کد خبر: ۲۱۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با اعطای دیپلم افتخار به جمهوری اسلامی ایران، رسما از دستاوردهای کشورمان در کاهش تعداد افراد دچار سوتغذیه به کمتر از پنج درصد تقدیر کرد.

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی که برای شرکت در اجلاس دو سالانه فائو به ایتالیا سفر کرده، این جایزه را از «خوزه گراسیانو داسیلوا» مدیرکل این سازمان دریافت کرد.

براساس این گزارش، ایران در جمع 72 کشوری قرار دارد که موفق به تحقق اولین هدف توسعه هزاره ملل متحد مبنی بر به نصف رساندن نسبت جمعیتی افراد دارای گرسنگی و یا سوءتغذیه شده اند.

وزیر جهادکشاورزی در حاشیه این مراسم اعلام کرد: در سال 1990 سران کشورهای عضو فائو اهدافی را در زمینه کاهش فقر و گرسنگی در هزاره جدید برای سال 2015 تعریف کردند که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران سال گذشته به این اهداف دست یافت.

امروز به صورت رسمی لوح تقدیر دستیابی به این هدف توسط مدیرکل فائو به جمهوری اسلمی ایران اعطا شد.

 

 

برچسب ها: فائو،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
اگر سوء تغذیه نداریم پس چرا سرانه قد ایرانی ها 4 سانتیمتر کمتر از قبل شده. آثار کم خونی و سوء تذیه در مدارس و در کودکان به وضوح قابل مشاهده است. واقعا تعریف فائو از گرسنگی چیست؟ مگر میشود کشوری زیر فشار بدترین فشارها و تحریم های بین المللی که در تاریخ بشری بی سابقه است قرار داشته باشد و مردمش دچار سوء تغذیه نباشند؟
نظر شما
ادامه