کد خبر: ۲۲۳۲۴
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
«حسن تامینی لیچایی» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در تذکری عجیب به وزیر بهداشت، خواستار رفع مشکلات فارغ‌التحصیلان دامپزشکی شد ...
55555

حکیم مهر - در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 تیرماه) تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور توسط محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

در این جلسه، تذکر «حسن تامینی لیچایی» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزیر بهداشت در خصوص رفع مشکلات فارغ التحصیلان دامپزشکی قرائت شد!

به نظر می رسد این تذکر بخشی از سناریوی مورد علاقه این نماینده برای الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت باشد.

در عین حال حکیم مهر این تذکر را به فال نیک گرفته و ضمن تشکر از این نماینده، پیشنهاد می کنیم با توجه به لزوم نظارت بیشتر وزارت بهداشت بر فرآورده های غذایی با منشاء دامی، مجلس شورای اسلامی با تخصیص اعتبار لازم به وزارت بهداشت و تصویب قوانین لازم، زمینه استخدام حداقل 2000 نفر از دانش آموختگان رشته دامپزشکی را در وزارت بهداشت فراهم آورد.

 

خبر مرتبط:

برگزاری جلسات مفصل در مجلس برای جمع‌بندی واگذاری سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: باید زیرساخت‌های انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت صورت گیرد

 

 

انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م
|
-
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
1
ای کاش همه نمایندگان این دغدغه را داشتند. الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت بهترین خدمت به ما جوانان است
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
0
بابا دلتون خوشه وزارت بهداشت فقط به دنبال منافع دامپزشکی است وگرنه دنبال جذب مسئولین فنی دامپزشک به جای لیسانسیه های مواد غذایی بود
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
0
این چه ربطی به وزیر بهداشت داره؟ ایشون در این کشور زندگی نمیکنن مگه؟ مگه نمیدونن که مسائل دامپزشکی در ارتباط با وزارت جهاد کشاورزی هست؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
1
دامپزشكي بره به وزارت بهداشت شايد معايبي داشته باشه ولي هزار تا نفع داره....بارسيدن به سال چهارم تخصص علوم پايه تو دامپزشكي تازه فهميدم حيف از عمري كه به پاي اين رشته گذاشتم...خداكنه بريم وزارت بهداشت
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. اتفاقاً به نظر من اصلاً این تذکر را به فال نیک نگیرید و تشکر هم نباید کرد چون نشانه آن است که نماینده ملت از ساختار قانونی کشور اطلاع ندارد و تذکری بیجا به کسی می دهد که به او ارتباطی ندارد! دوم اینکه حقیر موافق حضور سازمان دامپزشکی به عنوان زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی آنهم در شرایطی که حتی رئیس سازمان دامپزشکی معاون وزیر هم نیست به هیچ وجه نیستم اما نباید هم از چاله به چاه افتاد. مراقب باشیم با پیوستن به وزارت بهداشت پایین تر از پرستاران محترم و عزیز از نظر رتبه و جایگاه نباشیم و کل دامپزشکی به عنوان (سایر رده) پزشکی درنیاید!!! شاید باید بیشتر و عمیق تر به این موضوع فکر کرد.
dvm of shiraz university
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
0
الحاق به وزارت بهداشت اشتباه است من قبلا به شدت موافق الحاق بودم اما با با توجه به برخورد مسولين وزارت بهداشت در رابطه با دامپزشكي اين كار يك حماقته
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
با سلام خدمت همکاران گرامی
وزارت بهداشت به دنبال تصاحب بازار داروهای دامی و درآمد سرشار این صنعت است تا نظارت و بهبود اموری که در آن سررشته ندارد .
