين بار هم نخواهد بود.در دين مبين اسلام هيچكجا مخالفتي با نگهداري از حيوانات به ميان نيامده.
اين مساله اي كاملا شخصي است و تا زمانيكه حضور حيوانات مشكلي براي سلامت عمومي ايجاد نكند نبايد از آن ايراد گرفت.جدا از اين بحث،كلام اين آقاي دكتر در طرح موضوع به گونه ايست كه در خواننده عام ايجاد تنفر از سگ ايجاد ميكند و اين با هيچيك از اصول اسلامي مطابق نيست بلكه مغاير است
باران
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۲
2
0
جواب ..... خاموشی است، عوام نادان . . .
زهرا62
|
-
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۰
2
0
از خدای متعال ارزوی شفای همه مریضان اسلام رو دارم من جمله مریض منظور............
cina
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
2
0
کی به شما مدرک دکترا داده ؟!

طرز فکرت واسه 1400 سال پیشه

پیشنهاد میکنم از این مطالب بیشتر بزارین

البته در بخش زنگ تفریح سایت ! :d
دامپزشک
|
-
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
2
0
فقط به اقای دکتر ابهری (احتمالا ایشان هم دکترای افتخاری از دانشگاه اکسفورد دارند ) می گوییم که ورود در زمینه های که در تخصوصی ندارید و اظهار نظر در رابطه با انها جسارت نیست بلکه وقاهت است اقای دکتر رفتار شناس!!!!!!!!!
lpln
|
-
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
2
0
به مدرک دکتری این فرد مثل سایر افراد شک دارم. فکر کنم چیزی غیر از ..... بلد نیست بگه.
نمیدونه وفاداری و عطوفتی که سگ به صاحبش داره رو انسان نداره و امروزه در جوامع غربی از پت تراپی در درمان افراد افسرده ، معلول ،نابینا، تشنجی استفاده میشه.پس این چه دکتر روانشناسیه؟
وفـــــا
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
2
0
ایشون بهتر است که اول به یک دکتر روانپزشک مراجعه کنن ..!!!
ایوب آقامحمدی
|
-
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۲
2
0
نمی دانم چرا اینقدر نگهداری از سگ را مربوط به فرهنگ غربی می دانند اما اگر هم اینطور باشد که نیست مگر غربی ها هر کاری می کنند رد شده است.احتمالا نهار و شام را هم باید دیگر نخوریم چون من مطمئنم در غرب نهار و شام هم می خورند. اما به راستی این نگرانی از چیست؟آنچه مسلم است سگ حیوان بدی نیست ، وفادار است و حیوانی است که مدت ها با انسان همزیستی داشته است. اگر اینقدر مخالف فرهنگ نگهداری از سگ هستند پس تکلیف سگ های ایرانی و نژادهای ایرانی چیست؟ وای بر دانشگاهی که استادی داشته باشد که بی مطالعه تنها برای اظهار وجود سخن بگوید.افسوس بر این افکار...
متشکرم از وبسایت خواندنی و پربار حکیم مهر
اندرز گو
|
-
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۳
1
0
((( به دوستان چینی خود که سگ میخورند و تا حد لیسیدن آنها را میستایید باز هم عرض ارادت کنید))عالم به یک علم بودن ضمانتی بر اجرای آن علم نیست عقدههای روانی را من هم قبول دارم که میتواند همین باشد که افرادی در کسوت شما برای مطرح شدن خود عنوان می کنند. در سن و سال شما با تحصیلات شما و این چنین کنار بودن میتواند منشاء این سخنان باشد ...
یک زیست شناس
|
-
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۸
1
0
با سلام ازاین اقای دکتر علوم غریبه فقط میپرسم علم ژنتیک چطور و در کجا از میکروبهای بزاف سگ صحبت کرده؟! موجود زبان بسته به زادمیزاد بدکردار
سحر
|
-
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
1
0
جناب به ظاهر دکتر نگهداری سگ نه عقده روحی نه کمبود در زندگی به نظر من کسی که خودش عقده روانی داره این ادعاهای جاهلانه را مطرح می کنه. در ضمن من خودم نزدیک پنج ساله سگ دارم وتا به حال کوچکترین مشکل و بیماری برای من به وجود نیامده....
yek adamizade
|
-
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
salam va khaste nabashid.dr be nazaram az mast ke bar mast.agar ma e edea darim doostdare heyvanatim dast be daste ham bedim va ba komake triboonhayi mese shoma shekayat dar 4choobe ghanoon ........konim dg ghanoon karshenasi nashode too parlemanemoon neminevisan ke sagha too khone habs shan.man 3 rooze sagam biroon narafte.....va khodetoon midoonin avaghebe bimariyash chiye.khaheshan ye fekri bokonin,baz ham mamnoonam
