کد خبر: ۲۱۱۷۵
تعداد نظرات: ۳۱ نظر

پایگاه اطلاع رسانی «رشت پرس» در مطلبی با عنوان «نامه اعتراضی قربانیان دامپزشکی کشور به رئیس سازمان» نوشت:

 

جمعی از مدیران و کارمندان شاغل در بخش خصوصی و شرکت های ممیزی بهداشتی دامپزشکی نسبت به سیاستهای اتخاذ شده در سالهای اخیر و سال جاری سازمان دامپزشکی کشور پس از سالها تحمل، سکوت خود را شکسته و نامه اعتراضی خود را پس از پیگیری های متمادی و عدم پاسخگویی شفاف و عدم حصول نتیجه به رسانه ها منتشر کردند. در ادامه متن نامه اعتراضی قربانیان دامپزشکی در سالهای اخیر به حضور تقدیم می گردد.

جناب آقای دکتر خلج - ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور

با صلوات بر محمد و آل محمد و آرزوی سلامت و سربلندی تمام زحمت کشان عرصه بهداشت و ایمنی مواد غذایی و موفقیت روز افزون جنابعالی و همکاران محترمتان به استحضار می رسانیم چند سالی است که جامعه دامپزشکی کشور دچار بحران و التهاب ها و هجمه هایی از سوی سازمان های مختلف بوده است و امید آن می رفت که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و فعالیت و اشراف جنابعالی حوزه تخصصی دامپزشکی گره از مشکلات و سیاست های منسوخ سازمان دامپزشکی باز می شد؛ چنانچه بلا تکلیفی فعالان بخش دامپزشکی به اتمام می رسید و تصمیماتی بر پایه عقلانیت چراغ راهنمای تمام زحمتکشان قرار می گرفت متاسفانه این وضعیت نه آن که بهبود پیدا نکرد و بی انگیزگی و بی اعتباری در جامعه دامپزشکی متوقف نشد بلکه انقراض دامپزشکی خصوصی در دستور کار قرار گرفته است و تنها فعالیت سازمان دامپزشکی متکی به ارایه آمار و ارقام و آن هم با تکیه بر توان بخش دولتی و پایمان نمودن زحمات بخش خصوصی بوده است.

هر روز از گوشه و کنار ایران اسلامی اخباری مبنی بر بی مهری ناتمام مدیران کل استانها در برخورد با فعالان بخش خصوصی به گوش می رسد و هیچ سازمانی نقش حمایتی برای این خانواده بزرگ و قشر زحمتکش و سربازان گمنام عرصه ایمنی و بهداشت مواد غذایی را بر عهده نمی گیرد.

سازمانی که هیچ وظیفه ایی برای سازماندهی نیروهای آموزش دیده خود ندارد چگونه می تواند در راستای سیاست های کلان کشوری گام بردارد. سازمانی که از رسیدگی به جامعه خود بازمانده است چگونه می تواند شعار سلامت غذایی را به عنوان پرچم سازمانی افراشته نگه دارد.

عملکرد منفعل سازمان دامپزشکی در طی چند سال اخیر موجب خروج بخش عمده ایی از سرمایه های اجتماعی از فعالیت های دامپزشکی گشته است و حال اینکه مدیران جنابعالی با کمال افتخار آن را به عنوان برگ زرین عملکرد خود بیان می کنند

سازمان دامپزشکی کشور امروزه در مقام پاسخگویی بسیاری از اقدامات خود قرار گرفته است که تا چه اندازه قابل استناد است یا خیر مطمئنا شفاف سازی خواهد شد. بهتر بود به جای تعریف و تمجید یک طرفه و آنهم از مدیران خود کمی با شاغلین و کارمندان بخش خصوصی دامپزشکی هم کلام می شدید تا شاید با شرایط بحرانی جامعه دامپزشکی و ناملایمتی های حاصل شده بر آنان از طرف مدیران استانی واقف می گردیدید نه اینکه جهت انتقال یک مشکل و آنهم مرتبط با سلامت و ایمنی مواد غذایی ماه ها و حتی سالها به انتظار دیدار جنابعالی بنشینیم و در نهایت با کمال بی احترامی و خارج از تشریفات اداری بازگردیم .

جناب آقای دکتر خلج وضعیت موجود که بواسطه سیاستهای دامپزشکی کشور امروز در استان ها شکل گرفته است نه تنها موجب به خطر افتادن سلامت جامعه ، بلکه موجب غیر فعال شدن صدها نفر از فرزندان جامعه دامپزشکی گشته است و جنابعالی تنها نظاره گر این قتل عام خانوادگی هستید.