دکتر محمد رضا ا
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
آخه این چه نوع دکترایی داره و کجا گرفته!!!بهتره بره به کار قانون گذاریش بچسبه
حسن موسي خاني
|
-
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
1
بد بختي دامپزشكي اينه كه در جامعه ارزش و جايگاهش را از دست داده در زمان حكومت طاغوت بيشتر كارمندان وزارت بهداشت مشتاق بودند به شبكه هاي دامپزشكي منتقل شوند ( آن هم به خاطر مزاياو بودجه اش )به جاي بحثهاي بيهوده به فكر شناساندن نقش دامپزشكي در سلامت جامعه باشيد .خط شكن مبارزه با بيماريهاي مشترك پرسنل دامپزشكي است اما در رسانه ها و گرفتن بودجه وزارت بهداشتي ها جلو دارند چون مردم بي اطلاع و مسولين بي خبر از خدمات اين قشر هستند دامپزشكي والاترين شغل هاست بشرطي كه در دست هدايت اهلش باشد. بدبختي دامپزشكي خفا كاري است عملكرد هاشو خوب اطلاع رساني نميكند نمونه بارز ش آنفلو انزاي فوق حاد كه آش محافل وزات بهداشتي ها و مجلسي هاست بدبخت كارمند دامپزشكي مثل يك پليس در آماده باشه و حق گرفتن مرخصي ندارد در پست قرنطينه ها در اين ماه مبارك بدون حداقل امكانات مالي رفاهي پدرش در اومده
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
1


با سلام خدمت مدير مسئول حكيم مهر. بنده قبل از انتخاب شدن دكتر تاميني به عنوان نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي و پس از آن بارها در نشستهاي مختلف حقوق از دست رفته دامپزشكي را به ايشان متذكر شدم و در هفته گذشته در ضيافت افطاري كه از بنده نيز دعوت به عمل آمده بود خواستار حركت جدي از سوي ايشان در رابطه با معضلات دامپزشكي شدم كه نتيجه آن در روز يكشنبه به بار نشست.
اميدوارم ساير همكاران نيز هر يك به سهم خود در رفع مشكلات اين بخش تلاش نمايند. با سپاس.
- دكتر مهدي سليماني

ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
1
دکتر لطفی زاده عزیز، ممکنه شما و همتایان شما کار دانشگاهی و یا دولتی داشته باشید و دوست نداشته باشید این جایگاهتان متزلزل بشه. اما من با مدرک دکترای تخصصی دامپزشکی و بیکار برایم بسیار خوشایند خواهد بود که در وزارت بهداشت از حداقل حقوقی مثل کارشناس پرستاری و هوشبری برخوردار باشم تا اینکه در سازمان عریض و طویلی بنام دامپزشکی به اندازه یک کارگر کشتارگاه و دان و مرغ طیور، از حق و حقوق قانونی برخوردار نباشم!
رزيدنت تخصصي علوم پايه
|
-
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
1
با سلام و آرزوي توفيقخدمت همكاران عزيز
گويا جناب آقاي دكتر محمد لطفي زاده عزيز و دلسوز از معضلات بيكاري دامپزشكان بي خبرند. دوستان متعلق به نسلي بودند كه سريع عضو هيات علمي شدند. يك زماني چندين موفعيت كاري براي يك دامپزشك عمومي فراهم بود. بنده دانشجوي سال دوم دكتراي تخصصي هستم، هيات علمي كه هيچ حق التدريس هم الان پيدا ميشه. دوستانم بعنوان مسئول فني درآمدشان بين 1200- 1400 مي باشد فقط 20-30% بيشتر از كارگرهاي كشتارگاه. من به شخصه حاضرم در حد پرستار باشم و درآمد ماهي 3 ميليوني داشته باشم. لطفا دست از آرمان گرايي بردارين و واقع بين باشيد و فقر دامپزشكتن رو ببينيد، ضمن اينكه جايگاه رشته ما با ورود به وزارت بهداشت ارتقا پيدا ميكنه
با تشكر
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
بسمه تعالی. دوستان محترم و عزیز با اهداء سلام و احترام. بنده عرض نکردم مطلقاً با پیوستن به وزارت بهداشت مخالفم بلکه هشداری مطرح کردم که حتماً در آینده بیشتر اهمیت آن روشن خواهد شد. عرض من این است که مراقب باشیم حتی از پرستاران محترم هم پایین تر نرویم و به اصطلاح از چاله به چاه نیفتیم. این حقیر از معضلات بیکاری و امثالهم و کاستی های دامپزشکی در بخش دولتی و خصوصی بی خبر نیستم اما اگر عجولانه اشتیاق به رفتن به وزارت بهداشت نشان داده و انجام شود معلوم نیست لزوماً این رویای ارتقاء جایگاه محقق گردد. باید با برنامه و هوشیاری این کار انجام گیرد و مهمتر از همه آنکه وحدتی باید در این میان باشد. ضمناً تکلیف سازمان نظام دامپزشکی با پیوستن به وزارت بهداشت باید معلوم شود که خود یک حدیث مفصل است.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
دكتر لطفي زاده بسيار دلسوز هستند. مواضعشون و نامه هايي به ارگان ها و مسيئولين نوشتند گوياي اين حرف هست، ولي دكتر لطفي زاده عزيز اگه الان نريم وزارت بهداشت شايد هيچگاه اين اقبال در دولت و مجلس فراهم نشه و تا ابد نتونيم برم و روز به روز جايگاهمون ضعيفتر بشه. به نظر اين حقير هم اكنون هم از نظر درآمدي بسيار پايينتر از پرستاري، علوم آزمايشگاهي پزشكي و حتي بهداشت خانواده هستيم. سال بعد دكتراي تخصصي ام هم تموم ميشه بايد برم دنبال بدبختي.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
جناب دکتر لطفی زاده و همفکران محترم شما؛ الان وضعیت دامپزشکی چاله نیست که با پیوستن به وزارت بهداشت تبدیل به چاه بشه. شما را نمیدونم اما من و دوستان دامپزشک در قعر اقیانوس غرق شدیم و و هر روز پایین میریم. وزارت بهداشت چون طناب نجاتی خواهد بود که اگرچه ما را نمیتواند قله نشین کند، اما حداقل از از غرق شدنمان جلوگیری خواهد کرد. دکتر لطفی زاده و همفکران محترم و اونایی که صاحب منصب هستند، محض رضای خدا در این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به جای گارد گرفتن در این باره، با وزارت بهداشت نامه نگاری کنید تا این انتقال هر چه سریعتر صورت بگیره.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
احسنت دکتر سلیمانی!!افطاری خوش گذشت!
