کد خبر: ۲۱۳۰۴


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر مجید روحانی‌نژاد در نخستین جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های خراسان رضوی اظهار داشت: کشتارگاه‌های سنتی در بازه زمانی مورد تصویب ستاد تعطیل و کشتارگاه‌های صنعتی منطقه‌ای جایگزین آنها می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر کشتارگاه دام گناباد با توجه به نداشتن ساختمان و تجهیزات مناسب و قرار گرفتن در بافت شهری و ایجاد مشکلات عدیده زیست‌محیطی با هماهنگی مسئولان شهرستان در آینده نزدیک تعطیل شده و با توجه به بررسی به عمل آمده توسط شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط احداث کشتارگاه منطقه‌ای برای استفاده شهرهای گناباد، بیدخت، بجستان و کاخک ایجاد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طبق دستور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، برای این منظور، با مدیریت فرماندار گناباد، منطقه ای را که تحت ضوابط ادارات دامپزشکی، محیط زیست و ... باشد معرفی و در صورت موافقت کمیته با استفاده از اعتبارات استانی و اعتبارات شهرداری، ساخت آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکترروحانی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه کشتارگاه‌های طرقبه ـ شاندیز و چناران نیز در بافت مسکونی قرار داشته و سبب ایجاد مشکلاتی برای اهالی شده‌اند و از طرفی دارای ابنیه فرسوده و کمبود فضا برای نگهداری لاشه‌ها و نیز دفع نامناسب ضایعات هستند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نسبت به احداث کشتارگاه جدید اقدام و کشتارگاه‌های قبلی تعطیل می‌شوند.

 

 

نظر شما
ادامه