کد خبر: ۲۱۲۸۱
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
«دکتر حسن اکبری» که پزشک، متخصص آسیب‌شناسی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌باشد، اظهار داشت ...
slide2

حکیم مهر - به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک متخصص آسیب‌شناسی از ذبح غیرشرعی حیوانات با الکتریسیته و گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها پرده برداشت.

دکتر حسن اکبری درباره تولید گوشت تقلبی در بازار اظهار داشت: متاسفانه به دلیل گران بودن گوشت قرمز نسبت به گوشت مرغ، تعدادی افراد سودجو اقدام به رنگ کردن گوشت مرغ می‌کنند و آن را به جای گوشت قرمز می‌فروشند و از لحاظ علمی ثابت شده است که وجود چنین رنگ‌های مصنوعی به شدت برای سلول‌های بدن مضر و عاملی برای بروز سرطان‌ها،‌ ام اس و بیماری‌های خود ایمنی هستند.

وی ادامه داد: جای تاسف دارد که در کشور ما، در برخی کشتارگاه‌های صنعتی، اقداماتی برای ذبح حیوانات به کار گرفته می‌شود که نه تنها مورد تایید شرع نیست بلکه به شدت برای بدن انسان بیماری‌زا است.

یک متخصص آسیب‌شناسی سلولی ضربه زدن به سر حیوان هنگام ذبح کردن را بسیار اشتباه دانست و افزود: هنگامی که به سر حیوان ضربه وارد می‌شود، هورمون‌هایی ترشح می‌شود که به شدت برای بدن مصرف کننده مضر است.

اکبری افزود: برای کشتن حیوان برخی افراد از وسایل الکتریسیته استفاده می‌کنند و با بی‌حس کردن حیوان را ذبح می‌کنند در حالی که دستور شرع بریدن زیر گلوی حیوان است که از لحاظ علمی ثابت شده است که این کار باعث می‌شود تا استرس کمتری به حیوان وارد شود.

کشته شدن حیوانات با گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از کشته شدن حیوانات با گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه مشاهده شده که در برخی کشتارگاه‌ها به حیوان گاز دی اکسید کربن تزریق می‌کنند و با حالت خفگی، حیوان را سر می‌برند که از لحاظ علمی این اقدام باعث می‌شود تا گاز Co به هموگلوبین بدن بچسبد و یک رنگ صورتی مانند به رنگ گوشت ایجاد شود که برای بدن مضر است.

اکبری با بیان اینکه این گونه کشتار‌ها باعث می‌شود تا خون کمتری از بدن حیوان خارج شود به بسیج پزشکی گفت: وقتی به شکل اسلامی و درست حیوانی ذبح نمی‌شود این خود موجب می‌شود تا خون زیادی در بدن حیوان تجمع پیدا کند که هم از لحاظ اقتصادی برای سودجویان به صرفه است و هم سلامت گوشت به خطر می‌افتد و ایجاد بیماری می‌کند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ویژگی‌های ظاهری گوشت سالم خاطرنشان کرد: یک گوشت قرمز نباید رنگ قرمز غیر طبیعی، صورتی، سبز، تیره و کدر داشته باشد.

 

خبر مرتبط:

رئیس سازمان غذا و دارو: میزان هورمون در گوشت مرغ قابل توجه است!

سوژه جدید کمیسیون بهداشت مجلس: تشکیک در ذبح شرعی بوفالوهای هندی!

ادعاهای عجیب و شرم‌آور دکتر روازاده در مورد واکسیناسیون طیور!( فیلم)

پس از ادعای عجیب یک متخصص تغذیه، نوبت دکتر روازاده شد : مرغ‌های بازار غده سرطانی انسان هستند / مدارک مستند داریم ژن اینها را با ژن خوک ترکیب کردهاند!

اصرار وزارت بهداشت برای معدوم‌سازی ببر سیبری

حاشیه‌سازی مجدد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران / استاندار تهران: تنها مرجع رسمی اظهار نظر در این باره وزارت بهداشت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی است!