Ali
|
-
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
سازمان دامپزشکی باید ی سازمان مستقل و مستقیم با داشتن معاون زیر نظر ریاست جمهوری باشد نه زیر نظر وزارت بهداشت
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. دوستان عزیز و ارجمند. حقیر بنا به ملاحظات صنفی و برای حفظ حدود و حرمت صنف شریف دامپزشکی و حرفه محترم دامپزشکی از بیان برخی جزئیات در اینجا معذورم و ای کاش نشست هایی برگزار می شد (بخصوص در دانشگاهها و به میزبانی دانشجویان عزیز) تا می شد برخی حقایق و جزئیات را بیان نمود. مختصر عرض می کنم که رفتن به وزارت بهداشت یک گزینه است، استقلال و ارتقاء به معاونت ریاست جمهوری (مثل سازمان حفاظت محیط زیست) یک گزینه است، ارتقاء در بخش جهاد کشاورزی (تبدیل به معاونت وزیر) یک گزینه است و حفظ وضعیت فعلی هم یک گزینه! بنده هیچ گاردی درباره انتخاب گزینه اول نگرفته ام و ندارم و اتفاقاً مزایایی برای پیوستن به وزارت بهداشت در ذهن دارم اما عرضم این است که رویایی فکر نکنید و هیجانی نپندارید که مدینه فاضله ای در وزارت بهداشت برای دامپزشکان ترسیم شده است. وزارت بهداشت با انبوهی از مسائل و مشکلات روبرو است و طرحی در سالیان قبل در دست اقدام بود که با هوشیاری جلوی آن گرفته شد. در آن طرح قرار بود سازمان دامپزشکی منحل شود و به یک دفتر در وزارت بهداشت تبدیل شود و لابد همگان مطلع اند که معنای تبدیل یک سازمان به دفتر در دل یک وزارتخانه چیست؟ به نظرم باید معایب و مزایای گزینه هایی که بالا عرض شد را کنار هم بگذاریم و بعد ببینیم دست اندازهای کدامیک بیشتر است تا تصمیم بهتری بشود گرفت. البته دوستمان هم که فرمودند وضعیت ما چاله نیست که به چاه تبدیل شود من حقیقتاً در نمای کلی (بجز مصادیق استثناء) وضع دامپزشکی را در حال فعلی بد نمی بینیم هرچند پر از مشکل است. بین بد و مشکل فاصله زیادی وجود دارد. البته نگویید صدای ما از جای گرم در می آید. دوستانی که حقیر را می شناسند می دانند که اینجانب همواره به دنبال احقاق حقوق دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی بوده ام و هستم و خودم نیز هیچگاه خوش نشین نبوده ام. با زوایای مشکلات هم اگر به طور کامل آشنا نباشم لااقل بیگانه نیستم. همانطور که در بالا گفتم نمی شود در عرصه رسانه همه چیز را گفت اما یک نکته را سربسته عرض می کنم که خانم دکتر دستجردی در زمان وزارت خودشان بسیار از دامپزشکی حمایت می کردند (مثلاً در باب ورود دامپزشکان به رشته های تخصصی علوم پایه پزشکی) اما به مجرد رفتن از وزارت جلوی ورود دامپزشکان به برخی رشته ها گرفته شد. اینکه عرض کردم باید هوشیارانه کار را انجام داد منظورم این بود که متکی به اظهار نظر یک فرد و شخص یک وزیر و امثالهم نباشید و نباشیم و باید کار طوری برنامه ریزی شود که ده وزیر هم عوض شود نتواند به راحتی ساختار را به هم بزند و اعمال سلیقه نماید. یک نکته دیگر هم سربسته بگویم که متاسفانه انتخابات و انتصابات در دامپزشکی آنطور که شایسته است انجام نشده و نمی شود. کاش فرصتی بود تا برگهای غم بار حاکی از دلسوزی قلبمان را ورق می زدیم و می گفتیم چه بر دامپزشکی کشورمان در سالیان گذشته رفته و در این راه متاسفانه و متاسفانه خود ما و همه صنف دامپزشکی مقصر هستند. گاهی با انتخاب مثلاً لطفی زاده و لطفی زاده ها می توان مسیر یک صنف را تا سالها عوض کرد و یا به قهقرا