کد خبر: ۲۲۳۵۵

وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که یک مورد ویروس نادر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مزرعه ای در غرب این کشور دیده شده است.

به گزارش ایرنا، 'نایجل گیبنس' یک مقام بخش دامپزشکی وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس اعلام کرد که گونه آنفلوآنزای مرغی مشاهده شده در این مزرعه واقع در منطقه لانکشایر، در 420 کیلومتری شمال غربی لندن، از نوع ویروس 'اچ 7اِن 7' است.

به گفته این سخنگو، به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری که 'بسیار واگیردار' می باشد، تدابیری ویژه ای از جمله تشکیل دو حلقه حفاظتی و قرنطینه ای در اطراف این مزرعه به عمل آمده است.

وی عنوان کرد: مقامات بهداشتی انگلیس تایید کرده اند که در حال حاضر خطرات انسانی ناشی از گسترش این گونه نادر آنفلوآنزای مرغی بسیار کم بوده و تهدیدی متوجه مصرف کنندگان مواد غذایی نیست.

بر اساس گزارش های منتشر شده این مزرعه که در نزدیکی شهر پرستون می باشد، محل پرورش مرغ های تخم گذار است.

آنفلوآنزای مرغی ' اچ 7ان 7' اگر چه می تواند بسرعت گسترش یافته و سبب بروز برخی صدمات انسانی شود اما برخلاف گونه خطرناک 'اچ 5 ان 1' که تاکنون سبب مرگ صدها نفر در سراسر جهان شده است، خطرات جانی بدنبال ندارد.

انگلیس در سال 2008 میلادی شاهد شیوع ویروس آنفلونزای مرغی از گونه 'اچ 7ان 7' بوده است.

آخرین بار در نوامبر گذشته نیز ویروس آنفلوآنزای مرغی از نوع خطرناک 'اچ 5 اِن 8 ' در منطقه یورکشایر در شمال انگلیس دیده شده بود.

مشاهده این ویروس در یورکشایر انگلیس متعاقب گسترش آن در برخی از کشورهای اروپایی از جمله هلند صورت گرفت.

مقامات اتحادیه اروپا در آن زمان گفتند که پرندگان مهاجر ، احتمال دارد عامل بروز گسترش این ویروس در یورکشایر و نیز در کشورهای هلند و آلمان باشند.

 

 

نظر شما
ادامه