کد خبر: ۲۲۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نیاز به واردات شتر به استان نیست.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: پرورش شتر نسبت به گاو و گوسفند بسیار کم هزینه تر است و ضریب مقاومت شتر نسبت به شرایط محیطی و بیماری‌ها بسیار بالاتر است و هر شتر نزدیک به 500 کیلوگرم و حداکثر یک تن گوشت قرمز تولید می‌کند و نگهداری پرورش شتر نسبت به گاو و گوسفند توجیه اقتصادی بالاتری دارد.

دکتر علیرضا رفیعی‌پور افزود: پرورش شتر در اقلیم ایران به ویژه در منطقه خراسان جنوبی به دلیل وجود بیابان‌ها و مناطق خشک و تغذیه گیاهان شور پسند موجود مفید است و خراسان جنوبی دومین قطب پرورش شتر در کشور است که خوشبختانه زیرساخت‌های پرورش پایدار و محکمی در استان در این حیطه داریم که نیاز به واردات شتر به خراسان جنوبی نداریم.

وی اظهار داشت: با وجود خشکسالی‌های چند وقت گذشته در خراسان جنوبی در حال حاضر با توجه به صنعت شترداری در استان، روی آوردن به این صنعت بیش از گذشته احساس می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل بیماری مرس که در کشورهای همسایه دیده شده است، به منظور جلوگیری و شیوع این بیماری اجازه خرید و فروش دام و شتر بین استان‌های کشور به ویژه خراسان جنوبی با سیستان و بلوچستان داده نمی‌شود.

رفیعی‌پور افزود: بیماری مرس بین انسان و دام مشترک است و پشت مرزهای کشورمان وجود دارد و بعد از برطرف شدن این بیماری جابجایی شتر در تمامی استان‌های کشور بلامانع است و هیچ محدودیتی ندارد و ما به دنبال این هستیم که تمامی کشتارگاه‌های خراسان جنوبی در سه شیفت کاری فعالیت کنند تا ارزش افزوده گوشت و پوست شتر منافع بیشتری برای بهره بردار داشته باشد.

وی بیان کرد: در وهله نخست اولویت با خراسان جنوبی و گوشت شتر باید در خود استان به مصرف برسد و در صورت مازاد به دیگر استان‌ها صادر شود و ما به دنبال این هستیم تا بهترین و سالم ترین گوشت شتر را تحویل مردم دهیم و سودی مناسب نصیب بهره بردار شتر شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ملکی
|
-
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
سلام قیمت یک عدد شتر بالغ چند است
نظر شما
ادامه