برد و یا به تعالی رساند. کاش در انتخابات صنفی و در انتصابات به شایستگی ها توجه شود و معیارهای دسته و حزب و گروه و منافع شخصی و جناحی کنار گذاشته شود و خدمت به صنف و حرفه اصل باشد. یک نکته پایانی هم عرض می کنم که در وزارت بهداشت امکان تکه تکه شدن (خوب دقت کنید) دامپزشکی بسیار محتمل است و نشانه های آن هم از اظهار نظر برخی مدیران فعلی وزارتخانه و قبلی به وضوح دیده می شود. اگر دامپزشکی تکه تکه شود و یکپارچگی خود را از دست دهد شاید به همین میزان اشتغال نیم بند فعلی هم نتوان امید بست. همانطور که با توجیهات مختلف و البته کم کاری قبلی سازمان دامپزشکی در بحث مثلاً شیر (به عنوان فقط یک نمونه) نظارت دامپزشکی از دست رفته بود و در جداول مسئولین فنی وزارت بهداشت جایگاه دامپزشکان در حوزه های مختلف دامی هم حتی پایین تر از کارشناسان صنایع غذایی بود. هوشیاری عمیقی لازم است که یکپارچگی دامپزشکی از دست نرود هر چند از حیث طب شباهت دامپزشکی به پزشکی بسیار بیشتر از کشاورزی است و اصولاً دید مدیران وزارت جهاد کشاورزی درباره دامپزشکی به هیچ وجه با اهداف دامپزشکی بخصوص در ابعاد جهانی جدید (مفهوم سلامت واحد) هماهنگ نیست.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
جناب دکتر لطفی زاده،، تا کی ملاحظه کاری، تا کی سربسته حرف زدن؟! شما محیط زیست را مثال زدید، در حال حاضر این سازمان بطور مستقل زیر نظر رئیس جمهور کار میکند. با این همه منابع و امکانات مگر آنچنان که شایست آن بود، رشد یافته است؟ محیط بانان زحمت کش یا مورد هدف قرار میگیرند و یا اگر در پاره ای از موارد برای حفاظت از خود و یا از محیط شان دست به اسلحه برده اند یا زندانی شده اند و یا در انتظار قصاص می باشند!. اما قدرت وزارت بهداشت را ببینید، در زمان آن مردی که رفت، پلیس بحث ممنوعیت کراوات پزشکان را مطرح کرد، دکتر دستجردی با اینکه از نظر بینش سیاسی شبیه دولتمردان خودش بود، اما با یک کلمه مانع از این شد که پلیس به کراوات بستن کادر پزشکی گیر بدهد. اخیرا سازمان مالیاتی خواست حسابهای پزشکان را بررسی کند اما مسئولان وزارت بهداشت گفتند غیر از خود اظهاری مالیاتی کسی حق سرک کشیدن به حساب های پزشکان را ندارد. زمانی سازمان بهزیستی زیر نظر وزارت بهداشت بود، به گفته برخی از مسئولان این سازمان، بهترین تجهیزات توانبخشی در دوره وزارت بهداشت برای مددجویان این سازمان خریداری شد و دانشگاه علوم بهزیستی یکی از بهترین دانشگاه های تحصیلات تکمیلی پزشکی تبدیل گردید. اما با رفتن سازمان بهزیستی زیر نظر وزارت خانه دیگر، دیگر از آن تجهیزات و امکانات خبری نیست اما دانشگاه علوم بهزیستی همچنان می درخشد زیرا هنوز زیر نظر وزارت بهداشت است. یقین داشته باشید اگر دامپزشکی ( آموزش و اداری) زیر نظر وزارت خانه مقتدری بنام بهداشت برود، ممکن است به قول شما تکه تکه بشود یا یکپارچگی خود را حفظ نماید، اما یقین بدارید باز از وضعیت رو به احتضار فعلی بهتر خواهد بود.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
بهداشت خانواده رشته ضعيفي در وزارت بهداشت هست ولي همون ماهي 2 ميليون حقوق ميگيره. برادر خودم پرستار هست ماهي 2600 حقوق داره و من دارم تخصص ميگيرم و مطمئنم 2 ميليون هم شايد در نيارم ولي برادرم ليسانس داره...وزارت بهداشت بريم ديگه كشتارگاه جرات نداره به مسئول فني دامپزشك بجاي 3 ميليون 1100 حقوق بده...
