کد خبر: ۲۱۹۷۸

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در جمع مدیران کشتارگاه های طیور استان و مسئولین انجمن صنفی کشتارگاه های طیور شرق کشور اظهار داشت: سلامت مردم را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد.

دکتر مجید روحانی نژاد با اعلام این مطلب گفت: صنوف و به ویژه اصناف حوزه سلامت، بایستی متعهد باشند و از سیاست های تشویقی برای حضور فعال تر اعضای خود در جهت تولیدات با کیفیت تر استفاده کنند. وی خواهان آن شد تا با مشارکت بخش دولتی موانع تولید و صادرات به کشورهای دیگر از سر راه برداشته شود.

دکتر روحانی نژاد افزود: بایستی محصولات تولید شده توسط کشتارگاه های طیور درجه بندی شوند تا مصرف کنندگان قدرت انتخاب داشته باشند و از طرفی قدرت رقابت در بازارهای تولید و عرضه ایجاد شود.

وی اعلام موارد بیماری در سامانه های اطلاعاتی دامپزشکی و مجامع جهانی نظیر؛ سازمان جهانی بهداشت دام(OIE) را از جمله مصادیق صداقت سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان ها دانست.

مدیر کل دامپزشکی استان اظهار داشت: بایستی واحدهایی که هزینه بیشتری برای ارائه تولیدات با کیفیت می پردازند سود بیشتری ببرند.

وی خطاب به انجمن صنفی کشتارگاه های طیور شرق کشور گفت: تلاش کنید تا ارتباطی منطقی و علمی را با مجامع همطراز خود داشته باشیدو از راهکارهای بازاریابی علمی برای فروش و صادرات محصولات خود بهره گیری نمائید.

معاون سلامت دامپزشکی استان نیز در این جلسه بر ارتقای تولیدات کشتارگاه های طیور تاکید کرد و خواستار دریافت کدIRبرای تسهیل در صادرات محصولات واحدهای زیرمجموعه آنها شد.

دکتر محمد رشتی باف خواستار آن شد تا مقررات GMP و HACCP در تمامی کشتارگاه های طیور استان پیاده سازی و محصولات سالم تر به مصرف کنندگان ارائه شود.

دراین جلسه، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان نیز همراهی و همکاری بیشتر مسئول بهداشتی دامپزشکی با مدیران کشتارگاه ها را خواستار شد و تولید و عرضه مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش را از افتخارات استان در ارائه محصولات سالم تر و با کیفیت و به صورت مستمر و بدون وقفه برای مصرف کنندگان دانست. دکتر جعفر عطارباشی اعلام داشت: کشتارگاه هایی که برای دریافت کد صادراتی IR اقدام می کنند و خواهان پیاده سازی سامانه های بهداشتی نظیر HACCP هستند بایستی مرغ را از واحدها و مرغداری های خاص خریداری کنند و در این رابطه حساسیت زیادی داشته باشند.

وی اعلام داشت: اعتقاد دامپزشکی، سلامت غذا از مزرعه تا سفره است و گفت: برابر قانون و در جهت حفظ سلامت مردم، با کشتارگاه هایی که مرغ بدون مجوز دامپزشکی را کشتار کنند مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی این اقدام آنها تهدید علیه بهداشت عمومی و نیز تهید علیه صنعت طیور استان تلقی شده و ضمن توقیف محموله فاقد مجوز، موارد تشکیل پرونده و به دستگاه قضایی هدایت و به صورت جدی پیگیری می گردد.

در این جلسه، مسئولین کشتارگاه های طیور استان ضمن بیان مطالبی خواستار تسهیل شرایط صادرات، تغییر ساعات کشتار طیور از شب به روز و ... شدند.

 

 

نظر شما
ادامه