شرکتهای ممیزی بهداشتی دامپزشکی از سال 1387 با دستور هیات وزیران و ریاست وقت سازمان و طبق اهداف سازمانی شکل گرفته است و جامعه کثیری از فارغ التحصیلان با ایجاد زیر ساخت های فنی و انسانی موفق به تامین و اشتغال در این مراکز شده اند.

حال چه شده است که به یکباره و علیرغم تمام دستورات موثق وزارتخانه متبوع، کمرهمت به بیکاری فعالان و جوانان دامپزشک بسته اید. چگونه است که از سال 1387 تاکنون هیچگونه افزایش تعرفه بابت ارایه خدمات به این واحدهای دامپزشکی تعلق نگرفته است و آیا جنابعالی با دستمزد سال 1387 مشغول به فعالیت هستید؟ چگونه است که از سال 1391 تاکنون هیچگونه تمدید پروانه فعالیت برای واحد های ممیزی دامپزشکی استانها صورت نگرفته است؟ و جنابعالی به عنوان متولی شرکت های ممیزی هیچ واکنشی به این موضوع نداشته اید. چگونه است که توان برخورد با مدیران استانی خود جهت عدم اجرای صحیح دستورات سازمانی را ندارید و یا اینکه خود به عنوان مدیر راهبردی اقدام می نمایید ؟

چگونه تمامی مکاتبات مبثوت وزارت خانه ای و استانی و شرکت های ممیزی را مسکوت گذاشته اید تا دیگر نهاد ها به مدیران استانی سازمان دامپزشکی ، به واحد های متبوع سازمان دامپزشکی حمله و هجوم آورند و یک به یک با شان و منزلت مدیران و پرسنل خدوم شرکت های ممیزی و سابقه و حقوق و سنوات آنان بی توجهی و حقوق حقه آنان را پایمال نمایند .

آیا تاکنون به واکنش های بخش خصوصی در فعالیت های سازمانی خود توجه کرده اید که همگان به عنوان مخالفان جدی عملکرد سازمان دامپزشکی گام بر می دارند و اظهار نظر می نمایند. آیا از وضعیت منفعل و سرگردان و بلاتکلیف شرکت های دامپزشکی مطلع هستید و آیا راه حلی ارایه داده اید و یا اینکه منتظر اقدامات دیگری هستید.

از جنابعالی انتظار می رود به منظور حمایت و تعیین تکلیف نهایی شرکت های ممیزی بهداشتی تحت پوشش سازمان که هر روز شاهد بد اخلاقی های جدیدی از سوی سازمان دامپزشکی کشور می باشند که این امر به استانها نیز تسری پیدا کرده است وارد میدان شوید و این جمعیت مورد هجوم را سازماندهی کنید .

کمتر نهاد و ارگانی اعم از وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی و ... امروز از وضعیت اسفبار شرکت های ممیزی دامپزشکی کشور بی اطلاع است ولی جنابعالی همچنان با طمانینه و غیرشفاف اقدام به حذف فعالان عرصه دامپزشکی بخش خصوصی و ایجاد انزوای شغلی می نمایید که مطمئنا به صلاح نخواهد بود .

اقدامات مدیران استانی بر پیکره آسیب دیده دامپزشکی قابل تامل است و حال آنکه ناخدای این کشتی به گل نشسته جنابعالی هستید. از جنابعالی انتظار می رود حال که شرکت های ممیزی دامپزشکی بر دوش سازمان دامپزشکی و همکاران بخش دولتی سنگینی می کند و این امر بارها و بارها تلویحا به زبان آورده شده است، حداقل با هدایت و به رسمیت شناختن این واحدهای حقوقی به سازمان نظام دامپزشکی کشور بخشی از مشکلات این خانواده بزرگ را مرتفع سازید و یا اینکه با قاطعیت و شفافیت اعلام نمایید توقیف شرکت های ممیزی بهداشتی دامپزشکی کشور را خواستارید و از بی تفاوتی و بی توجهی و ... بپرهیزید.

انتظار می رود در سال مزین به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی جنابعالی و مدیران عالی استانها شاهد شکوفایی استعدادهای دامپزشکی در بخش خصوصی باشیم.

امیدوارم نقطه عطف و سرنوشت ساز ریاست سازمان دامپزشکی کشوربرای جنابعالی ، با شکست بخش خصوصی و حذف شرکت های حقوقی ممیزی دامپزشکی مستقر دراستانها و بیکاری و تبعات ناشی از آن ممهور نگردد .