dvm
|
-
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
به نظر من افرادی مثل دکتر لطفی زاده به همراه انجمن مسئولین فنی و حتی سایر انجمن های دامپزشکی با همین آقای نماینده محترم جلسه بگذارن و مشکلات دامپزشکان رو به اطلاعشون برسونن.واقعا مذاکره تاثیر گذاره.اگه این اتفاق بیفته و این نمایندگان تحرک رو در دامپزشکان ببینن حتما تاثیرشو میذاره و اقداماتی به نفع دامپزشکان انجام میدن.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام مجدد. مطمئن هستید که در وزارت بهداشت دیدی که به اهمیت کار پرستاران وجود دارد به دامپزشکی هم هست؟ دیدی که به کار پزشکان وجود دارد نسبت به دامپزشکان هم وجود دارد؟ چند پزشک مثال بزنم که اصلا ًنمی دانند دامپزشک شماره نظام دارد؟ اصلاً نمی دانند و با تعجب می پرسند مگر شما هم گوشی پزشکی برای معاینه استفاده می کنید؟ چند پزشک مثال بزنم که اصلاً نمی دانند دامپزشک سری از پاتولوژی و طبابت و علوم پایه و بالینی پزشکی در می آورد؟ چند پزشک مثال بزنم که اصلاً نمی دانند دامپزشک دارو تجویز می کند و نسخه می نویسد؟ مقصود من این نیست که به وزارت بهداشت برویم یا نرویم و بحث من اصلا ًاین نیست که دوستان راجع به آن بحث کرده اند. بحث من این است که اگر قرار است روزی الحاق به وزارت بهداشت اتفاق بیفتد بهتر است قبل از آن جوانب موضوع بررسی شود. نگاه کردن یک بعدی به مسئله مثل اینکه پرستار چقدر حقوق می گیرد و من چقدر حقوق می گیرم ساده اندیشی است و باعث از چاله به چاه افتادن چه بسا بشود. ضمناً استقلال سازمان دامپزشکی و تبدیل به معاونت ریاست جمهوری (که البته در کشورهای دیگر کمتر دیده می شود) در مقابل الحاق به وزارت بهداشت هر یک معایب و مزایایی دارد و یکجانبه نمی شود هر کدام را تخطئه نمود.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
دکتر لطفی زاده عزیز، سالهاست نظام دامپزشکی شماره نظام میده اما به قول شما پزشک ها نمیدونند. چرا؟ چون سازمان دامپزشکی و حتی نظام دامپزشکی لیاقت شناساندن این رشته را نداشته و ندارند! چرا همه پزشکان میدانند لیسانس مامایی نسخه مینویسد اما دکتر دامپزشک نه؟؟!! چون دامپزشکی در یک محیط ایزوله قرار گرفته که کسی نه توانایی هایش را میداند و نه دامپزشکان آنقدر توانمند تربیت شده اند که حرفی برای گفتن داشته باشند! اگر دامپزشکی در دل وزارت بهداشت برود قطعا گروه های پزشکی از یک طرف با این رشته آشنا شده و از سویی آموزش ها و توانمندی های دامپزشکان افرایش پیدا خواهد کرد. دکتر لطفی زاده محترم! بجای مانع تراشی لطفا همانند تیم هسته ای اراده کنیم و برای یکبار تصمیمی قاطع بگیریم که هر جوری شده دامپزشکی را با وزارت بهداشت پیوند بدهیم. در این راه ممکن است میز و صندلی مان در سازمان و یا دانشگاه متزلزل شود، اما دامپزشکی و دامپزشکان ایران زمین نجات خواهند یافت. در ضمن اگر شما هم حقوقتان مثل دستمزدهای ما پایین بود، آنوقت به خود حتما اجازه نمیدادید به مقایسه حقوق پرستار با دامپزشک، ساده اندیش بگوئید!
