کد خبر: ۲۱۹۸۰

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 3 آزمایشگاه بین شهری، 11 شهرستانی، یک آزمایشگاه مرکزی و یک آزمایشگاه سیار در سطح استان پیش‌بینی شده است، گفت: با ایجاد این آزمایشگاه‌ها به دنبال کاهش هزینه‌های تولیدی هستیم.

دکتر علیرضا رفیعی‌پور اظهار داشت: صنعت دام و طیور اقتصاد دوم کشور و اقتصاد نخست استان از حیث ارزش اقتصادی مطرح است.

وی تصریح کرد: برای پویایی این اقتصاد نیاز به یکسری امکانات زیرساختی داریم که در حوزه واردات نهاده‌های دامی مرتبط کمک می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: به تمام حوزه‌های دامی ازجمله دامداری‌ها، مرغداری‌ها، آبزی‌پروری‌ها، کارخانجات خوراک دام و طیور، کشتارگاه‌ها و سایر حوزه‌های مرتبط با دام و طیور که حلقه‌های متصل به هم هستند صنعت دام و طیور اطلاق می‌شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه صنعت دام و طیور جزو صنایع پویا و به ارث رسیده از اجداد ما است، گفت: اگر قرار است در توسعه صادرات دامی در سطح استان موفق شویم باید زیرساخت‌های دامی مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: پست‌های قرنطینه‌ای دام و طیور و تاییدیه نهایی که مربوط به آزمایشگاه‌ها است دو مورد اساسی از نظر بین‌المللی در صنعت دام و طیور مطرح شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های دامپزشکی استان دنبال کاهش هزینه‌های تولیدی است، گفت: همچنین در کنار کاهش هزینه‌های تولیدی، بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی مدنظر قرار گرفته است.

دکتر رفیعی‌پور ادامه داد: برای انجام این امور و تایید یه صادرات نیازمند ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در سطح استان هستیم.

 

 

نظر شما
ادامه