کد خبر: ۲۱۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: محل مصرف ضایعات مرغ مشخص نیست/توزیع مرغ قطعه‌بندی در هتل‌ها و رستوران‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: 20 درصد از مرغ کشتار شده ضایعات است که مشخص نیست این 20 درصد از ضایعات مرغ به چه مصرفی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، «دکتر مرتضی رحمانی» بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان با تاکید به نظارت بر مراکز کشتارگاه‌های قطعه‌بندی اظهار کرد: در شهرستان اصفهان پنج مرکز مجاز دارای پروانه و هفت کشتارگاه طیور داریم که باید قطعه‌بندی مرغ از طریق آنها انجام شود.

وی با اشاره به پلمپ یک مرکز قطعه‌بندی مرغ در اصفهان افزود: 20 درصد از مرغ قطعه‌بندی شده ضایعات است که مشخص نمی‌شود پس از کشتار و توزیع قطعه‌بندی‌ها به چه مصرفی می‌رسد.

رئیس دامپزشکی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در برخی موارد نیز مشاهده شده که حتی تاریخ مصرف مرغ‌های قطعه‌بندی شده تغییر و دوباره به چرخه مصرف می‌رسد.

وی ادامه داد: از این پس مراکز مجاز تامین‌کننده مرغ قطعه‌بندی، گریدبندی شده و به مراکز بهداشت معرفی می‌شوند.

رحمانی گفت: خودروهای حمل ضایعات دام و طیور باید شناسایی و به مراکز تبدیل ضایعات منتقل شوند و نیز ضایعات این گوشت‌ها باید جدی گرفته شود که کجا می‌رود و مراکز مجاز نیز باید چه فرایندی را طی کنند.

* از ماه آینده در تمام رستوران‌ها و هتل‌ها مرغ قطعه‌بندی شده توزیع می‌شود

رئیس انجمن گوشت سفید شهرستان اصفهان نیز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان اظهار کرد: یک ماه آینده تمام رستو‌ران‌ها، هتل‌ها، کبابی‌ها و طباخی‌ها در راستای سلامت و بهداشت تجهیز به ارائه مرغ قطعه‌بندی شده می‌شود.

علی اسماعیلی با تأکید به اینکه نظارت بر عرضه توزیع مرغ قطعه‌بندی مهم است، افزود: در امر نظارت نباید به امور دامپزشکی اکتفا کرد چرا که دامپزشکی نیروی لازم را برای بحث کنترل ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود برای هر چهار الی پنج رستوران یک نفر ناظر در نظر گرفته شود تا بهتر بتوان به تمامی شرکت‌ها و کشتارگاه‌ها نظارت و بازرسی داشت.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
احتمالا خمیر مرغ و کالباس
نظر شما
ادامه