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
با كوچك شدن دولت امكان ايجاد يك سازمان مستقل براي هيچ صنف و شغلي تقريبا وجود نداره....بنظرم اگه دامپزشكان ميحواستند اهميت رشته خودشونو نشان بدهند تا الان اين كار انجام شده بود. منطقي ترين گزينه الحاق دامپزشكي به وزارت بهداشت هست
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
سال 88 اساتيد دامپزشكي دانشگاه تهران نامه نوشتند به رئيس مجلس و خواستار الحاق دامپزشكي به وزارت بهداشت شدند. مقايسه وزارت جهاد كشاورزي با ساختار پر از بحرانش بل وزارت بهداشت كه علاوه بر بودجه بيشتر داراي قدرت رسانه اي قياس مع الفارق هست.اكثر دامپزشكلن عمومي و متخصص داراي درآمذ بين 1 تا 2 ميليون توملن درماه هستند كه از تمام پرسنل علوم پزشكي اين رقم پايينتره....اي كاش به جاي آرمان گرايي يكم نگاه واقع بينانه داشته باشيم.....اي كاش قدر اين فرصت رو كه بسترش داره فراهم ميشه بدونيم و در آينده افسوس نخوريم....خدايا حودت كمك كن
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
این خبر واقعا تکان دهنده است زیرا مشخص میشود قانون گذارهای ما اصلا اشرافی به مضوعات پایه ای هم ندارند....اما هرچند این اشتباه غیر چشم پوشی است ولی اصل مطلب و نیت جناب تامینی را باید قدر دانست
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. دوست عزیز با فرمایش شما در ایزوله بودن دامپزشکان در وزارتخانه ای غیرتخصصی موافقم و همانطور که بارها در همین نظرات اشاره کردم اصلاً نگفتم الحاق به وزارت بهداشت خوب است یا بد که نتیجه بگیرید مانع تراشی می کنم یا خیر؟ بلکه حرفم این است که زوایای کار را حتماً در نظر بگیریم و احساساتی نشویم. البته چون چند بار برخی دوستان به تزلزل میز و صندلی اشاره کرده اند و بنده را هم بی نصیب نگذاشتند عرض می کنم که اولاً حقیر هیچ وابستگی به میز و صندلی ندارم و برای مسئولیتم هم تفاوتی در اینکه سازمان دامپزشکی در کدام وزارتخانه باشد ندارد ثانیاً آنانی باید از تزلزل جایگاه بترسند که بر اساس شایستگی منصوب یا انتخاب نشده باشند! یک نکته هم درباره مقایسه حقوق پرستاران محترم عرض کنم که ساده اندیشی حرف بدی نیست و به بدی نگیرید. مقصودم این است که یک جانبه نگاه کردن و تک بعدی دیدن کار ساده انگارانه ای است و بهتر است همه جوانب را دید. اگر جایگاه دامپزشکی دو پله در دو سال ارتقاء پیدا کند و بعد در سال سوم ده پله سقوط کند آیا فکری برای جلوگیری از این موضوع شده و می شود؟ همه حرفم این است که برنامه ای باید داشته باشیم که نشود در آن اعمال سلیقه نمود. چون مثال هسته ای زدید من هم این مثال را عرض میکنم. همانطور که در بحث هسته ای حرف سر این بود که با تعویض رئیس جمهور یکی از کشورهای مقابل توافق از دست نرود و زیر میز نزنند حالا هم بلاتشبیه باید مراقب بود که اگر چنین اتفاقی (الحاق) افتاد با تعویض وزیر یا مسئولین در هر سطح نتوانند براحتی اعمال سلیقه نموده و جایگاه را تنزل دهند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
فقط و فقط بايد بريم وزارت بهداشت. چند سال بعد تعداد دامپزشكان بيكار سر به فلك ميگذارن. وزارت بهداشت امنيت شغلي بسيار بالايي رو فراهم ميكنه...
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
من فکر میکنم در حال حاضر هر کسی چه از سر دلسوزی متعصبانه و چه در جهت حفظ منافع شخصی خویش، با الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت مخالفت می کند ، .......................... از فلاکت و بیچارگی دامپزشکان ایران زمین تامین می گردد! اگر هنوز هم مخالف الحاق است پس .................................
