کد خبر: ۲۱۳۲۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

حکیم مهر - دکتر آراسب دباغ‌مقدم در کامنتی ذیل خبر «توضیح سازمان نظام دامپزشکی درباره مصاحبه دکتر آراسب دباغ‌مقدم با روزنامه شرق» نوشت:

 

«این نکته که وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی را تحت فشار قرار داده که مجوز واردات گوشت بوفالوی هندی را صادر کند، برای بنده قابل درک است و تماس دوستان وزارتخانه هم با ریاست محترم نظام دامپزشکی برای ارسال تکذیبیه برای بنده باز هم قابل درک است. اما یک نکته ی ظریف برای بنده قابل درک نیست، این نکته ی ظریف این است که به قول جناب دکتر لطفی زاده، عزیزان در هنگام مصاحبه ی نورروزی بنده در شبکه ی بازار اصرار می فرمایند که سمت خود را بیان کن و حتما تاکید کن که ((نایب رئیس کمیته ی مواد غذایی نظام دامپزشکی هستی)) و از مجری هم بخواه که این موضوع را چند باره تکرار کند، بعد که یک کمی فشار از بالا (وزارت جهاد) روی عزیزان در مورد یک بحث کاملا علمی وارد می شود، بیانیه صادر می فرمایند که ایشان عضو قدیم هستند!!

خوب عزیزان من، شما که مدت مدیدی است مسولیت جدید نظام را تحویل گرفته اید، چرا نه جلسات کمیته ی قدیم را تشکیل می دهید و نه اعضای کمیته ی جدید را معرفی می فرمایید؟!! با این همه مشکلات که در مورد مواد غذایی در چند ماه اخیر پیش آمد (از پالم گرفته تا همین آخری که گاومیش بود)، اگر ستاد بحران بهداشت مواد غذایی هم در نظام دامپزشکی تشکیل می شد، باز هم کم بود. در آخرین شماره ی مجله نظام دامپزشکی به تاریخ خرداد و تیر 1393 هم که مقاله ی بازآموزی پالم نوشته شده، این عنوان استفاده شده است و هیچ کس هم ادعا نکرده که فلانی عضو قدیم است.

به هر حال، به عنوان یک عضو ساده ی نظام دامپزشکی (اگر دوستان فردا تکذیبیه نفرستند!!)، انتظار دارم که مسولان محترم نظام در مباحث علمی، جایگاه خود را به عنوان ((نهاد عمومی غیر دولتی)) حفظ فرمایند، در غیر این صورت باید بگوییم که دوستانی که مخالف اعضای انتصابی بودند، دوراندیشی چنین روزهایی را داشتند.»

دکتر آراسب دباغ مقدم

 

خبر مرتبط:

توضیح سازمان نظام دامپزشکی درباره مصاحبه «دکتر آراسب دباغ‌مقدم» با روزنامه شرق

گفت‌وگوی روزنامه شرق با «دکتر آراسب دباغ‌مقدم»: سازمان دامپزشکی دامپزشکان را قانع کند

 

