کد خبر: ۲۱۴۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

انجمن حمایت از حیوانات استان همدان

بدنبال موافقت رسمی هیات نظارت بر تاسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد استانداری همدان٬ نمایندگی انجمن حمایت از حیوانات در استان همدان رسما شروع به فعالیت نمود.

به گزارش آوای فامنین، اولین جلسه انجمن حمایت از حیوانات استان همدان امروزدر سالن اجتماعات ساختمان پارس روبروی پارکینگ تالار معلم با حضورفعالین ودوستداران حمایت از حقوق حیوانات برگزار شد.

در این جلسه جوادی مدیر نمایندگی انجمن حمایت از حیوانات به تشریح برنامه های انجمن پرداخت و از فعالین و دوستداران حمایت از حیوانات خواست تا با همکاری و همدلی، آموزش و فرهنگ سازی اهداف انجمن تحقق پیدا کند.

نگاهی به معرفی انجمن حمایت از حیوانات

حیوانات از اجزای بسیار با اهمیت محیط زیست می‌باشند که در خلقت هر کدام حکمتهایی نهفته است. امروزه بسیاری از روشهای زندگی انسان منجر به آزار و یا نابودی حیوانات بی‌پناه شده است .

گرچه انسان به عنوان اشرف مخلوقات به واسطه تفکر برتر تسلط خود را بر سرنوشت بسیاری از حیوانات تحمیل می‌کند، ولی این تفکر می‌تواند به شکلی تغییر نماید تا فرزندان ما را از حضور حیوانات موجود امروز محروم نسازد.

انجمن حمایت از حیوانات یک انجمن مردمی و زیست محیطی از گروه تشکل‌های غیر دولتی (NGO) است که با شماره ثبت ۱۰۷۱۹ از ابتدای زمستان ۱۳۷۷ آغاز به کار نموده است.

این انجمن از نظر قانونی، به تایید وزارت کشور و اطلاعات نیروی انتظامی و اداره ثبت شرکتها رسیده است.
انجمن حمایت از حیوانات پس از
۶ سال فعالیت در جلسه ماه نوامبر (آذرماه) ۲۰۰۵ پس از بررسی مدارک و فعالیت‌ها با اکثریت قاطع آرا به عضویت جامعه جهانی حمایت از حیوانات (WSPA) پذیرفته شد.
انجمن حمایت از حیوانات که با نام بین‌المللی
IRAN S.P.C.A به جهانیان معرفی شده است، تنها انجمن ایرانی رسمی و ثبت شده با هدف حمایت از حیوانات مورد آزار، بی‌پناه و در حال انقراض و تلاش برای ایجاد شرایط مطلوبتر زندگی برای حیوانات است.

مرامنامه انجمن حمایت از حیوانات

- ممانعت از جور و ستم به حیوانات و جلب توجه عامه نسبت به حقوق حیوانات.
- توسعه معلومات و تشویق افراد به کمک تعلیمات انسانی وشرافتمندانه در باره حقوق حیوانات، ایجاد مسئولیت فردی در قبال حیوانات در جهت تخفیف در آلام آنها تا حد امکان.
- تلاش و همفکری در جهت تهیه و تدوین مقررات جدید منطبق با اوضاع اجتماعی روز، برای تصویب در مراجع ذی صلاح به منظور تامین رفاه کلیه حیوانات.
- اقدام در جهت تامین آسایش، بهداشت، غذا، آب و جای کافی برای حیوانات.
- نظارت بر نحوه استفاده از حیوانات به منظور پیشرفت علم، مسابقات و سرگرمی، شکار و تربیت، کشاورزی، تولید مثل، دامپزشکی، حمل و نقل و ... به شکلی که رفاه حال آنها در نظر گرفته شود.
- امداد رسانی به حیوانات در سوانح و حوادث پیش بینی نشده و فراهم نمودن امکانات
- تغذیه، نگهداری و معالجه آنان تا ایجاد وضع عادی.
- جلوگیری از تخریب زیستگاهها و انقراض گونه‌های جانوری.
- جمع آوری و ساماندهی حیوانات ولگرد بدون صاحب.
- مبارزه با شکار بی‌رویه، قاچاق فروش غیر مجاز حیوانات.
- جد و جهد مداوم برای ترویج مقاصد و مرام انجمن.

انجمن حمایت از حیوانات,جامعه جهانی حمایت از حیوانات,WSPA,حمایت از حیوانات,همدان,

انجمن حمایت از حیوانات,جامعه جهانی حمایت از حیوانات,WSPA,حمایت از حیوانات,همدان, 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینب یوسفی مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
1
سلام وقت بخیر من با کلی جستجو در گوگل شما رو پیدا کردم که فقط بگم من یک مسافر هستم که دیروز از باغ وحش دهکده طبیعت همدان دیدن کردم ..اوضاع حیوانات در این باغ وحش خیلی اسف بار است همگی تشنه و گشنه در یک محیط کاملا کثیف و در شرایط بد نگهداری میشن..اکثرا افسرده و زخمی فقط در یک گوشه قفس های کثیف افتاده اند..شما را به خدا اگه کاری از دستتون بر میاد برای این مخلوقات بی زبان و بی پناه انجام دهید.واقعا شکنجه گاه حیوانات است و فقط چند بچه کوچیک مسئول مراقبت از حیوانات هستند..خواهش میکنم ورود کنید و حیوانات را نجات بدین
نظر شما
ادامه