کد خبر: ۲۲۳۲۶

کشتارگاه

رئیس شبکه دامپزشکی خرم‌آباد گفت: تنها راه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو احداث سالن پیش سرد است که باید در استان احداث شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، «دکتر علی دلیران‌نیا» عصر امروز در جلسه شورای بهداشت که در فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در سال 93، 18 مورد مشکوک در زمینهٔ بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش شد، اما با اقدام آزمایش خوشبختانه هیچ مورد مثبتی وجود نداشت.

وی بابیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو توسط کنه منتقل می‌شود، افزود: اشخاصی که به هر نحوی با دام در ارتباط باشند در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی خرم‌آباد بابیان اینکه دام‌ها فقط ناقل و حامل این بیماری هستند و هیچ علائم خاصی در خود ندارند، عنوان کرد: از سال 92 تاکنون هیچ موردی از بیماری تیب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه طی امسال در سطح کشور 9 نفر مبتلابه این بیماری شدند و فقط یک نفر در اثر این بیماری فوت شد، بیان کرد: خوشبختانه در استان لرستان موردی در رابطه با ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است.

دلیران‌نیا با بیان اینکه تنها راه‌حل کنترل این بیماری احداث سالن پیش‌سرد در کشتارگاه‌ها است، تصریح کرد: باید واحدهای کشتارگاهی استان مجهز به سالن پیش سرد شوند و گوشتی که به مصرف می‌رسد تا 24 ساعت در دمای بین صفر تا چهار درجه قرار گیرد و آلودگی آن رفع شود.

 

خبر مرتبط:

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور: تمامی کشتارگاه‌های صنعتی کشور دارای پیش‌سردکن هستند

 

 

نظر شما
ادامه