کد خبر: ۲۱۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

«امیرعباس میرسپاه» یکی از مربی‌های مخصوص تربیت حیوانات سیرک، از حس انزجاری که نسبت به آزار حیوانات در سیرک‌ها پیدا کرده است می‌گوید، حسی که باعث شده چندین ماه شغلش را کنار بگذارد و اصطلاحاً در ترک باشد.

امیرعباس میرسپاه که سالهاست در زمینه تربیت میمون رزوس و بکار گیری خزندگان از جمله مار و کروکودیل در بسیاری از سیرکهای فعال کشور مشغول به کار است به خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: از سال گذشته رفته رفته نسبت به استفاده از حیوانات در سیرکها حس انزجار پیدا کردم و چند ماهی است بکار گیری از حیوانات در سیرک‌ها را برای همیشه کنار گذاشته‌ام.

این مربی مخصوص تربیت حیوانات با تاکید بر اینکه تربیت میمون بدون تنبیه شدید امکان پذیر نیست، تصریح می‌کند: حقیقت تلخی است که نمی‌توان آن را انکار کرد البته تمامی میمون‌های رزوسی که در نمایشها از آنها استفاده کردم را به صورت تربیت شده از پاکستان خریداری کردم و آموزش و تنبیه آنها کار من نیست.

 

میرسپاه درباره ادعای سیرک‌داران مبنی بر اینکه گربه سانان بزرگ را از روش‌های تشویقی مانند دادن تکه ها کوچک گوشت وادار به رد شدن از حلقه آتش و یا ایستادن روی دو پا می‌کنند، می‌گوید: این دروغی مضحک بیش نیست چرا که گربه خانگی هم به این سادگی‌ها فرمان نمی‌برد چه برسد به شیر و ببر!

این مربی سیرک به خبرنگار فارس تأکید می‌کند که امروز سرشناس ترین رام کنندگان گربه سانان بزرگ در کشورمان هم با الفبای آموزش حیوانات آشنا نیستند.

میرسپاه می‌گوید: تضمین می‌کنم اگر در شرایط یکسان به مدت یک هفته، آموزش یک توله ببر یا شیر را به من و دیگری را به سرشناس‌ترین رام کنندگان گربه سانان در کشور بسپارند و مراحل آموزش را با دوربین‌های مداربسته کنترل کنند، بدون تنبیه می‌توانم از پس آموزش توله ای که در اختیار دارم بربیایم. اما توله دوم یا تربیت نخواهد شد و یا مراحل تنبیه غیراستاندارد در دوربینها قابل مشاهده خواهد بود.

مالک میمون رزوس و خزندگان ضمن اشاره به اینکه دلایل بسیاری از جمله آزار حیوانات در سیرکها منجر به تصمیم وی برای عدم همکاری با سیرکهای کشور شده تأکید می‌کند که اگر روزی دوباره با سیرک‌ها همکاری کند به عنوان یک مجری یا هنرمند ظاهر خواهد شد بدون اینکه حیوانی را به همراه داشته باشد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
0
آفرین به شما .به امید مهربانی با حیوانات
نظر شما
ادامه