عرفان صفرلو
|
-
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
ادغام سازمان دامپزشکی با محیط زیست کاری عاقلانه نمی باشد به سبب اینکه تجربه تلخ وزارت ورزش وجوانان ماراازاین کاربازمیداردعلاوه برآن به دلیل گستردگی رشته دامپزشکی زیرمجموعه شدن دامپزشکی دروزارت بهداشت به سوددامپزشکان بخش آبزیان نمی باشددرعوض به سوددامپزشکانی است که درحوزه دام کوچک فعالیت دارند البته ازاین موضوع هم به راحتی نمیتوان ردشد که ادغام دامپزشکی ومحیط زیست سبب بهبودوضعیت حیات وحش درکشورخواهدشد وهم چنین چگونگی ادامه آموزش دامپزشکی ازمشکلات پیش روخواهدبود دانشجوی دامپزشکی دانشگاه شیراز
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
به نظرم یک وزارتخانه جدید به اسم وزارت غذا و دارو به جای سازمان غذا و دارو به وجود بیاد و دامپزشکی جزئ این وزارتخانه فرضی قرار بگیره بهتره.این جوری نقش دامپزشکی در بهداشت مواد غذایی بسیار پر رنگ تر میشه و حتی بازار داروی دامپزشکی هم بهتر میشه.از طرفی به باقیمانده دارویی مثل آنتی بیوتیک ها در دام و طیور توجه بیشتری میشه.البته این وزارتخانه هیچ وقت به وجود نمیاد ولی مطمئنم که گزینه خوبیه!
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
همكار عزيز رويكرد به سمت كوچك شدن دولت و ادغام وزارتخانه ها و سازمان هاست. اونوقت دوستان ميگند وزارت غذا و دارو....جالبه بعضي ها انگار خيلي بي اطلاع هستند...
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
همکار محترم گفتم که این کار نشدنی ولی مناسبه.در ضمن اعتماد به نفستون رو خیلی دوست دارم
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
عجب ايده هايي بعضي وقت ها مطرح ميشه...وزارت غذا و دارو!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
معاونت غذا و دارو و حتي دامپزشكي هميشه يك زيرمجموعه است و اگه تبديل به ارگان مستقلي بشه موازي كاري شده است. البته گويا دامپزشكي در بعضي كشورها ارگان مستقلي است. دامپزشكان بايد از الحاق به وزارت بهداشت پشتيباني كنند.
مسئول فني
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
همکاران محترم لطفا عبارت Ministry of Food and Drug Safety رو در اینترنت سرچ بفرمایید تا متوجه بشید که در کشوری مثل کره جنوبی این وزارتخانه وجود داره رسما.(minister=وزارتخانه).در کشوری مثل کانادا سازمان و نه وزارت غذا و دارو وجود داره(مثل ایران) ولی در شرح وظایفش اومده که نظارت بر دارو های دامپزشکی و بهداشت عمومی که این مطلب حلقه مفقوده ارتباط وزارت بهداشت و دامپزشکی در ایران هست. کلا من هم خیلی دوست دارم دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت بره ولی مطئنم که برخورد خوبی با دامپزشک ها نخواهد شد مثل برخوردی که با دامپزشک ها در رشته های علوم پایه پزشکی در مصاحبه دکتری یا جذب هیات علمی در این رشته ها انجام میدن.تازه هر سال هم که تعداد رشته هایی که دامپزشک ها در این رشته ها اجازه دارن امتحان بدن کم تر میشه
قاسم
|
-
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
ضمن تشکر از متانت بیان دکترلطفی زاده عزیز. بنظر حقیر ایجاد با توجه به اهمیت زیربنایی دامپزشکی در بحث سلامت جامعه و عدم استفاده از گزینه مشابه دیگر بجای آن با اتحاد دامپزشکی و مدیریت هوشمندانه انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت بسیاری از مشکلات دامپزشکی حل می شود. با ت.جه به اطلاعات حقیر وضعیت دامپزشکی از بد بودن گذشته است و در دو یا چند سال بعد وارد مرحله بدتر می شود. غافل نشویم داریم در مورد رشته ای حرف میزنیم که از لحاظ مدرک،سختی دروس، واحدهای پاس شده، رتبه قبولی در دانشگاه سراسری و اهمیت در سلامت جامعه جزء بهترینها بود.
الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت با عزم راسخ مسئولان و بخصوص همکاری قشر دانشگاهی و چهره های ماندگار دامپزشکی با حفظ اختیارات و تفهیم ارزش و جایگاه آن بهترین و تنها راهکار برای ارتقای دامپزشکی کشور و خروج از این شرایط بد هست.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
یکی از دلایل اینکه در کنکور دکتری تخصصی حق بچه های دامپزشکی خورده میشه اینه که اونها میدونند دامپزشکی حامی ای در وزارت بهداشت نداره چون زیرمجموعه وزارت جهاده. اگه دامپزشکی به وزارت بهداشت بپیونده مطمئن باشید این مشکل برای همیشه حل میشه.