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
1
0
بابا ............... بایدم از سگ بدش بیاد
اكبرايرانپور
|
-
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
0
3
سلام در مقابل مطالب علمي اعتقادي دكتر ابهري عجب پاسخ و كامنت احمقانه اي را منتشر نموده ايد
ارمان
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
3
البته من در مورد بزاق سگ نظري ندارم اما همينكه ميدونم نجس هستش ترجيح ميدم نداشته باشم تو خونه!
علم هم هنوز كلي جاي پيشرفت داره
اما پر واضحه كه كلي از درامد دامپزشكها از اين راهه بايدم دفاع كنن!!!
خوب واقعيت اينه كه خيلي از مردم از رنج و بيماري و نداري حتي از بين ميرن
اين وسط خوش به حال اين سگها
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
1
0
متاسفانه در این مملکت هر کسی به خوش اجازه می دهد در هر زمینه ای اضهار نظر نماید. این آقای ابهری نیز از آن دسته ادماهیی است که به خودش اجازه می دهد در هر زمینه نظرات تخصصی اما جاهلانه بدهد. نمی دان چرا برخی مطبوعات و رسانه ها اینقدر به آدم های جاهل همچون ابهری یا حتی افروز میدان می دهند. به خدا اینها در علوم رفتاری و روان شناسی هیچ جایگاه علمی ندارند و هیچ روان شناس و روانپزشکی این آقایان و امثال اینها را اصلا قبول ندارند. باور بفرمایید افراد بسیار متخصص و دانشمندی در این حوزه هستند که هیچگاه به انها میان داده نمی شود ولیدر هر برنامه ای که مربوط به حوزه علوم رفتاری باشد فقط از آقای افروز دعوت می کنند تا بیاید و حرف های تکرای غیر علمی خود را به اسم متخصص علوم رفتاری تحویل جامعه دهد. یا هر موقع در این حوزه مصاحبه ای انجام شود، گویی فقط آقای ابهری در این حوزه صاحب نظر هستند. ایندو و امثال این آقایان جاه طلب آبروی دیگر متخصصان حوزه سلامت روانی را برده اند. باور بفرمایید اگر این آقایان مورد بررسی های علمی روان شناختی قرار گیرند شک نکنید که دچار اختلالا شیدید شخصیتی هستند ولی متاسفانه هذیان های این آقایان به عنوان مطلب علمی تحویل جامعه داده می شود.
واقع متاسفم. برای جامعه متاسفم که بجای پرورش افراد تحلیل گر پای هذیان های این افراد می نشیند. برای حوزه سلامت روانی متاسفم که. برای خودم در این رشته متاسفم.
یاسین
|
-
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
2
سلام
درود بر دکتر ابهری
واقعا عالیه
فرشید اباذری
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
جتاب دکتر ابهری ............................ دارند و این ............ سال های سال می باشد که گرییان خود و خانواده ایشان را در برگرفته است
فلورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
دکتر ابهری کتری وظیفه شناس و دلسوز هستند من سلامت روحی خودم رو مدیون ایشون هستم. و در زمینه علوم رفتاری تبحر دارند من بعد از مراجعه به چندین روانپزشک و نگرفتن نتیجه به مطب دکتر ابهری مراجعه کردم و کاملا درمان شدم. لطفا برچسب دروغگو به دکتر نزنید چون نهایت بی انصافیه
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
البته در قدیم حیوانات را بسیار دور تر از ساحتمانی که در آن زندگی میکردند نگهداری میکردند حتی حیواناتی که کثیف نیستند مثل گوسفند و گاو و مرغ - یعنی طویلها از ساختمان ها دور بودند حالا طویلها شده اند پارکینگها زیر دماغ همسایه ها و آدم بالای طویله زندگی میکند یا محل ادرار سگها یعنی پارکها و خیابانها شده جایگاه تفریح و بازی بچه ها - خوب ا مد کثافت سگ را به دهان مردم وارد میکنند این تازه به دوران رسیده های که خودشون را تهرانی نشان میدهند و فکر میکنند غرب هم رفتند شدند غربی - بابا در دهاتها هم طویله وجود دارد شما از دهات خودتون هم چیزی یاد نگرفتید برین یک مدتی در دهاتها دوباره نگاه کنید و فکر کیند که حیوانات را داخل اماکن عمومی مثل پارکینگ یا پارکها نکنید طویله درست کنید دورتر از خانه خودتون بعد حیوان نگه بدارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
دختر ساده و آروميم، تنها كسى رو كه هيچ وقت حلال نميكنم ، دكتر ابهريه! كه باعث طلاق بنده شد و يك عمر بد بختى برام بود، حلالت نميكنم...
ناشناس
|
Japan
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
آقای دکتر ابهری نظرشان درست و شما کور کورانه دارید انتقاد میکنید
حسین اله یاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
2
خوب کاملا داره درست میگه نگهداری سگ با کجای فرهنگ ما سنخیت داره اتفاقا کسی که ایشون را جاهل میدونه خودش تو جهالته
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
مطلب جناب آقای دکتر ابهری کاملا محترمانه و صحیح است.
هدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
1
سلام خوب تعجب نداره که دکتر ابهری ادم مشهوری هستن خیلی ها برای این که مشهور بشن صحبتهای یه ادم مشهور رو نقد میکنن البته که راه های بهتری برای شهرت وجود داره
هدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
سلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
با پول مردم
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
درود بر دکتر ابهری و کلام درستشان ...
دکتر سید علی احمدی ابهری
|
United States of America
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
توضیح:
من دکتر سید علی اجمدی ایهری مشهور به دکتر ابهری متخصص روانپزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی هستم ایشان که مصاحبه فوق را انجام داده اند آقای مجید ابهری هستند پزشک نیستند جامعه شناس هستند و خود را دکتر ابهری رفتار شناس معرفی می کنند
کمی بیاندیش
|
Indonesia
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
برای خیلیها و حتی این سایت محترم متاسفم بابت موضوعی که دربارش نظرات مضحک دادند . اولا با اومدن این سگها نون دامپزشکا تو روغن افتاده پس دفاع میکنند دوما یه کسایی هستند که سگ باز هستند یا علاقه خاصی به این سگها دارند پس دفاع میکنند سوما چیزی که از نظر اسلام منعیت داره چه در هزار سال پیش بوده باشه چه الان حکمش یکسانه و هیچ هم مربوط نمیشه به اینکه ذکر این موضوع بخواد قرن بوقی و افکار ۱۴۰۰ سال پیش عنوان بشه. چهارما کسایی ک فکر میکنند که سگهای به این زیبایی منشأش از غرب نیومده پس از کجا اومده از ایران؟ اصلا ایرانیا سگ باز بودن؟ چطور قبلنا خبری نبود؟ جالبه که نمیدونید که این سرگرمی رو کی براتون درست کرده!!! مطالعتون رو ببرید بالا بعد نظر بدید
دکتر ابهری رو من زیاد نمیشناسم ولی حرفهایی نزدند ک بخواد انقدر هجوم و حمله بهشون برده بشه . با ذکر کدوم منبع حرفهای ایشون رو رد میکنید؟؟؟ سایت حکیم مهر محترم منبعتون چیه؟ دوستانی که حرف از تخصص میزنند وقتی یک دکتر رفتارشناس صحبتی از حضور سگ در اجتماع میزنه مشخصه منظورشون چیه و چه اثرات بد بهمراه داره. حداقل که باید بدونید خیلی از آدمای امروزی بجای همسر با حیوون خونگی زندگی میکنند یا به جای بچه دار شدن به حیوون خونگیشون اکتفا میکنند. دوستانی ک میگید سگ از آدمیزاد بامحبت تره شما که واقعا آخرشی.. خودتو به دکتر نشون بده!!! جالبه امروز در ایران با آدمهایی مواجه هستیم که با سگ زندگی میکنند تا محبت ببینند و سرگرم شوند و میگن این فرهنگ غرب نیست! کم کم که رو به جلو بریم میفهمیم صادرات دختران لولیتا رو هم در ایران رواج دادند و بازهم یک سری افراد هستند که از اون هم دفاع کنند متاسفانه .. التماس تفکر و مطالعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
برای خیلی ها که تا نظری برخلاف رویه خودشون میشنون اینقدر زود و کوته فکرانه سریع موضع میگیرن واقعا متاسفم
الان قشری از جامعه واقعا به همین صورت شده که در زندگیشون محبت سگ جای همسرو بچه رو گرفته یا اینکه سگ رو برای تفاخر نگه میدارن و به اصطلاح فکر میکنن کلاس داره

از نظر اسلام مهربونی به حیوانات بسیار پسندیده هست اما نه به اینصورت افراطی
این نوع زندگی الگو گرفته از زندگی غربی هست
ایرانی های اصیل کی سگ باز بودن، بنظرم کمی تحقیق کنید ببینید این نوع سرگرمی از کجا و کی وارد زندگی ایرانی هاشد؟ چرا قبلا این خبرا نبود؟ کاملا مسلم هست که برنامه ریزی شده فرهنگ اصیل ایرانی مون رو دارن ازمون میگیرن

من دکتر ابهری رو نمیشناسم و بطور اتفاقی این مطلب رو دیدم اما نظر ایشون تایید میکنم بله مشخص هست کسانی که از نگهداری سگ یا دامپزشکی و... سودی نصیبشون میشه باید هم این قدر شدید و با این ادبیات زننده و دور از شان انسانیت، استاد ابهری رو یا هرکسی رو که مخالف منافعشون باشه مورد هجمه قرار بدن
نظر شما
ادامه