کد خبر: ۲۱۱۸۱

وبسایت «انجمن حمایت از حیوانات» نوشت:

 

طبق توافقات بعمل آمده از طرف انجمن حمایت از حیوانات با برگزار کنندگان مسابقات نادکاپ دانشگاه صنعتی شریف٬ از امسال (دوره ۱۹) آیتم جراحی از این سری مسابقات حذف خواهد شد.

در دوره های قبلی در یکی از آیتمهای این مسابقات که توسط معاونت فرهنگی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار میشود٬ دانش آموزان در بیرون آوردن اندامهای داخلی موشهای آزمایشگاهی با هم به رقابت میپرداختند!

لازم به یادآوری است که سال گذشته بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی فردوسی مشهد نیز در اقدامی مشابه اقدام به برگزاری مسابقه ای بنام وت کاپ نمود که در آن دانش‌آموزان دبیرستانی که در قالب یک گروه نفری ۷۵ هزار تومان برای شرکت در مسابقه پرداخت کرده بودند، باید در مدت زمان ۲۰ دقیقه اندام‌های داخلی یک موش آزمایشگاهی شامل قلب، ریه، کلیه، دستگاه گوارش (معده و روده‌ها) را از بدن این حیوان خارج می‌کردند.

برگزاری این مسابقه که توسط انجمن حمایت از حیوانات اطلاع رسانی شد واکنش منفی را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی برانگیخت.

قطعا برگزاری اینگونه مسابقات در سطح دانش آموزی نمیتواند هیچگونه بار آموزشی در برداشته باشد و صرفا برای تفریح و سرگرمی صدها حیوان کشته میشوند. طبق گزارشات رسیده به انجمن حمایت از حیوانات معمولا شرکت کنندگان در این مسابقات از هفته ها قبل صدها موش را از مراکز مختلف خریداری نموده تا تبحر و سرعت لازم را برای خروج اندامهای حیوان بدست آورند!!

 

نظر شما
ادامه