کد خبر: ۲۱۴۷۲

جانشین اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان از پلمپ و تعطیلی یک واحد کشتارگاهی طیور در این شهرستان به علت تخلفات بهداشتی خبر داد.

دکتر عنایت اله عطار زاده گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور تامین بهداشت دام و فرآورده های خام دامی، اداره دامپزشکـی شهرستان بهبهان طی چندین نوبت بازرسی از کشتارگاه و نظارت بر نحوه انجام کار در مراحل مختلف فعالیت از کشتار تا آماده سازی مرغ کشتاری و مشاهده موارد عدیده مبنی بر عدم رعایت بهداشت و وضعیت غیر بهداشتی موجود در کشتارگاه، پس از ارائه اخطارهای لازم به مدیر عامل کشتارگاه، یاین واحد کشتارگاه صنعتی طیور با دستور مرجع قضایی پلمپ شد.

وی گفت: علیرغم تذکرات متعدد خطاب به مدیر عامل و اصرار بر ادامه فعالیت کشتارگاه با وجود وضعیت بسیار نامناسب و مخاطره آمیز بهداشتی هیچگونه اقدام عملی خاصی جهت حل مشکلات بهداشتی کشتارگاه ننموده است و با توجه به عدیده بودن مشکلات بهداشتی و شرایط نامناسب و تهدید کننده سلامت عمومی شهروندان دستور پلمپ کامل کشتارگاه تا زمان رفع کامل و اساسی مشکلات بهداشتی گرفته شد.

وی به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید مرغ کشتار روز بسته بندی شده به مشخصات کشتارگاه، تاریخ تولید و انقضاء و کد رهگیری درج شده بر روی محصول توجه نموده و از خرید مرغ زنده خودداری کنند.

 

 

نظر شما
ادامه