کد خبر: ۲۱۹۴۵

اعضای هیات مدیره انجمن نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی ایران با رئیس سازمان دامپزشکی نشست مشترکی جهت تعامل بیشتر و به منظور همگرایی و هم افزایی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، رئیس سازمان دامپزشکی کشور میزبان اعضای هیات مدیره انجمن نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور بود. در این جلسه که مهدی خلج به همراه شاهرخ رمضان نژاد، مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به همراه تنی چند از معاونان سازمان دامپزشکی در آن حضور داشتند به نقش و جایگاه مطبوعات تخصصی در نظام اطلاع رسانی کشاورزی اشاره گردید.

اقدام ارزشمند سازمان دامپزشکی در اطلاع رسانی سریع آنفلوانزا

در ابتدای این نشست شاهرخ رمضان نژاد، مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه نشریات تخصصی ابزار مناسبی برای اطلاع رسانی هستند گفت : خیلی مواقع در نظام اطلاع رسانی دانش را در دست داریم ولی ابزار و امکان انتقال آنرا نداریم. نشریات تخصصی با توجه به جایگاه و ارتباطاتی که با تولید کنندگان و برگزیدگان صنعت دارند می توانند این اطلاعات و دانش تخصصی را به راحتی به سطح جامعه فعالان کشاورزی انتقال دهند.
وی اقدام ارزشمند سازمان دامپزشکی را در اطلاع رسانی سریع و به موقع در بحث آنفولانزای پرندگان ستود و افزود : اقدام شجاعانه سازمان دامپزشکی در اطلاع رسانی به موقع نشان دهنده روحیه ی شفاف سازی وزارت جهاد و دولت است که کمک شایانی به کنترل و مهار این بیماری خواهد نمود.

نشریات تخصصی تاثیر فکری ایجاد می کنند

در ادامه منصور انصاری، رییس هیات مدیره انجمن اعلام داشت: نشریات تخصصی مطلقاً خبری نیستند و با ارائه گزارش ها و تحلیل های درست و فنی از وضعیت صنعت، می توانند افکار عمومی را متوجه مسایل بوجود آمده کنند. با اختصاص فضای بیشتر به نشریات تخصصی می توان تاثیر فکری مناسبی روی مخاطبین و جامعه ایجاد کرد.

تماس انجمن با بدنه وزارتخانه بیشتر شود

ابوالقاسم گلباف مشاور هیات مدیره انجمن با اعلام تاثیر بیشتر علاج قبل از وقوع در مواجه با چالش ها گفت: اگر جلسات و تماس نشریات با بدنه وزارتخانه بیشتر شود باعث شفاف سازی بیشتر خواهد شد. این پتانسیل وجود دارد که نشریات تخصصی با نگاه کارشناسانه خواسته های سازمان را به عموم جامعه منتقل کنند. اگر اطلاع رسانی در وقوع یک چالش صحیح انجام نشود دیگر نمی توان اطلاعات نادرست را به سادگی در اذهان جامعه اصلاح کرد.

نقش پررنگ نشریات تخصصی در برخورد با چالش ها

در ادامه مهدی مسعودی عضو هیات مدیره انجمن به نقش حمایتی مطبوعات تخصصی در مقابله با چالش ها پرداخت و گفت : دفاع نشریات تخصصی از بحث «مرغ هورمونی» و «وجود فلزات سنگین در گوشت» نشان داد که چقدر این نشریات می توانند در راستای اطلاع رسانی علمی و فنی موثر واقع شوند.
مسعودی افزود: یکی از مشکلاتی که در این حوزه داریم عدم تخصص فنی برخی از خبرنگاران این حوزه است . به نظر من اگر سازمان دامپزشکی یک نفر را جهت ارتباط و اطلاع رسانی مشخص کند که بتوان در هر زمانی با وی ارتباط برقرار کرد بسیار موثر واقع خواهد شد.

انجمن ظرفیت ویژه ای برای اطلاع رسانی دارد

محمود رضا عیسی خانی عضو هیات مدیره انجمن هم با توجه به ظرفیت انجمن مطبوعات تخصصی کشاورزی آنرا جایگاه مناسبی برای اطلاع رسانی وزارت جهاد برشمرد و خواستار تشکیل شورای دائمی متشکل از اعضای سازمان و انجمن جهت اطلاع رسانی مباحث مهم و مورد نظر سازمان شد.

لزوم انتشار اخبار صحیح در سطح جامعه

محمد مسعودی (دشتی) بازرس دوم انجمن هم به لزوم انتشار صحیح اخبار فنی به مخاطبین اشاره کرد و گفت : در بسیاری از مواقع عدم ارتباط با شخص مطلع در سازمان باعث بروز جنجال های رسانه ای می شود که انجمن می تواند در این زمینه نقش راهبردی را ایفا کنند.
در ادامه رزی محمودی عضو هیات مدیره انجمن و بابک کلانی دبیر انجمن هم ضمن تشکر از برگزاری این جلسه خواستار ادامه روند این جلسات در سازمان شدند.

نقش سازمان دامپزشکی برای جامعه کمرنگ است

مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم با اعلام لزوم اطلاع رسانی دقیق و مستند در بخش دامپزشکی اعلام داشت: به شخصه اعتقاد زیادی به نظام اطلاع رسانی دارم. هنوزساز و کار انتشار بسیاری از اطلاعات فنی سازمان فراهم نشده است و از طرفی هم اعتقاد دارم هنوز اهمیت نقش سازمان دامپزشکی برای آحاد مردم علی الخصوص برخی از همکاران ما مشخص نشده است.با توجه به طیف فعالیت گسترده سازمان که ارتباط مستقیم با اقتصاد ملی و سلامت مردم دارد، به نظر من سازمان دامپزشکی خود یک وزارتخانه است.
وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی در حقیقت مسوول اصلی امنیت غذایی در کشور است وقتی در تهیه یک غذا مواد اولیه سالم و بهداشتی تامین شود باعث ارتقاء و سلامت جامعه خواهد شد. در حقیقت سازمان دامپزشکی با نظارت بر زنجیره ی تولید محصولات پروتئینی کمک شایانی به تولید غذای سالم انجام می دهد ولی متاسفانه نقش این سازمان در جامعه بسیار کمرنگ است.

نظر شما
ادامه