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
ظاهرا نظام دامپزشکی دچار ضعف مدیریتی شده و این مشکلات دلخوری همکاران ارجمند و به ویژه استاد گرامی آقای دکتر دباغ مقدم را در پی داشته است . دوگانگی در برنامه ریزی و سیاست گذاری از آفات هر دستگاهی است که باید سریعا رفع شود و گرنه به هرج و مرج تبدیل خواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
خوب است آقای دکتر دباغ مقدم اکنون که پی به مسایل نظام برده از برخورد نامعقولی که در شروع دوره جدید نظام داشتند ابراز تاسف نمایند. همکار و دوست دلخور
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
ممنون از موضع محکم دکتر دباغ در مورد واردات گوشت بوفالو
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
آخر چقدر محافظه کاری در نظام دامپزشکی. اگر دوستان در نظام دامپزشکی دلایل مستدل در رد نظرات دکتر دباغ دارند رسما از طریق سایت خود یا از طریق سایت حکیم مهر منتشر کنند تا همگان از تسلط علمی این سازمان در امور مختلف مطلع شوند
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
چرا آقای دکتر دباغ مقدم از سمت اصلی خود .............. مایه نمی گذارند
DVM
|
-
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
احسنت بر دکتر دباغ مقدم .جواب بسیار فنی و دندان شکنی بود .پاینده باشی .امیدوارم سازمان نظام دامپزشکی به این رویه غلط خود خاتمه دهد
علی رضا
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
جناب دکتر آراسب فر آیند واردات گوشت این است که شرکت وارد کننده ابتدا مجوز واردات را از وزارت صنعت ومعدن گرفته و بعد برای گرفتن مسئل بهداشتی و نظارت به سازمان دامپزشکی مراجعه می کند با ................. چه چیزی را میخواهید اثبات بفرمایید . همکاران دامپزشک با احساسی برخورد کردن حرفه دامپزشکی تعالی پیدا نخواهد کرد
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
آقا ی علی رضا مشکل اینجاست که دامپزشکی جوری برخورد کرده که همگان به این نتیجه رسیدند که مجوز رو سازمان دامپزشکی داده. در واقع سازمان دامپزشکی دایه عزیز تر ازمادر شده.چرا اینقد اصرار داره به این موضوع. برادر من سازمان دامپزشکی در حال حاضر نقش تخریب چی رو داری وداره مین روبی میکنه مسیر واردات گوشت از هند. اینه که خیلی ها از جمله منو نگران کرده.شک نکنید پشت پرده این وقایع مصلحت مردم وکشور نیست.خدا به دادمان برسه.مطلع.
قاسم
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
لینک مقاله پالم قابل دانلود نیست. لطفا بررسی شود.
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
با سلام و احترام،
جناب آقای قاسم، لینک مقاله مذکور اصلاح شد.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
با سلام خدمت جملگی همکاران و دوستان گرامی؛ ضمن تشکر از همکاران محترم، چه آنهایی که به نفع بنده کامنت نوشته اند و چه آنهایی که انتقادهایی به بنده داشته اند؛ خواستم چند نکته را خدمت همه ی دوستان عرض کنم:
1- بنده سازمان دامپزشکی کشور را ((نماد)) دامپزشکی کشور و به نوعی ((پدرخوانده)) تشکیلات دامپزشکی ایران می دانم. هر چند هر از گاهی به عملکرد برخی بخش های آن در حوزه ی تخصصی خودم نقد دارم، اما معتقدم که همه ی ما وظیفه داریم در راه حفظ و اعتلای آن بکوشیم. بنابر این اگر انتقادی هم به سازمان هست، در مسیر حفظ آن از کژی های احتمالی است؛ هر چند معتقد هم نیستم که نظرات بنده هم بدون خطا وربدون اشتباه یا کاملا علمی است.
2- بنده از اولین روزهای دانش آموختگی دکترای عمومی با نظام دامپزشکی و کمیته های تخصصی و همچنین مجله ی علمی آن همکاری داشته ام و فارغ از این که چه کسی یا چه گروهی با چه نوع افکار سیاسی، صنفی یا اجتماعی مسولیت مدیریت نظام را بر عهده داشته است، وظیفه ی خود دانسته ام، بخشی از دینم را به این رشته به این شکل ادا کنم.
3- به شدت معتقدم که بی مهری های مقطعی یک یا چند نفر را در یک مجموعه که به صنف خودمان مربوط است، نباید به پای کل آن مجموعه نوشت و اصولا ((قهر کردن)) با مجامع صنفی دامپزشکی را کار درستی نمی دانم.
به هر حال، ضمن تشکر مجدد هم از اطلاع رسانی مسولان محترم حکیم مهر و هم از حمایت برخی از دوستان، از همگان خواهشمندم که بحث، خدایی نکرده به سمت توهین یا جسارت به سازمان دامپزشکی یا نظام دامپزشکی، پیش نرود و حالت تقابل پیدا نکند.
اگر عزیزان مسول حکیم مهر صلاح می دانند، موضوع همین جا خاتمه یابد.
تشکر مجدد از همه ی عزیزان
نظر شما
ادامه