شایان ذکر است مستندات مکاتبات و پیگیری های چندین ساله و مستمر موضوع مطروحه در اختیار پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس قرار دارد که در صورت نیاز منتشر خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تهران
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
با سلام و تشکر از تنظیم کنندگان این نامه ، به واقع باید گفت این نامه انعکاس کاستی های دامپزشکی در کشور است و تنها به گیلان ختم نمی شود . متشکرم
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
ما را به این سازمان امیدی نیست... . ایشالا تیم مقتدر دکتر هاشمی بتوانند از سازمانی که نه ......................... و نه به فکر دامپزشکانش می باشد،سلب اختتیار کرده و شاید در بدنه وزارت بهداشت مجال رشد پیدا کنیم.
عليرضا
|
-
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
با سپاس از همكاران استان گيلان بنده نيز به عنوان يكي از افراد شاغل در شركت مميزي استان اردبيل دقيقا همين وضغيت ذكر شده را دارم متاسفانه سازمان دامپزشكي سياستي در پيش گرفته كه با بي توجهي و در مواردي افزايش فشار به شركتهاي مميزي ما رو وادار به ترك شغل كنه تا به ميل خود شركت را منحل كنيم...!!! كه اصلا سياست مناسب و منصفانه و در جايگاه سازمان دامپزشكي نيست...!!
مازندران
|
-
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
متاسفانه با اقدامات بی هدف دامپزشکی هیچ شخصیتی برای افراد دامپزشکی باقی نمانده و همگان به دلیل درجه تحصیلی تا به امروز سکوت اختیار کرده بودند ولی سازمان و ادارات کل استانها به شدت خلاف سیاست های نظام گام بر می دارند که تاسف بار است
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
نامه بی محتوای یکنفر از یک استان با عنوان تعدادی از بخش خصوصی مصداق کذب میباشد.از شاغلین خصوصی مایه نگذارید. بخش خصوصی گیلان
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
اختصاص بودجه میلیاردی به بخشهای خصوصی در هر سال موید حمایت سازمان از آنهاست.بنابراین کمی منصفانه قضاوت کنید.شرکتهای مذکور با تعداد اندک شان در سطح کشورکدام اشتغال را ایجاد کرده اند؟ما که میدونیم!ضمنا این شرکتها اگه مفید بودن حتما وزارت بهداشت هم اجرایی میکرد ولی اصلا ورود نکرد وسازمان دامپزشکی کمی عجله کرد.از طرفی شرکتهای مذکور فقط در برنامه چهارم توسعه بوده ودر برنامه پنجم دیده نشده است. فرد مطلع
ناشناس
|
-
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
اولا اشکال کلا از بی برنامگی دامپزشکیه که چرا موضوعی رو در برنامه چهارم مطرح میکنه و پروانه صادر میکنه ولی در برنامه پنجم اسمی ازش نمیاره و بلاتکلیف میذاره...!! آقای مطلع امیدوارم از این هم مطلع باشید که اداره یک سازمان بزرگ به روش آزمون و خطا اصلا مناسب و در خور شخصیت نیست ولی متاسفانه فقط در سازمانی مثل دامپزشکی هنوز دیده میشه!! ضمنا سازمان دامپزشکی اگه وزارت بهداشت و الگوهاش و قبول داشت مسائلی مثل خمیر مرغ و گوشت بوفالو و... آبرو ریزی های متعاقب آن و همچنین وضعیت نابسامان بخش خصوصی دامپزشکی پیش نمی اومد...!! چطور ممکنه یک مسول فنی از کارفرمایی که ماهیانه حقوق ازش دریافت میکنه نظارت بهداشتی لازم رو انجام بده...!! این روش مدیریت رو س.د. از کجا الگو برداری میکنه جای تعجبه...!! در خصوص مراکز مایه کوبی و اختصاص بودجه میلیاردی که صحبت کردین عدم رشد متناسب تعرفه ها با تورم جاری و هزینه ها طی سالیان اخیر موجب تعطیلی و بیکاری بسیاری از افراد شاغل در آن شده بطوریکه خیلی از استان ها بدلیل عدم توجیه اقتصادی اکنون حتی یک مرکز مایه کوبی مستقل ندارند (برخلاف گذشته که پروانه مراکز مایه کوبی فقط بصورت مستقل صادر میشد...!!!)
علیزاده - رشت
|
-
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