وقتی پزشکان رخت دامپزشکی بر تن می کنند

 

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسول فني سابق
|
-
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
بقول دوستي كه مي گفت : پرچين دامپزشكي كوتاه است و هر كسي به خود جرات مي دهد كه از اين پرچين وارد باغ شده و خرابي به بار أورد. سازمان دامپزشكي داراي بخش أمور حقوقي است كه از وظايف ان دنبال كردن پرونده هاي حقوقي سازمان و دفاع از حقوق سازمان است اما بدليل ضعف عملكرد مديران سازمان نقش اين بخش در حد دنبال كردن پرونده هاي تخلفات قصابها و مرغ فروشهاست و حتي توان برخورد با كارخانه داران را ندارد. در مورد چنين ادعاهاي واهي پزشكان در مورد كشتارگاهها ، اين وظيفه أمور حقوقي است كه با طرح شكايت اين أفراد را به دادگاه كشانده و از انها سند و مدرك براي بيان ادعاهايشانبخواهد و اعاده حيثيت كند. اگر تنها يكبار يكي از اين اقايان محكوم شده و نتيجه حرف بيهوده و بي سند زدن را با تو دهاني محكم از سازمان بگيريد ديگر كسي جرّأت شايعه پراكني را به خود نمي دهد. چنين موردي در استان گيلان رخ داد كه با طرح شكايت مدير كل از پزشك مسول اداره بهداشت ، جايگاه نظارتي دامپزشكي تا حدودي تعريف شده تر شد.
علی-س
|
-
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
با سلام
تشکیلاتی که از نظر وزارتی بی صاحاب! باشه از این بهرت نمیشه عزیزان-اون وضعیت اسف بار دریافتی‌هامونه که از یه پرستار هم خیلی کمتره و این هم از به قول شما سریال دخالتها-همش به خاطر اینه که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی هستیم
هرچند که اگه زیر نظر وزارت بهداشت بریم هم توفیری نمیکنه و مطمئناً اونا هم به چشم یک فرزند ناتنی بهمون نگاه خواهند کرد!!.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
اصلا از 20 کیلومتری یک کشتارگاه تا حالا رد شده که چنین صحبت هایی میکنن؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
با سلام
ممكنه بعضي از دوستان آدرس و شماره تلفن آقاي دكتر اكبري رو براي مداواي برخي از امراض لازم داشته باشند
آدرس وب سايت. Www.drakbary.com
شماره مطب .......................
شماره موبايل .......................
ضمنا همانگونه كه از اطلاعات سايت بر ميآيد ايشان روازاده دومي هستند اينبار در دانشگاه شهيد بهشتي
چيزي كه جالبه اينه كه چقدر اينگونه هيئت علمي ها دانشگاههاي سابقا معتبر ما زياد شدن
دكتر عزت مزيد قزوين
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. جناب آقای دکتر اکبری را از بعضی برنامه های تلویزیونی ایشان می شناختم. پزشکی که بیش از پزشکی به نظر می رسد در امور طب سنتی (و شاید تا حدودی اسلامی) صاحب نظر یا تجربه باشند که به جای خود قابل احترام است. حالا ایشان اظهار نظری کرده اند. ظاهر این اظهار نظر بخصوص آنجا که ذبح را توسط بی حسی عنوان نموده اند و گفته اند که در شرع گفته اند زیر گلو بریده شود نشان می دهد که ایشان احتمالاً یک بار هم کشتارگاه دام مشرف نشده اند و اگر اینطور باشد واقعاً باید متاسف بود که افرادی بدون اطلاع حرف بزنند. اگر اظهار نظر ایشان درباره ذبح غیرشرعی در کشتارگاههای صنعتی درست است که بدا به حال سازمان دامپزشکی ولی اگر نادرست است بنده به صراحت عرض میکنم جناب آقای دکتر خلج و جناب آقای دکتر صفری اگر از مراجع قضایی موضوع را پیگیری و از این آقا شکایت نکنند به حریم دامپزشکی بعید نیست خیانت کرده باشند! نظام دامپزشکی بر اساس قانون باید حریم دامپزشکی را حفظ نماید و سازمان دامپزشکی هم باید وجهه خود را حفظ نماید تا به عنوان نماد حاکمیتی دامپزشکی اعتبار و آبروی خود را از دست ندهد. حال ببینیم چه میکنند؟ چند سال قبل که به سازمان دامپزشکی گفتم از یک دکترای علوم دامی که طبابت می کند و به راحتی در روزنامه همشهری آگهی می دهد شکایت کنید ولی بجای شکایت به روزنامه همشهری نامه نوشتند که آگهی ایشان مورد تایید ما نیست (و البته همشهری هم وقعی ننهاد) باید منتظر چنین روزهایی و چه بسا بدتر هم می بودیم و باشیم!
