کد خبر: ۲۲۴۷۱
تعداد نظرات: ۸ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور آزمایشگاه را مهمترین و اساسی ترین رکن سازمان دامپزشکی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر مهدی خلج» در بازدید از آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی قزوین بیان داشت: استان قزوین در حوزه دام و طیور و تولید فرآورده های خام دامی پتانسیل بالایی دارد.

وی افزود: حضور ما در استان و بازدید از این آزمایشگاه به دلیل همین اهمیت است تا وضعیت این آزمایشگاه که نقش کشوری دارد را بررسی کرده و کمبودها را جبران و توانمندی ها را نیز ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از پایش سالیانه هفت فراورده خام دامی و خوراک دامی در آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی قزوین انجام می شود.

وی در ادامه گفت: لازم است آزمایش ها براساس سبد غذایی خانوار ایرانی باشد و شاخص ها با استفاده از همین معیار تهیه شود.

دکتر خلج عنوان کرد: آزمایشگاه مهمترین و اساسی ترین رکن سازمان است و در این میان آزمایشگاه باید حمایت شود.

«دکتر ابراهیمی پاک» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار تاکید کرد: آزمایشگاه مرجع دامپزشکی قزوین بایستی تقویت شود.

در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان داشت: در این آزمایشگاه فرآورده های خام دامی همچون گوشت، مرغ، ماهی سردآبی، گرمآبی، تخم مرغ، شیر، عسل و سایر فرآورده ها با پارامترهای کنترل کیفی و شیمیایی اندازه گیری می شود.

«دکتر سید بهمن نقیبی» ادامه داد: این آزمایش ها شامل سه دسته است؛ بخش نخست آزمایش میکروبیولوژی است که برای تشخیص و شناسایی انواع میکروب های پاتوژن انجام می شود، آزمایش شیمیایی شامل آنالیز و تجزیه شیمیایی کشف تفلب ها و اندازه گیری سموم و اندازه گیری باقی مانده دارویی بر روی فرآورده های دامی است؛ و آزمایش مولکولی شامل تشخیص تفریقی انواع گوشت ها اعم از مرغ، گاو، گوسفند و ... است.

گفتنی است در سفر روز پنج شنبه مورخ 1/5/94 رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان قزوین، آقایان دکتر عادل حقیقی رئیس مرکز ملی تشخیص آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و دکتر مسعود سواری مدیر کل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور نیز وی را همراهی می نمودند.

