کد خبر: ۲۱۳۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

سید احمد مقدسی

رئیس انجمن صنفی گاوداران بااشاره به دلایل تجمع اعتراض ‌آمیز دامداران درمقابل دفتر ریاست جمهوری، گفت: به دستور معاون اول رئیس جمهور، امروز ستاد تنظیم بازار درجلسه‌ای موضوع قیمت شیرخام را بررسی می‌کند.

سید احمد مقدسی در مورد تجمع اعتراض آمیز دامداران در مقابل دفتر ریاست جمهوری، اظهارداشت: دامداران در حرکتی خودجوش اقدام به این کار کردند و خواستار آن بودند که مسئولان به اجرایی شدن مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر تعیین قیمت ۱۴۴۰ تومانی برای شیرخام رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه مصوبه ۱۴۴۰ تومانی قیمت شیرخام در اول تیرماه ۹۳ از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور ابلاغ شد، گفت: تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است و کارخانجات لبنی زیر بار این موضوع نمی‌روند.

مقدسی ادامه داد: صنایع لبنی سال گذشته اعلام کردند برای اجرایی شدن این مصوبه قیمت لبنیات باید ۲۶ درصد افزایش پیدا کند و چون دولت اجازه افزایش قیمت بیش از ۱۵ درصد را نداد، آنان هم زیر بار اجرای مصوبه فوق نرفتند؛ در نتیجه زیان این موضوع بر دوش صنعت دامپروری افتاد.

 وی با بیان اینکه طی این مدت دامداران در سراسر کشور به طور میانگین در هر کیلوگرم شیرخام ۳۰۰ تومان ضرر می‌کردند، اضافه کرد: شیر یک ماده سریع الفساد است و ما ناچار بودیم به هر قیمتی که آن را می‌خرند، بفروشیم.

 مقدسی افزود: ما ۱۱ ماه این موضوع را پیگیری کردیم و نتیجه‌ای بدست نیاوردیم تا اینکه روز گذشته این تجمع اتفاق افتاد.

وی افزود: در پی این تجمع، مدیرکل دفتر رسیدگی به شکایات مردمی ریاست جمهوری جلسه‌ای با نمایندگان دامداران برگزار کرد و ما نیز تمامی مستندات را به او ارایه کردیم، این مقام مسئول هم قول داد هرچه سریع‌تر به این امر رسیدگی کند.

مقدسی اضافه کرد: این مقام مسئول امروز به ما خبر داد که گزارشی تهیه و برای معاون اول رئیس جمهور ارسال کرده و اسحاق جهانگیری نیز دستور داده است که امروز دوشنبه ستاد تنظیم بازار ساعت ۱۸ جلسه‌ای تشکیل دهد و تعیین قیمت شیر در دستور کار اصلی آن قرار بگیرد تا این موضوع حل شود.

 

 

برچسب ها: مشکل دامداران،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
انتصاب مدیران کل نالایق در مراکز استانها و عدم برخورد قاطع سازمان دامپزشکی با گوشت قاچاق و عرضه غیر بهداشتی خمیر مرغ و واردات گوشت از کشورهایی که خودشان در رابطه با بهداشت دام و بهداشت گوشت مشکل دارند از قبیل هندوستان و مغولستان کافیست که طرحی دو فوریتی به ریاست محترم مجلس داده شود برای استیضاح وزیر محترم جهاد کشاورزی و سپس واگذاری سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت و درمان مطرح گردد
مهدی
|
-
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
دولتی که از جیب تولید تورم رو کنترل کند دولت تدبیر امید است وای به حال ما
نظر شما
ادامه