چرا هر از چند گاهی اعتراضی به عملکرد سازمان می شه عده ای بنام بخش خصوصی نظرات مخالف و تخریبی می دهند که نشان دهند همه چیز گل و بلبل است و آن یک نفر ... آن یکنفر ، حداقل اگر مرد نیستید آزاده هم نیستید شهامت معرفی خود را داشته باشید تا داغ و آهه بخش خصوصی گریبان شما را بگیرد بجای سازمان
مطلع سازمان
|
-
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
چی شد حالا که به موضوع اشتغال و بخش خصوصی رسید وزارت بهداشت را تائید می کنید بعد سایر اظهار نظرهای بهداشت در خصوص لکه ننگین گوشت آلوده بوفالو هندی و تخلفات شیر و ... را قبول ندارید . برو آقای .... (فرد مطلع)
ناظر بي طرف
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
ايا مي دانيد شركت هاي مميزي چه درامدي از كار نكرده به دست اورده اند
و اين است كه به هر قيميت مي خواهند به اين روش ادامه دهند
و اينك سازمان مانع انها شده است
احمدی شیراز
|
-
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
آقای فرد مطلع دولتی که مدعی حمایت از بخش خصوصی و بودجه میلیاردی هستید لطفا نام شرکت های ......... طرف حساب سازمان را هم بیان کنید تا همگان مطلع شوند مثل جنابعالی
هفت خط
|
-
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
متاسفانه بعضي از شركتهاي مميزي با خو د همكاران مثل برده هاي كار برخورد مي كنند.ميرن با پسر خاله و پسر عمه شركت ميزنند و نيروها را پورسانتي و بدون بيمه استخدام مي كنند.طرف از صبح تا شب فعاليت ميكنه و ٥٠٪ حقوقش را به صاحب شركت كه تو خونه دراز كشيده پرداخت مي كند.يعني صد رحمت به كارفرمايان مسوولان فني.بهتر است در صورت جمع نشدن اين شركتها،نظارت بيشتري روي شركتهاي مميزي انجام گيرد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
با درود متاسفانه عده ای در سازمان دامپزشکی انقدر راحت ...... میگویند که فقط ما چاره ای نداریم که به خدا پناه ببریم
1سازمان دامپزشکی آیا تا الان یک ریال به ممیزی پرداخت کرده؟نخیر
2ایا شرکتهای ممیزی درآمد میلیونی آنچنانی دارند؟به هیچ عنوان
3 دوستان کارشناسان در سازمان بعد از پی بردن به پتانسیل موجود در کشور و امکان گردش مالی بالا در بخش بهداشت و امکان تاسیس شرکتهای با مدیریت خود تصمیم کبرا را گرفتند در طول هفت سال تعرفه را افزایش ندادند تا این شرکتها حذف بشوند پس از حذف خودشان با روی کار آوردن دوستان خویش اقدام به بهره برداری از این بازار بکر بکنند در هفت سال نه تنها کاری واگذار نشد بلکه وظایف را از ممیزی گرفتند
ناظر
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
علت اصلی حذف شرکت های ممیزی از طرف سازمان این مسایل نیست سازمان نمی خواهد هیچ نظارتی رو بر کیفیت مواد غذایی توسط متخصصین تحصیلکرده صورت بگیرد ، چرا که بتونه به راحتی ..........................، ما هنوز از دخالت بخش دولتی در امور درمانی رنج میبریم چه برسد به ...
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
با سلام من فقط یک سوال دارم افرادی که با عدم افزایش تعرفه وگرفتن وظایف ممیزی کمر همت را در نابودی بخش خصوصی بسته اند آیا در خلاف جهت اصول کلی نظام حرکت نمی کنند؟با عدم واگذاری امور آیا مانع اشتغال هزاران دامپزشک نمیشود؟تا کی میخواهید همه امور در سلطه سازمان باشد؟آیا خوتان توان و نیروی انجام همه این امور را به درستی دارید؟چرا به هزاران دامپزشک بخش خصوصی و بازنشسته های خودتان اعتماد نمی کنید؟در طول هفت سال کار ممیزی کدام وظیفه از وظایف خویش را واگذار کردید؟کدام دوره را برای مجموعه شرکتها برگذار کردید؟کدام دستور العمل را ابلاغ کردید؟چه داده های دادید که الان خروجی میخواهید؟
کلینیک مشهد
|
-
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
حمایت کورکورانه از عملکرد ضعیف سازمان توسط برخی افراد معلوم الحال به ظاهر خصوصی تاسف باره و بهتره بجای فرافکنی و حمایت ................ از سازمان ........... به حال خود تاسف بخورند . از ماست که بر ماست
