کد خبر: ۲۱۵۳۴
تعداد نظرات: ۹ نظر

حمله لفظی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به سوسیس و کالباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون بهداشت از مؤسسه رازی گفت: بوفالوهای هندی در فاضلاب هستند، اما برخی افراد برای سوءاستفاده از رانت‌ها ادعا می‌کنند این گوشت‌ها را در تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌کنند.

دکتر شهریاری از تولید سوسیس و کالباس در زیرپله‌ها و مراکز غیرقانونی و زیرزمینی خبر داد و با استناد به فیلم منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی درباره استفاده از گوشت الاغ در یک کارخانه تولید سوسیس و کالباس در شهرستان مشهد تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید از سوسیس و کالباس استفاده کرد، شاید در این میان یک یا دو کارخانه مشکلی در تولید نداشته باشند، اما ما توصیه می‌کنیم از سوسیس و کالباس و غذاهای فست‌فودی استفاده نشود، چون باعث بیماری‌های چاقی، دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان می‌شوند.

لازم به ذکر است، وقتی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با پرسش خبرنگار ایانا مبنی بر آزردگی خاطر صنایع غذایی از نوع اظهارات و اتهام‌های کلی به صنایع غذایی روبه‌رو شد، گفت: ناراحت باشند، برای من مهم نیست!

 

خبر مرتبط:

شایعه توزیع گوشت الاغ در مشهد تکذیب شد (+تصاویر)

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
چند سال پیش در یک برنامه ی زنده ی رادیویی با ایشان بحثی را در مورد شیر داشتم (من در استودیو و ایشان مهمان تلفنی بودند)؛ اتهاماتی را به صنعت شیر وارد کرده بودند، بعد من از ایشان در جایی از بحث خواهش کردم که به عنوان یک پزشک ((تفاوت شیر پاستوریزه و استریل)) را توضیح دهند، سریع خداحافظی کردند و فرمودند مشغله دارند و باید بروند!! وقتی نمایندگان دامپزشک ما در مجلس، فعال نباشند، قطعا پزشکی که باید بخش درمان را با این همه مشکلات سامان دهد و از مواد غذایی هم فقط خوردن آن را بلد است، به خود اجازه می دهد بدون سند و مدرک، هر حرفی را مطرح کند. یکی هم نیست از ایشان بپرسد برای معضل درمان چه کرده اید و چه گلی به سر آن زده اید که حالا هر روز پایتان را در صنعت غذا می کنید؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
نماینده مجلس خیلی عمیق تر از این بایستی بیان مسئله کند مخصوصا اینکه پزشک!!! هم باشد. من که متحیرم . اظهار نظر اینچنینی، پس سازمان دامپزشکی و سازمان غذا و دارو چکاره هستند؟ نماینده بایستی حرف خودش را با سازمانهای ذیربط بزند نه با خبرنگار.
شاید تقصیر این میکروفون های لعنتی ست جلوی دهان خیلی ها که میره کلا فورمت ذهنی فرد عوض میشه
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
باید قبول کنیم که سلامت جامعه خیلی بیشتر از اینی که در کشورمون نمایانه با بهداشت و سلامت غذا عجین است. اینکه نمایندگان کمسیون بهداشت در این زمینه ورود پیدا میکنند نشان از حس مسئولیت ایشان است و قابل تقدیر ولی اینکه دخولشان توام با علم و اطلاعات کافی نیست مشکل از نمایندگان دامپزشک مجلس است که درگیر سیاستهای دیگری هستند و همچنین سازمان دامپزشکی که نتوانسته اهمیت خود را به جامعه،سازمانها و ارگانهای مرتبط با سلامت و همچنین صنعت نشان دهد.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
نمیدونم ما دامپزشکا وقتی هم که میخواهیم از یک پزشک! بخاطر خطای در اطلاعات و یا ضعف در گفتار انتقاد کنیم باز هم به دامپزشکا طعنه میزنیم. آخه اگر یک پزشک ضعف اطلاعاتی داره به دامپزشک چه ربطی داره ما که نمیتونیم برای هر کسی که احتمال میدیم روزی اظهار نظر عجیب و غریب بکنه کلاس درس بگذاریم. ضمنا اگر طرف اهل ادراک بود که موقعیت های زیادی برای درک مفاهیم وجود داره
یه نفر
|
-
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
بوفالوهای هندی در فاضلاب هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر شما دیگه چه موجوداتی در فاضلاب هستند؟!
سوسیس وکالباس مصرف نکنید چون بوفالوها در فاضلاب هستند!
نان مصرف نکنید چون جوهر قند به آن اضافه می کنند!
آب مصرف نکنید چون نیتریت یالا دارد!
لبنیات مصرف نکنید چون روغن پالم دارد!
سبزیجات مصرف نکنید چون با فاضلاب آبیاری می شود!
دارو مصرف نکنید چون تاریخ گذشته است یا قاچاق !
هوا تنفس نکنید چون سرب و گوگرد دارد!
برنج مصرف نکنید چون فلزات سنگین دارد!
.................................................!
کاش یه نفر پیدا می شد بگه چی مصرف کنیم که سالم باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
دکتر شهریاری شما چند واحد بهداشت مواد غذایی گذارنده اید که اینقدر دقیق درباره مواد غذایی نظر میدهید
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
اینکه آب و غذا و هوای کشور آلوده شده هیچ جای بحثی ندارد. ولی چه کسی عامل این آلودگی هاست؟ سالها کم کاری سازمانهای بهداشتی و دامپزشکی و محیط زیست و بی اطلاعی مردم و عدم فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست عامل این گرفتاری هاست. به جای اینکه همدیگر را متهم کنیم ویا تنها به فکر منافع شخصی تان باشید، با هم همکاری کنید شاید بتوانید قسمتی از این اقیانوس مشکلات را حل کنید. زمان کوتاه هست، بیماری های نو پدید و سرطان با روند افزایشی در کشور روبروست، هوا و آب و خاک آلوده است. فراموش کردم ،اینجا همان جایی است که برای آباد کردن خانه ات باید کشورت را ویران کنی.
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
در مورد نظر همکارگرامیمیمان دکتر دباغ مقدم:
البته حق با شماست و از دامپزشکان مجلس نقش موثری در این زمینه ها ندیده ایم. ظاهرا میگن که حتی یکی از دامپزشکان ، منکر دامپزشک بودن خود بوده.
البته تا جایی که من میدونم ما شیر استریل نداریم و شیر استرلیزه تجاری داریم. استریلیزاسیون تجاری با استریل فرق داره. پاستوریزه هم که مقوله ای جدا دارد.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
جناب دامپزشک، فرمایش شما متین است و قطعا بنده هم، کلمه ی ((شیر استریل)) را در مفهوم تجاری آن به کار برده ام. با توجه به نزدیکی روز جهانی شیر، مقاله ای را که قبلا در مجله ی نظام دامپزشکی به چاپ رسیده بود، خدمت همکاران حکیم مهر ارسال می کنم؛ اگر مایل بودند برای بهره برداری همکاران دامپزشک، در سایت قرار دهند. برای جناب عالی آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
نظر شما
ادامه