کد خبر: ۲۱۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: آنفلوآنزای پرندگان که اخیرا در استان مازندران مشاهده شده بود، تحت کنترل دامپزشکی است.

به گزارش ایرنا دکتر مسعود هاشم زاده عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: اکنون عملیات شناسایی و نمونه برداری گسترده برای پایش شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در مازندران فعال است.

وی افزود: همچنین مبادی ورودی و خروجی جابه جایی فرآورده های خام دامی و دام زنده نیز با کمک نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط در استان مازندران به شدت کنترل می شود.

در چند روز اخیر وزارت جهاد کشاورزی از شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در یک روستا واقع در استان مازندران خبر داده بود.

بیانیه منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت حیوانات نیز حاکی از آن است که انتشار این ویروس روز جمعه در نوگاردان مازندران آغاز شده که 17 پرنده از 25 پرنده مشکوک به بیماری این منطقه را تلف کرده و 8 پرنده باقیمانده نیز معدوم شده اند.

*واردات گوشت بوفالو به کشور نداشته ایم

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: در سال جاری هیچ محموله وارداتی گوشت بوفالو به کشور نداشته ایم و مساله آلودگی که مطرح می شود، بزرگنمایی است.

وی افزود: واردات گوشت بوفالو توسط دامپزشکی به طور مستقیم صورت نمی گیرد بلکه براساس تقاضایی است که توسط برخی از صنایع کشور صورت گرفته و وظیفه دامپزشکی نظارت بر سالم بودن گوشت وارداتی است.

وی گفت: در سال 93 حدود 17 هزار تن و سال 92 حدود 22 هزار تن گوشت بوفالو با مجوز و نظارت دامپزشکی وارد کشور شده است.

گوشت بوفالو یا همان گاومیش در فرآوردهای گوشتی حرارت دیده مصرف می شود.

*عرضه شیر فله ای را نمی توان به صورت یکجا جمع کرد

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: عرضه شیر فله ای را نمی توان به صورت یکجا از بازار جمع آوری کرد.

دکتر هاشم زاده افزود: این سازمان سعی دارد تا بر مراکز جمع آوری شیر در سطح کشور بیش از گذشته نظارت و کنترل کند تا بتدریج مراکز عرضه شیر فله ای برچیده شود.

وی گفت: در این راستا توجه و حمایت شورای سلامت می تواند کمک بسیار خوبی به سازمان دامپزشکی در تشدید نظارت ها و کنترل مراکز جمع آوری و در پی آن جمع آوری عرضه شیر فله ای باشد و سلامت جامعه را بیش از گذشته تضمین کند.

*کمبود واکسن برای دام نداریم

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: اکنون کمبودی از بابت واکسن برای مقابله با بیماری های اختصاصی و مشترک انسان و دام در کشور وجود ندارد.

هاشم زاده افزود: امسال طرح های مقابله با بیماری های دامی در کشور بهتر از سال قبل پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از فعالیت 8 آزمایشگاه دامپزشکی منطقه ای در کشور خبر داد و گفت: هریک از این آزمایشگاه ها چند استان همجوار خود را پوشش می دهند.

وی همچنین از بهره برداری از آزمایشگاه دامپزشکی در دست ساخت خراسان شمالی در 22 بهمن سال جاری خبر داد و گفت: این آزمایشگاه با زیربنای هزار متر مربع ساخته می شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دامپزشکی خراسان شمالی روز یکشنبه به این استان سفر کرده بود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
0
سازمان برعکس شده !معاون پیشگیری به جای معاون بهداشتی حرف میزنه و برعکس !
خواهش میکنیم معاون بهداشتی روزه سکوت را بشکند!!!
نظر شما
ادامه