کد خبر: ۲۲۱۷۱

رییس شبکه دامپزشکی محلات از اجرای واکسیناسیون دام های سبک این شهرستان به منظور پیشگیری از ابتلای احتمالی این دام ها به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

حمیدرضا قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از اعلام مشاهده بیماری پی پی آر یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده هفتاد قله، عملیات ویژه واکسیناسیون دام های سبک در مناطق همجوار با این منطقه به منظور پیشگیری از این بیماری آغاز شد.

وی افزود: عمده دام های سبک این محدوده تاکنون واکسینه شده اند و واکسیناسیون سایر دام ها نیز همچنان ادامه دارد.

رییس شبکه دامپزشکی محلات با اعلام اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری طاعون در دام های شهرستان محلات مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: روستاهای طایقان، عیس آباد و ورین با منطقه هفتاد قله همجوار هستند و اطلاع رسانی مناسب از طریق دهیاری ها به دامداران این مناطق صورت گرفته است و تاکنون موردی مبنی بر ابتلای این بیماری در بین دام های سبک این روستاها گزارش نشده است.

قهرمانی تصریح کرد: علت شیوع این بیماری، ارتباط مستقیم، جابجایی حیوانات مبتلا شده و آلوده بودن آبشخورهای موجود در منطقه حفاظت شده هستند که در این خصوص توصیه های لازم به دامداران منطقه انجام شده است.

گفتنی است بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مدتی است که در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک بروز کرده و تاکنون جان بیش از یکصد راس کل و بز و قوچ این منطقه را گرفته است و با توجه به همجواری این منطقه با شهرستان های خمین و محلات و احتمال ورود دام های اهلی به این منطقه، واکسیناسیون دام های سبک در منطقه انجام در حال انجام است.

 

 

نظر شما
ادامه