کد خبر: ۲۱۹۷۱

تأثیرات شگفت انگیز و خواص درمانى شیر شتر آنچنان قوى و آشکار است که در برخى کشورها انواع کلینیک هاى تخصصی براى درمان انواع بیماریها با شیر شتر تأسیس شده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان خراسان جنوبی درباره خواص درمانی شیر شتر می گوید: شیر شتر براى درمان بیماریهاى کبد و کم خونى و سل و بیماریهاى هنگام پیرى و شکنندگى استخوانها و نرمى استخوان در کودکان و براى درمان سرماخوردگى، تب و آنفلوآنزا و همچنین درمان هپاتیت ب مفید است.

«دکتر محمد اصغرزاده» می افزاید: شیر شتر همچنین در درمان بیماریهاى تنفسى از جمله سل و آسم و بیماریهاى معده و روده بزرگ و اختلالات گوارشى و کاهش قند و فشار خون و تنظیم ضربان قلب و تنفس و گرمازدگى مفید مى باشد.

به گفته وی با توجه به تحقیقاتى که چندی پیش درباره مصرف شیر شتر براى مادران باردار انجام داده اند متوجه شدند که مصرف شیر شتر براى نوزاد و مادر مفید و در سلامتى آنها موثر است. علاوه بر این به صورت خام و به صورت محصولات تخمیری برای درمان زخم معده، بی نظمی های بدن، اسهال، یبوست، زخم ها و حتی برای افزایش قدرت باروری تخمدان هم به کار رفته است.همچنین درمان بیماری های سخت معده ای هم با استفاده از شیر شتر گزارش شده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان می افزاید:ویتامین های B1، B2، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک در شیر شتر پایین و محتوای B6 و B12 شیر شتر مشابه مقادیر موجود در شیر گاو می باشد، اما نسبت به شیر انسان بالاتر است.

شیر شتر، نیاسین و ویتامین C بیشتری نسبت به شیر گاو دارد ،استفاده از شیر شتر 70 تا 80 درصد از ویتامین ها و پروتئین هاى مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

دکتر «محمد اصغرزاده»به برخى پژوهش ها و بررسى ها اشاره می کند و می گوید: بر این اساس چربى ها و مواد موجود در شیر شتر نسبت به سایر شیرها راحت تر و سریعتر هضم و جذب مى شود.

علاوه بر این پروتئینى در شیر شتر کشف شده است که عملکرد آن همانند انسولین مى باشد و در درمان بیمارى دیابت بسیار مفید و کارساز است.

پروتئین های شیر شتر اسیدهای آمینه ضروری برای انسان را به میزان رضایت بخش و حتی بالاتر از میزان تعیین شده تأمین می کنند.

وی با بیان این مطلب می افزاید :شیر شتر می تواند حداقل پروتئین های ضروری روزانه انسان به خصوص اسیدهای آمینه را تأمین کند، چون نیازهای انسان در محیط های گرم و خشک بر پایه کالری کمتری است و پروتئین و آب نقش مهمی دارند، مقادیر کمی شیر شتر می تواند نیاز انسان را در این مناطق تامین کند.

به گفته وی شیر شتر آنچنان منبع سرشارى از ماده معدنى به نام آهن است که برخى معتقدند مصرف مناسب و مداوم آن انسان را از هر نوع شیرى بى نیاز مى کند حتى نوزادان را از شیر مادر!!!.

ویژگى هاى منحصر به فرد شیر شتر

وی در ادامه به نکته بسیار عجیب و جالبی درباره شیر شتر اشاره می کند و می گوید: این ماده گرانبها قادر است بدون استفاده از لوازم امروزى کیفیت خود را در دماى 4 درجه سانتیگراد به مدت 12 روز و در دماى معمولى اتاق به مدت 48 ساعت و حتى بیشتر حفظ کند.

علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که شیر شتر به دلیل وجود برخى مواد از جمله انواع پروتئین ها مانند پروتئین کازئین، در برابر سموم، باکتری ها، قارچ ها، و بسیارى از خطرات احتمالى آنها بویژه براى نوزادان مقاوم است و سبب مصونیت در برابر آنها می شود.

 

 

برچسب ها: شیر شتر،
نظر شما
ادامه