درسته وزارت بهداشت گستره وسیعی از فعالیتها رو انجام میده ولی این دلیل نمیشه دامپزشکی که نقش مهمی در سلامت داره رو نتونه مدیریت کنه. بهداشت کارهای بسیار بزرگتر از مدیریت دامپزشکی هم انجام داده.
دوستانی که میگن دامپزشکی میشه از رده های پزشکی بهتره واقع بین باشند. الانه هم خیلی از همکارهای ما زیر دست مهندسهای کشاورزی و علوم دامی دارن کار میکنن. زیاد هستند همکارهای دکتر دامپزشک که حاضرند وضعیت لیسانس بهداشت داشتند تا دکتری دام! واقع بین باشیم. من هم دکتر دامپزشکم و حامی رشته و صنف خودم. بنظر من اگه دکترهای دامپزشک مجلس ما بجای اینکه جایی برای فعالیت پیدا نکنند و مجبورا به کمسیون آموزش و یا برنامه بودجه برند با انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت با انگیزه کامل میرن کمسیون بهداشت و بهتر تر میتونن از دامپزشکی هم دفاع کنند.
بازم میگم سونامی فارغ التحصیلهای جدید و باند بازی غیرمعقول با وجود فرصتهای شغلی کم تیشه به ریشه دامپزشکی زده. با انتقال به وزارت بهداشت به این ریشه کهن جون بدیم.
دكتر حسام ر ش دامپزشك
|
-
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
دامپزشكى كه هنوز زير مجموعه وزارت خانه جهاده پس اين تذكر به وزيربهداشت چه تاثيرى داره مگر اين كه اين تذكر به گونه اى پيش زمينه انتقال دامپزشكى به وزارت خانه بهداشته بشه كه كاريست مبارك
ولى پيگيرى نتيجه و پاسخ به تذكر هم مهمه
يا شايد فقط براى انتقاد از دولت و وزير بهداشت كه اين كارها را انجام مى دهند كه اين كار مفيدى براى فارق التحصيلان دامپزشكى نيست
پس نماينده محترم لطفأ
به طور مفيد و موثر اقدام و پيگيرى براى تذكرات كنيد تا دعا خيره فارق التحصيلان جوياى كار رشته دامپزشكى هميشه همراهتون باشه
dvm
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
دامپزشکی الان مثل آدم در حال احتضاره.در واقع این بلا رو شرایط موجود در وزارت جهاد کشاورزی سرش آورده.یه مشکل دیگه هم که داریم اینه که ما دامپزشک ها اتحاد نداریم و بخاطر متحد نبودن داریم ضربات مهلک می خوریم.جامعه دامپزشکان و نظام دامپزشکی و انجمن های مختلف داریم اما هیچکدوم نقش اثرگذاری در تغییر وضعیت و تغییر چهره دامپزشکی ایفا نکردند.چیزی که ما شاهدیم فقط دریافت حق عضویت هست و لاغیر.به نظرم برای مدیران این سازمان ها ( نظام دامپزشکی و جامعه و حتی خود سازمان دامپزشکی) باید خیلی افت داشته باشه که همکاراشون تا این حد به وضع موجود معترض اند و سازمانشون بسیار اشفته هست و اونا عملکرد مناسبی ندارند.متاسفانه رکود دامپزشکی رمق آدمو میگیره و بسیار بسیار بسیار بی انگیزه می کنه.ما از مهندسان کشاورزی صنایع غذایی کمتریم که خودشونو تو سازمان استاندارد و وزارت بهداشت جا کردند و به موقعیتهای خیلی خوبی رسیدند ؟!! آقایون مدیران و مسئولان بیداااااااار شید.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
با سلام متاسفانه سازمان دامپزشکی طی چند سال متوالی با جذب نیروهای فاقد صلاحیت تیشه به ریشه خود زدند حال حاظر اکثر نیروها که در پستها حساس در اداره کل ............. هستند جز نیروهای استخدام رسمی نیستند و با روابط وارد مجموعه شده اند امیدواریم مدیر کل جدید با حذف این نیروها و رایزنی در استخدام قانونی در پیاده شدن قانون قدمی بردارند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
بابا بره زير نظر وزارت بهداشت حداقلش اينه كه دانشجو فله فله نميگيرن . امسال شيراز 60 تا گرفته تهرانو ك قربون قد و بالاش برم دانشگاه ازادا ك خدا زيادش كنه چ وضعشه
نظر شما
ادامه