کد خبر: ۲۱۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

دکتر سید جاوید آل داوود، رئیس انجمن حمایت از حیوانات خبر داد: نیروی انتظامی از مالک سگی که یکی از افراد این ارگان به او با اسلحه شلیک گرفته سه روز مهلت خواسته تا به تخلف این مامور رسیدگی کنند.

به گزارش آفتاب، اخیراً یکی از افراد نیروی انتظامی بنا به دلایل نامعلوم به سگ خانواده‌ای در کوهسار شهران شلیک کرده و موجب مرگ حیوان بی‌گناه شده است. مالک این سگ عنوان کرده این مامور بعد از کشتن سگ خانواده او را نیز تهدید کرده و گفته است در صورت واکنش آنها را نیز خواهد کشت. گرچه مامور انتظامی بعد از دستگیری اعلام کرده به دلیل ترس سگ را کشته است، اما مالک سگ با رد این مساله عنوان کرده با سگ بیمارش در حال پیاده‌روی بوده که ناگهان این مامور با شلیک گلوله سگ را کشته است.

رییس انجمن حمایت از حیوانات در این باره به خبرنگار آفتاب گفت: به دلیل نبود قوانین حمایتی مشخص در رابطه با حقوق حیوانات، مالک سگ کشته شده باید به صورت شخصی از فرد خاطی شکایت کند. بنابراین امکان طرح حقوقی شکایت انجمن به عنوان مدعی العموم ممکن نیست.

دکتر آل داوود در ارتباط با شکایت قانونی انجمن از فرد خاطی به خبرنگار آفتاب گفت: انجمن حمایت از حیوانات درباره سگ های کشته شده در شیراز که به دست پیمانکاران به قتل رسیده بودند، شکایتی را تنظیم وطرح کرد. دلیل این امر نداشتن مالک شخصی بود. اما درباره سگ کشته شده صاحب حیوان مذکور باید شکایت کند.

وی تاکید کرد: البته حمایت معنوی و کمک انجمن به این خانواده ادامه دارد و یکی از وکلای ما نیز به پیگیری این پرونده علاقمند شده است.

آل داوود افزود: در قالب قوانین کشور ما احتمالا فرد خاطی به پرداخت غرامت محکوم خواهد شد. البته اگر در این شکایت عناوینی همچون تشویش اذعان عمومی و یا ایجاد رعب و وحشت به دلیل شلیک با اسلحه نیز طرح شود، شاید بتوان از بعد خسارت روحی و معنوی نیز به جرم رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه خانواده این سگ همچنان شوک زده هستند و آسیب روحی دیده اند،گفت: متاسفانه ضعف خلاء های قانونی حمایت از حیوانات خودش را با مرگ حیوانات نشان می دهد.

وی ادامه داد: اگرچه نیروی انتظامی از خانواده مالک این سگ خواسته تا سه روز مهلت بدهند تا خود این ارگان به جرم این فرد رسیدگی کند، با این وجود چنین اقدامی بسیار تاسف بار است، زیرا نیروی انتظامی باید افراد خود را حداقل سالی یک بار مورد آزمایشات روانی قرار دهند تا کسی که اسلحه دارد نتواند آن را به سوی بقیه شلیک کند. فرد خاطی حتی خانواده مالک را به مرگ تهدید کرده است اما بعدها این فرد تهدیدات خود را انکار کرده و به دروغ گفته است سگ می خواسته به او حمله کند.

آل داوود تاکید کرد: متاسفانه جرم‌ها با مجازات ها متناسب نیستند و مسئولان نیز بعد از وقوع حادثه های اینچنینی فقط اعلام می کنند چنین حوادثی رخ داده که در حادثه هایی مانند اسید پاشی به زنان هم یا قاتل هایی زنجیره ای که بعد از چند سال دستگیر شدند، این موارد را دیده ایم.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته نهادهایی که نتوانند وظیفه خود را به موقع انجام دهند، مسئولان آن ها مجازات شده یا برکنار می‌شوند.

به نظر می‌رسد در نبود قانون، رویکرد خشن و منفی نسبت به حیوانات همچنان ادامه دارد. چندی پیش حادثه کشتن سگ‌های ولگرد با تزریق اسید به دست پیمانکاران شهرداری شیراز خبرساز شده بود.

 

خبر مرتبط:

کشته شدن سگ بیگناه در برابر صاحبش با شلیک مامور پاسگاه کوهسار (!+عکس)

 

 

برچسب ها: سگ، کوهسار،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
آقای دکتر خانواده این سگ همچنان شوک زده هستند و آسیب روحی دیده اند، یعنی چه ؟ میشه بیشتر توضیح بدید .
نظر شما
ادامه