کد خبر: ۲۲۰۰۰

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: عنوان کردن استفاده از روغن پالم در رسانه ها، اعتماد مردم را به استفاده از محصولات لبنی پاستوریزه کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین رشیدی عصر دوشنبه در نشست شورای سلامت استان کرمان افزود: این موضوع به استفاده مردم از لبنیات فله دامن زده و مصرف اینگونه لبنیات را تشدید کرده و مردم به سمت محصولات غیر پاستوریزه رفته اند.

وی بیان کرد: دامپزشکی با عرضه غیر پاستوریزه و فله لبنیات بویژه شیرخام مخالف است اما به هرحال به برخی از مراکز عرضه اینگونه لبنیات داده شده است.

وی گفت: شیر فله از نظر کیفیت مناسب نیست و متاسفانه در این مراکز عرضه می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: با استفاده از شیر و لبنیات غیر پاستوریزه احتمال ابتلای افراد به تب مالت افزایش می یابد و بی شک هزینه های درمانی را می طلبد که باید در سطح استان برنامه خوبی برای کنترل بیماری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در روند ایمن سازی دام وقفه هایی ایجاد شده بود و مشکلاتی در تولید واکسن دام و سایر مشکلات وجود داشت .

دکتررشیدی با اشاره به اینکه بعضی از بیماری های عفونی در شرایطی از سایر بیماری ها اهمیت بیشتری پیدا می کند گفت: 70 درصد بیماری عفونی بین انسان و دام مشترک است.

وی ادامه داد: با بلند نظری که در سطح استان وجود دارد پیشگیری همه جانبه و با مشارکت همگانی از بیماری های عفونی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: برای اینکه بتوان متناسب با مسوولیت ها و وظایف و با همان سرعت و توان دانشگاه علوم پزشکی در این عرصه حضور یافت، کمک های مادی نه چندان چشمگیر لازم است.

وی اظهار کرد: در سند امنیت غذایی استان به خوبی همه چیز دیده شده است.

 

 

برچسب ها: پالم, لبنیات،
نظر شما
ادامه