کد خبر: ۲۱۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: بیماری آنفلوانزای پرندگان در مازندران تحت کنترل سازمان دامپزشکی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مسعود هاشم‌زاده بعدازظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: اکیپ‌های لازم دامپزشکی در استان مازندران حضور داشته و نمونه‌برداری‌های لازم و مورد نیاز را انجام می‌دهند.

وی گفت: همچنین در ورودی و خروجی‌های استان گروه‌های قرنطینه متشکل از دامپزشکان حضور دارند و به انجام ماموریت محوله می‌پردازند.

هاشم‌زاده با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در قالب برنامه ششم توسعه به منظور حمایت و تقویت بخش دامپزشکی تدوین شده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی خشکسالی را در بروز بیماری‌های دامی تاثیرگذار خواند.

وی گفت: برای بهداشت مواد غذایی و سلامت فراورده های گوشتی امسال در دو مرحله پایش انجام خواهد شد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه باید شورای سلامت توجه ویژه ای بر جمع آوری شیر فله داشته باشد، افزود: برای کنترل بیماری ها مصرف شیر پاستوریزه توصیه می شود.

80 درصد خدمات درمانی دامپزشکی با کمک بخش خصوصی انجام می شود

هاشم زاده با اشاره به اینکه هم اکنون 80 درصد خدمات درمانی دامپزشکی با کمک بخش خصوصی انجام می شود، گفت: طبق برنامه ریزی ها این سازمان تا چند سال آینده تمام خدمات درمان به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی اضافه کرد: به علت تغییرات آب و هوایی، بیماری‌های نوپدید و نوظهور در حال رشد و توسعه است که می‌تواند مخاطرات جدی را برای بخش سلامت دام به بار آورد.

به گفته این مسئول، مهم‌ترین رویکرد سازمان دامپزشکی کنترل بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است و با این کار هم تولید افزایش می‌یابد و هم سلامت جامعه تضمین می‌شود.

هاشم‌زاده ادامه داد: باید ضمن ارتقای سطح فرهنگ تولید فرآورده‌های دامی، زمینه مقابله با بیماری‌های جدید را فراهم کرد تا در آینده با مشکلات جدی در این زمینه مواجه نشویم.

وی با یادآوری اینکه خدمات دامپزشکی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: تامین سلامت جامعه مهم‌ترین اولویت این سازمان بوده که با اجرای طرح‌های مختلفی آن را دنبال می‌کند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی اضافه کرد: به طور حتم دامپزشکی تاثیر زیادی در تامین سلامت جامعه دارد و نقش آن در این عرصه روز به روز آشکارتر می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر.ح.ر دامپزشک
|
-
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
آره مثل ماده 19 قانون سازمان دامپزشکی که اجرائ نشده
روی کاغذ قانون های خوبی داریم ولی در عمل هیچی نیست
نظر شما
ادامه