دکتر منشئی
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
با سلام
این دست اندازی ها و دخالت ها به خاطر بی توجهی سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی،و تشکل های دامپزشکی و دامپزشکان است. در مورد اظهار نظر دکتر دیناروند آیا واکنش رسمی نشان دادیم . در صورتی که تشکل های صنعت دام و طیور واکنش رسمی نشان داده و بلافاصله دیناروند عقب نشینی کرد. (منبع اخبار حکیم مهر).
سازمان ، نظام.، جامعه و.... چه واکنش رسمی نشان دادیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد مهدی
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
آخه آقای مثلا هیئت علمی کشتارگاهی که روزانه 1000 راس گوساله را ذبح میکنه مثل کشتارگاه زیاران چطور میتونه بدون شوک اولیه این کاررا انجام بدهد بدون شوک ممکن است دام دربدو ورود به سالن وحشی شده وباعث صدمه زدن به ذابحین بشود در ثانی در اثر شوک خونگیری کامل تر انجام میشود و این آقای مثلا هیئت علمی برداشت بر عکس دارند مثل اینکه چوب فارغ التصیلان زیاد پزشکان را باید دامپزشکان بخورند .
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
جناب اکبری لطفا نام هورمونها یا فاکتورهایی که در چند ثانیه قبل ذبح در فاصله کم تولید می شوند و مضررررررررر برای انسان شناخته شده اند را نام ببرید.دوما دنیا با این روشها و بدتر از این روشها دام را کشتار می کنند ولییییییییییی آمار سرطان در کشورشان خیلی پایینتر است از ایران دارند .سوما همین کشورها سرانه مصرف چندین برابر ایران را دارند و انسانهای سالمتری دارند خیلی هم شاداب ترند..چهارما شما مشکل سرطان وسایر مسایلی را که شبانه روز ذهنتان را مشغول کرده است را جای دیگری بررسی نمایید مطمین باشید بهتر نتیجه می گیرید.
مسئول فنی بهداشتی
|
-
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
1
در ابتدا فرق co با co2 را باید بفهمه بعدش هم بیاد با دامپزشک ها حرف بزنه بعد هم ببرنش کشتارگاه تا بفهمه نباید دهنش را باز کنه و هرچی دلش میخواد بگه.
چه راحت دین و منسوباتش وسیله درآمد بعضی ها میشه!
عجب مملکت گل و بلبلی داریم به خدا!
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
سلام
تئوری صحبت های ایشان کاملا درست می باشد اما انتظار می رود دانشیار دانشگاه شهید بهشتی بدون مستندات حرفی نزند
برای این صحبت ها نیاز به مستندات لازم است
من به عنوان قطره ای از دریای خدمتگذاران عرصه دامپزشکی به اطلاع دکتر عزیز می رسانم که حتی یکی از این مشکلات که مطرح نمودید را بند در این چندسال خدمتم ندیدم و به جرئت عرض می کنم که وجود ندارد
سليماني
|
-
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
با با الكتريسيته،دي اكسيد يا مونواكسيد.فكر كنم دوست داشتن متخصص پزشكي قانوني بشن كه همه چيز رو جنايي مي كنن.براي بدست آوردن سازمان دامپزشكي كه به اين همه مقدمه چنيني وزحمت و زور نياز نداريد كه.......
رضا
|
-
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
وقتی یک سازمان بی کفایت داریم باید اینطور باشه. اینها اگر اینقدر نگران هستند اول سوتی هایی که پزشکان پر ادعا و بی سواد می دهند را جمع کنند بعد بیان سراغ دیوار کوتاه دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
ایشون فیلم ترسناک اخیراً زیاد دیدن ....
رنگ کردن گوشت سفید و عرضه به اسم گوشت قرمز ....خخخخخخخخخ
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
سازمان باید از این به اصطلاح متخصص به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت کند.جالبه همکاران هنوز آب رو ندیدن لباسهارو در آوردن و فکر میکنن وزارت بهداشت شق القمر میکنه!مشت نمونه خرواره!! مسئول فنی
رضا
|
-
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
هر کسی باید در مقام و جایگاه خودش حرف بزنه. متاسفانه هرکی که چهار نفر بش احترام میذارن دچار جو گرفتگی می شن!!!! واقعا مصیبت بار و شرم آوره که کسی با این سطح تحصیلات و جایگاه حرفه ای دیگران رو نادان تصور کنه و با سر هم کردن جملات خودساخته همه رو به تمسخر بگیره!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
بیچاره راست میگه ! در پزشکی انسان ها را با داروی بیهوشی چینی میکشن طرف راضی هم هست کلی هم پول می ده ولی ما امکانات نداریم یک سازمان مافیایی هم پشت سرمون نداریم.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
توی سایت خبرده نسبت به کشتار غیر شرعی و غیر بهداشتی ماهیان و علنی در شیلات نگین سبز جاده دو هزار تنکابن با شوک برقی هشدار داده شده
رضا
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
دوست عزیز لطفا به وب سایت این آقای دکتر اکبری سری بزنید و خبر را بهشون بدید.ایشون در اسرع وقت پیگیری عاجل می کنند!
هفت خط
|
-
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
سازماني كه روابط عمومي با بصيرت و با دانش نداشته باشد اين مشكلات طبيعي است.متاسفانه اداره روابط عمومي سازمان دامپزشكي لالا تشريف دارند.اگه ........ اينكار را هم ندارند حداقل مي توانند از كارشناسان سوال كنند و سريعا واكنش نشان دهند.
بهزاد رنجبران
|
-
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
شما را به خدا ملت شریف و انقلابی ایران به اخبار این وزارت معلوم الحال بهداشت توجه نکنید. تا به حال به همزمانی همه‌ی اخبار جنجالی منتشر شده از سوی این وزارتخانه با بزنگاه‌های پرونده‌ی هسته‌ای توجه کرده‌اید؟ هرگاه در لوزان و سوییس کار بیخ پیدا می‌کند آقایان یک نگرانی جدید سلامت غذایی را منتشر می‌کنند!
از روغن پالم گرفته تا گوشت رنگ شده!
دکتر امین
|
-
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
از این پزشک بپرسید تا بحال وارد گشتارگاه شده که بااینچنین دروغهایی ذهن اذهان عمومی رو خراب میکنه احتملا دستهای پشت پرده واردات گوشت خارجی در این صحبتها بی تاثیر نیست
علی
|
-
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
مثل اینکه سایت حکیم مهر هم در راستای سیاستهای جهاد کشاورزی با انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت مخالفه و با این خبرها سعی در تفرقه افکنی و گل آلود کردن آب دارد
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
0
0
استاد گرامي ايا بهتر نيست كه بجاي دخالت در اموري كه در مورد ان كوچكترين اطلاعات علمي هم نداريد در خصوص وظايف خود مثلا علت پايين امدن سن سكته قلبي ويا افزايش سرطان در جامعه تحقيق بفرماييد.يا حد اقل اطلاعات خود را بالا ببريد كه مورد تمسخر قرار نگيريد استااااااد عزيز
نظر شما
ادامه