کد خبر: ۲۱۲۵۲

Image result for ‫اتوبوس اسکانیا‬‎

فرمانده پلیس‌راه گیلان با بیان اینکه اتوبوس حامل حیوانات کمیاب محلی در رشت کشف شد، گفت: قاچاقچی حیوانات در گیلان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مهیار رستگار ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: گزارشی مبنی بر حمل قاچاقی حیوانات وحشی حفاظت شده توسط یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از مبدأ کیاشهر به مقصد تهران در حرکت است، به پاسگاه پلیس راه رشت- قزوین مخابره شد.

وی افزود: پس از حضور اتوبوس مذکور در مقابل پاسگاه رشت- قزوین به منظور ثبت ساعت، فرمانده پاسگاه به همراه افسرنگهبان برای انجام اقدامات کنترلی وارد اتوبوس شده تا از صحت گزارش اطمینان حاصل کند.

فرمانده پلیس‌راه گیلان با بیان اینکه در بازدید ماموران پلیس راه تعدادی حیوان کمیاب از داخل اتوبوس که فضایی برای نگهداری حیوانات فراهم شده بود کشف شده گفت: پس از بررسی‌های بیشتر یک قلاده گربه وحشی، یک عدد مار محلی لوس، یک عدد پرنده شکار بسیار کمیاب و یک شاخ قوچ به همراه یک اسلحه تفنگ بادی از داخل این خودرو کشف و ضبط شد.

رستگار با بیان اینکه حیوانات کشف شده به همراه اسلحه و راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی تحویل کارشناسان حفاظت محیط زیست استان شد، تصریح کرد: استان گیلان به دلیل طبیعت بکر و جنگل‌های فراوان محل زیست انواع مختلفی از گونه‌های جانوری است که به دلیل شرایط جوی و حضور شکارچیان برخی از این گونه‌ها در خطر انقراض است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه این گونه‌های کمیاب پس از شکار به صورت قاچاق با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند و همین امر باعث طمع بسیاری از شکارچیان می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه در استان گیلان شاهد شکار غیرمجاز و قاچاق حیوانات کمیاب هستیم که علیرغم اقدامات کنترلی و اعمال جریمه‌های سنگین همچنان این عمل قبیح صورت می‌گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه