کد خبر: ۲۱۴۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: آمارجمعیت فعالین بخش کشاورزی بر اساس یک فاکتور اشتباه بر آورد شده است و تصمیم گیری های مورد نیاز این بخش نیز با یک سنجش اشتباه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس رجایی در آخرین پنل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درارتباط با تعرفه‌های تجاری بخش کشاورزی، افزود: یکی ازمشکلات اصلی پیش روی صادرات محصولات کشاورزی کشور وجود دارد تغییرات روزانه قوانین و مقراراتی و تعرفه های تجاری است که به صورت روزانه تغییر کرده و شرایط تصمیم گیری را برای فعالان این بخش دشوار می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: به دلیل عدم ثبات قوانین تجاری در این بخش، بازاریابی و حفظ بازار‌های صادراتی محصولات کشاورزی با دشواری‌های خاص خود رو به رور است که منجر به تضعیف کشاورزان در مقابل سایر بخش‌ها شده است.

رجایی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد ملی دارد که به آن توجه نشده است، اظهار داشت: کشاورزی کشور دارای صد هزار تریلیارد تومان سرمایه ثابت است و تمام مردم کشور از تولیدات این بخش مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: پروتئینی در بخش کشاورزی تولید می‌شود دو برابر بودجه مصرفی کشوراست اما به دلیل اینکه به بخش کشاورزی با این رویکرد توجه نمی‌شود، در گوشه قرار گرفته است.

رجایی یادآورشد: به همین منظور تصمیمات واردات و صادرات این بخش هم به صورت یک باره ، نسنجیده و خارج از بخش انجام می‌شود به طوری که در سال 92، 36هزار میلیارد تومان محصولات کشاورزی به کشور وارد شد.

رجایی با بیان اینکه آمارهای اعلام شده اشتغال در بخش کشاورزی غلط و گمراه کننده و اسیر یک دروغ بزرگ است، گفت: با تبدیل شدن روستا به شهر، روستاییان از جمعیت بخش کشاورزی خارج می شود و بر اساس همین پیش فرض اشتباه، جمعیت روستایی و شاغل در بخش کشاورزی 27 درصد اعلام می‌شود، این در حالی است که تبدیل شدن روستا ها به شهر مانع ادامه فعالیت کشاورزی این جمعیت نشده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطر نشان کرد: بر هیمن اساس در تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی نیز جمعیت بخش کشاورزی و روستایی 27 درصدی پیش بینی می شود و تصمیمات بر اساس آن اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین توجه در اقتصاد کشورتوجه به نفت است اما یک بشکه محصولات کشاورزی ارزش بیشتری در مقایسه با نفت دارد گفت: یک بشکه رب گوجه فرنگی 300 دلار معادل یک بشکه نفت برای کشور ارز آوری دارد و در محصولات دیگر کشاورزی این ارزآوری برقرار است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
0
0
اصلا انگار نه انگار دامپزشکی هم زیرمجموعه کشاورزیه! اصن فک کنم ازش بپرسند با شبهه و مکس جواب میدن، اطلاعی از بهداشت وسلامت دام و غذا ندارند که. هی خدا
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
0
0
دامپزشكي كه متولي اشتغال است برادر!! هزاران مسوول فني در كشور و نير سلامتي مردم فداي اين به اصطلاح اشتغالزايي شده است.حالا چه معادلات عجيب و غريبي در اين امر مقدس اشتغالزايي صورت مي گيرد،افراد بصير مي فهمند دادا.
نظر شما
ادامه