کد خبر: ۲۱۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

غلامحسین صاحبی پنج‌شنبه دهم اردیبهشت ماه در نشست خبری برنامه‌های کمیسیون خدمات شهری،‌ بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد که در ساختمان شورا برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، اظهار کرد: سالانه حدود ۷۰۰۰ سگ ولگرد از شهر جمع‌آوری و کشته می‌شوند، البته این کشتار از ناچاری است، زیرا راه‌حلی به جز کشتن سگ‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها طبق ضوابط و دستورالعمل‌های تعیین شده اجرا می‌شود، عنوان کرد: یکی از اعضاء انجمن حمایت از حیوانات پیشنهاد داد که شهرداری سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری و به این انجمن تحویل دهند، این انجمن دارای پناهگاهی به عنوان سگ‌های ولگرد «مهر» است.

صاحبی ادامه داد: این انجمن پس از عقیم‌سازی حیوانات، سگ‌های سالم را جدا کرده، درمان می‌کند و در نهایت به فروش می‌رساند؛ سگ‌های بیماری که توان فعالیت ندارند نیز کشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه خواستار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد هستیم اما نمی‌خواهیم آن‌ها را به خانواده‌ها ارائه دهیم و با طرح این سوال «آیا با عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد مشکل حل می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها سگ‌هایی که در گله‌ها و در روستاها هستند و موجب مهاجرت توله‌های خود به شهرها می‌شوند را عقیم می‌کنند تا به شهر ورود نیابند.

صاحبی افزود: در مشهد تمام سگ‌ها با مرگ آرام و قانونی کشتار می‌شوند و در رابطه با اسناد و مدارکی که کشتار غیر از مرگ آرام را نشان می‌دهند، تا کنون به هیچ ‌نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: در قراردادها با پیمانکاران، هزینه‌ها مشخص بوده و بررسی می‌شود که هزینه مرگ آرام برای هر قلاده سگ
۲۵ تا ۳۰ هزار تومان تعیین شده و کشتار بی‌رحمانه وجود ندارد. همچنین اخیراً یک نوع گاز برای مرگ آسان‌تر حیوان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور باید در روستاها و اطراف شهرها برای مشکل سگ‌های ولگرد اقداماتی را انجام دهد، گفت: تمام موضوعات در خصوص کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها توسط شهرداری و پیمانکاران، سوء استفاده‌هایی است که انجمن‌های حمایت از حیوانات از رسانه‌ها می‌کنند.


برچسب ها: سگ کشی، مشهد،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
همین چندروزپیش سگی که لنگ میزدباترس ولرز ازکنارم گذشت متوجه شدم پاش ضرب خورده چندوقت پیش هم شاهد بودم چندنفردرحال اذیت وآزار یک سگ بودن .اینه جمع آوری که میگید؟؟!اصلا چراباید سگها معدوم شن؟اون هم به بهانه های بیجا؟
نظر شما
ادامه