کد خبر: ۲۲۳۹۸

رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت درباره استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس گفت: زمانی که یک کارخانه پروانه و نشان استاندارد را سازمان ملی استاندارد دریافت می‌کند، مردم دیگر نباید نگران استفاده از محصول آن کارخانه باشند.

شهریار دبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از دلایل تولید این محصول تامین پروتئین اقشار کم‌درآمد بوده است؛ به‌طوری که افراد کم درآمد که امکان خرید گوشت را ندارند بتوانند از طریق استفاده از این محصول مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: زمانی که موضوع خمیر مرغ به صورت یک دفعه‌ای و عام عنوان می‌شود، موجب می‌شود که مردم از خوردن فرآورده های گوشتی پرهیز کنند که ایجاد تشویش در اذهان عمومی هیچ منفعتی حاصل نمی‌کند. 

رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت با بیان اینکه استفاده از خمیر مرغ مجاز که دارای پروانه استاندارد است در تولید فرآورده‌های گوشتی ضرری ندارد، گفت: استفاده بیش از حد از سوسیس و کالباس می‌تواند آسیب‌هایی را برجا بگذارد که البته این موضوع در مورد اکثر مواد غذایی صدق می‌کند؛ لذا باید در ابتدا به نشانه استاندارد و بعد میزان مصرف آن توجه شود. 

دبیریان با بیان این‌که در‌حال حاضر تعداد فست‌فودها افزایش یافته است، اظهار کرد: باید نظارت بیشتری در این راستا صورت بگیرد و با توجه به این‌که تعداد واحد‌های غذایی در کشور روز‌به‌روز افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود که سازمان‌های نظارتی فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنند.

وی همچنین اظهار کرد: مصرف نوشابه در ایران به نسبت جهانی بسیار بالاست. به همین دلیل باید در ابتدای امر به فکر کاهش مصرف نوشابه در کشور باشیم تاجایی که بتوانیم حداقل آن را به میانگین مصرف جهانی برسانیم.

 رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت با بیان اینکه سازمان غذا و دارو باید نسبت به کالاهای داخلی و قاچاق نظارت ویژه‌ای داشته باشد، گفت: اگر نظارت جدی در این زمینه وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود.

 دبیریان با بیان اینکه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد باید با کارخانه‌های متخلف شدیدا برخورد کنند، اظهار کرد: فله فروشی‌ها در امور غذا باید کنترل و جمع‌آوری شوند.

وی با اشاره به چاپ نشانگرهای رنگی وزارت بهداشت بر کالاهای مصرفی گفت: این مسئله به نوبه خود موجب افزایش سطح آگاهی جامعه در مصرف مواد غذایی و در نهایت سلامت مصرف کنندگان می‌شود.

به گفته او نتایج برخی تحقیقات سلامت مواد غذایی در آزمایشگاه‌های خصوصی صورت می‌گیرد که کنترل روی این آزمایشگاه‌ها به شدت لازم است، چرا که در بسیاری از موارد دیده می‌شود که نتایج آنها صحت و دقت نداشته که این امر موجب آسیب‌زدن به صنایع و کارخانه‌ها می‌شود. 

رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت تصریح کرد: میزان نظارت بر سلامت مواد غذایی آن‌طور که باید باشد نیست که انتظار می‌رود که نظارت دقیق‌تری بر این امر از سوی ارگان‌های ذی‌ربط صورت بگیرد.البته مردم دیگر نباید نگران استفاده از محصولات استاندارد باشند.

 

 

نظر شما
ادامه