کد خبر: ۲۱۱۸۳

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) محدودیت‌های تازه‌ای برای استفاده از آفت‌کش‌های قاتل زنبورهای عسل اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، این آژانس سرانجام اقداماتی انجام داده که به محدود کردن استفاده از آفت‌کش‌های خطرناک برای این حشرات مفید منجر خواهد شد.

فعالان محیط زیست تاکید دارند که این آفت‌کش‌ها و سموم دفع آفات تاثیر جدی در کاهش جمعیت حشرات گرده‌افشان دارند. کارشناسان معتقدند که اقدام اخیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا هنوز برای حفظ جمعیت زنبورهای عسل و مراقبت از این گونه آسیب‌پذیر کافی نیست و این آژانس باید برنامه‌های بیشتری در این زمینه ارائه و اجرا کند.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، کارشناسان تاکید دارند در حالی که سایر عوامل نظیر بیماری و کاهش زیستگاه در کاهش جمعیت حشرات گرده افشان نقش دارند، اما ترکیبات شیمیایی موجود در آفت‌کش‌ها حتی در دوز پایین برای این حشرات مضرند و آنها را مستعد ابتلا به بیماری و آسیب‌های دیگر می‌کنند. در برخی موارد نیز دوز استفاده از این ترکیبات شیمیایی به قدری زیاد است که به طور مستقیم موجب مرگ زنبورها و گرده‌افشان‌ها می‌شود.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا برای مقابله با این خطرات مصرف گروهی از آفت‌کش‌ها موسوم به «نئونیکوتینوئیدها» یا «نئونیک‌ها» را محدود خواهد کرد چراکه این ترکیبات تاثیر سوء روی زنبورها، پروانه‌ها، پرنده‌ها و سایر گونه‌های حیات‌وحش دارند و در کاهش کلی جمعیت آنها تاثیرگذارند.

 

 

نظر شما
ادامه