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار از قزوین
|
-
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
با سلام و احترام . این همه منتظر شدیم تا رئیس محترم سازمان دامپزشکی به استان قزوین بیایند ولی متاسفانه نیامده رفتند . جناب آقای دکتر خلج ما پرسنل اداره کل دامپزشکی استان قزوین خوشحال از اینکه رئیس محترم سازمان به قزوین می آیند و می توانیم مشکلات مون را با ایشان در میان بگذرایم . نمی دونم چرا برنامه شما عوض شد . ان شاا... در آینده خیلی نزدیک به استان ما فقط و فقط جهت دیدار و پرسش و پاسخ با پرسنل اداره کل و شهرستان در نظر بگیرد . با توجه به نزدیکی راه ...
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
سلام جناب دکتر خلج انتظار می رفت در جلسه پرسش و پاسخ این موارد مطرح میشد و شما بعنوان رئیس محترم سازمان ما را در حل این مشکلات یاری می فرمودید . با این حال ما منتظر سفر دوباره شما به استان قزوین و دیدار شما از نزدیک هستیم . قرار بود این موارد در حضور جنابعالی پرسیده شود با از سایت حکیم مهر خواستار هستیم این مسائل را منعکس نماید .1- با عنایت به واگذاری بازدید های کارشناسی صدور پروانه واحدهای تولیدی به بخش خصوصی و با توجه به اینکه همکاران کارشناس شاغل در اداره تجربه بازدید های کارشناسی در سنوات گذشته برای صدور و تمدید پروانه های دامداری – مرغداری – آبزیان و غیره را دارا می باشند خواهشمند است با انجام بازدید های فوق به صورت نیمه وقت با کارشناسان این اداره کل موافقت گردد . شایان ذکر است موافقت ضمنی رئیس محترم بخش خصوصی گرفته شده است .
2- فعالیت پرسنل شاغل در اداره ( کارشناس – دکتر دامپزشک ) بصورت نیمه وقت در بخش خصوصی . شایان ذکر است افراد شاغل در سایر دستگاه های دولتی پروانه اشتغال نیمه وقت از این اداره کل دریافت نموده اند . به عنوان مثال کارمندان آموزش و پرورش استان که بصورت نیمه وقت در بخش خصوصی فعالیت می نمایند .
3- جناب دکتر خلج شرایط احراز پست کارشناس مسئول در اداره های دامپزشکی اکثراٌ به همکاران دکتر دامپزشک اختصاص داده شده است و همکاران کارشناس با سابقه کار بالا در آن پست و با تجربه که می توانند در آن پست پاسخگو باشند متاسفانه تا پایان بازنشستگی به عنوان کارشناس معمولی باقی می مانند . آیا بهتر نیست فرمتی تهیه شود مانند ادارات دیگرمانند بانک ها ، آموزش و پرورش و سایر ادارات مدرک تحصیی در کنار سابقه کار در آن یا قسمت و شایسته سالاری به عنوان ملاک سنجش قرار گیرد . در حال حاضر همکار دامپزشک که بعنوان طرح نیروی انسانی جذب اداره می شود براحتی می تواند پست کارشناس مسئولی گرفته و یا حتی مسئول اداره دامپزشکی شهرستان بشود در حالی در آن اداره افراد کارشناس با سابقه قطعا وجود دارد که حتی نمی تواند پست معاون اداره و غیره بشود لطفا بخشنامه و یا دستوالعملی به استانها ابلاغ گردد که پست ها و مسئولیتها بر اساس فقط و فقط مدرک تحصیلی ( دکتر دامپزشک ) ملاک قرار نگیرد و کارشناسان با تجربه و توان بالا عهده دار این مسئولیتها باشند . در حال حاضر دکتر دامپزشک طرح نیروی انسانی و همچنین نیروهای قرادادی با سابقه های کمتر از دو و یا سه سال که هیچ گونه سابقه مدیریتی نداشته و می تواند به علت های از جمله آشنا نبودن با سیستم اداری ضربه های جبران نا پذیری به سیستم بزنند .
4- جناب آقای دکتر خلج پیشنهاد می گردد برای ماموریت خارج از کشور جهت بازرسی گوشت با توجه به وسعت کار از کارشناسان بهداشت بارزسی گوشت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی در کنار و همراه دکتر دامپزشک استفاده گردد . همان گونه که مستحضرید در سالهای نه چندان دور این کارشناسان جهت بازرسی گوشت به اموریت خارج از کشور می رفتند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
با سلام امیدوارم در سال جاری مسئولین ارشد سازمان شهامت اجرای طرح پایش باقیمانده ی آنتی بیوتیک بخصوص در گوشت طیور را قبل از وزارت بهداشت به اجرا بگذارند.شنیده ها حاکی است وزارت بهداشت بعد از حل معضل خمیر مرغی در صدد کلید زدن این طرح خواهد بود.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
با سلام جناب دکتر خلج لطفا درمورد سختی شرایط کار نیروهای آزمایشگاهی دامپزشکی پیگیری هایی که لازم است به عمل آورید.کارمند آزمایشگاه قزوین
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
1
با سلام وعرض ارادت با تشکر ازهمکارعزیزمان دراستان قزوین که بخشی ازمشکلات سایر رده های دامپزشکی (کاردان -کارشناس ) را به صورت شفاف بیان نمودند. امیدوارم ریاست محترم سازمان مورد مداقه نظر قرار دهند. همدرد
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
با توجه به اذعان ریاست محترم سازمان به اهمیت آزمایشگاه در دامپزشکی چه تسهیلاتی را برای این قشر زحمت کش در نظر دارند فراهم سازند ؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
با سلام و عرض ارادت به اطلاعتون می رسونم جهت فعالیت کارکنان دولتی در بخش خصوصی هیچ گونه مشکل قانونی ندارد فقط مسئولین و مدیران کل سنگ اندازی می کنند . چرا که افرادی هستند در ادارت شهرستان بدون مجوز کار می کنند . جناب مدیر کل و آقای خلج اگر کار کردن دکتر دامپزشک و کارشناس دولتی بصورت نیمه وقت منع قانونی دارد چرا همکاران محترم دارند بدون مجوز کار میکنند و همه مسئولین خبر دارند و اگر منع قانونی ندارد چرا اجازه نمی دهید ما کار کنیم . و بند دیگر در خصوص بازدید های کارشناسی جهت صدور پروانه به استحضار میرساند باز هم همکار دولتی جناب ............ اکثر بازدید های کارشناسی به بهانه های مختلف در ساعات ... مختلف نسبت به بازدید اقدام می نمایند . تمام مستندات موجود است از آنجائیکه اگر این گونه بازدیدها به بخش خصوصی واگذار شده چرا ایشان فقط بازدید می کنند و اگر میشه همکاران دیگر هم در این امر فعالیت نمایند چرا این گونه بازدیها را انحصاری کرده اید و فقط اقای مهندس .............. به بازدید میروند که اینجا بوی ..................... به مشام می رسد . در حال حاضر اگر این مشکل رفع نشود در مستنداتی که بعداٌ به دیوان عدالت ارائه خواهم داد از جمله ارائه صورت حساب ایشان که در دفتر نظام دامپزشکی نصب شده است و بازدید های که رفته اند با دستور مقام قضایی از بانک و دفتر نظام میشود گرفت و این برای اداره کل دامپزشکی بد تمام خواهد شد . لطفا کاری بکنید اگر سفره ای باز شده همه دکتر و کارشناس بتوانند استفاده کنند و مشکلات و موانع را بردارید
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
0
رئیس سازمان دامپزشکی: آزمایشگاه مهمترین و اساسی‌ترین رکن دامپزشکی است
شما که معتقد به این موضوع هستید آیا شده روز آزمایشگاه به همکاران آزمایشگاهی سازمان تبریک بگویید. وقدر زحمات این قشر را بدانید وبرای آنها تسهیلات خاصی درنظر بگیرید. حسینی
نظر شما
ادامه