مرادی
|
-
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
....................................... تا همگان بدانند مرغ بدون آنتی بیوتیک و نمونه گیری و مبارزه با بیماری و ارایه آمار و بازدید واحد ها و پلمپ محموله ها و اعزام نیروی نوبتی با مزایای میلیونی به برزیل و مسئول .......... چگونه در سازمان ..... دامپزشکی چگونه است و ................
عامری تبریز
|
-
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
آقای ناظر بی طرف شما بفرمایید چه سرمایه ای نصیب ......................... شده که حاضر به پاسخگویی و ترک معاملات میلیاردی نیستند . چرا هیچ فردی یا گروهی یا رسانه ای یا مسئولی یا سازمانی یا وزارتخانه ای حامی دامپزشکی نیست . نکند دست بیگانگان در کار است. لطفا شما به مباحث تخصصی ورود نکن و حقوقت رو بگیر و بعد از ظهر ما در شرکت در خدمت شما هستیم
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
آقای مطلع ما شما را خوب میشناسیم بله ما هم قبول داریم سازمان ناخواسته عجله کرد و در واگذاری امور در اجرای بیانات مقام معظم رهبری و اجرای اصل 44یک قدم ناخواسته مثبت برداشت که ميتوانست موجبات واگذاری امور دامپزشکی به بخش خصوصی گردد و اشتغال هزاران دامپزشک و افزایش بی نظیر بهداشت مواد غذایی و افزایش سلامت جامعه و افزایش اقتدار سازمان دامپزشکی گردد ولی این طرح یک ایراد بسیار بزرگی داشت
قدرت شما دوستان در بخش بهداشت به شدت کاهش پیدا میکند
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
با سلام و تشکر از سایت حکیم مهر خواهشمندم مطالب ممیزی و درد دل بخش خصوصی را در اول صفحه قرار بدهید تا همه دوستان به راحتی ببینند با تشکر
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
با سلام آیا دامپزشکی از مرغداری ها. دامداری ها کشتارگاه ها میادین دام مرکز عرضه مرکز کله پزی کبابی ها جگرگی ها مرکز عرضه لبنیات فروشگاهها ی زنجیره ای بسته بندی ها پرورش ماهی زنبورداری سردخانه ها روده پاک کنی ها زه تابی ها کارخانه های همبرگر سوسیس و کالباس و....به طور مستمر و موثر بازدید دارد؟به هیچ عنوان شاید آمار سوری نشان از بازدید داشته باشد ولی با اشرافی که بنده و اکثر دوستان به توان ادارات کل و نیروها داریم این امر صورت نگرفته و آمار کذایی صادر میشود و علت نابسامانی در بخش بهداشت عدم توانایی سخت افزاری. از قبیل خودرو... و نرم افزاری تخصص کاری نیروهاو..... میباشد قطع به یقین با واگذاری ذره کوچکی از امور به بخش خصوصی و برگزاری دورههای تخصصی موجبات اشتغال کلیه دامپزشکان این مرز و بوم میگردند هم بهداشت مواد غذایی با هدایت و برنامه ریزی صحیح و رهبری سازمان به نتایج قابل قبولی میرسد. از دوستان دولتی در دامپزشکی استدعا دارم به بیانات گهر بار رهبر بزرگوارمان توجه دقیق بفرمایند اگر بهداشت مواد غذایی افزایش یابد ما توان صادرات پیدا میکنیم نه اینکه لبنیات ما توسط عراق برگشت بخورد....مطمئن. باشید اگر در جهت سیاستهای کلی نظام مقدس قدم برندارید و به اداره تان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بنگرید سازمان و خود را نابود خواهید کرد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
من در جایگاه کارمند شرکت ممیزی دامپزشکی همه روزه شاهد رها شدن منطقه به حال خود هستم چون حمایتی هم از شرکت ممیزی نمیشود قادر ب انجام هیچ کاری نیستیم.
اکبری
|
-
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
با سلام , حقیقت ظلم بر مردم و جامعه دامپزشکی در چند سال اخیر توسط مدیران دولتی و سازمان دامپزشکی نه تنها نسبت به شرکت های ممیزی دامپزشکی بلکه نسبت به سلامت مردم دیده شده, دفترچه های سبز رنگ بازدید از مراکز عرضه که تا چند سال پیش پا برجا بود خود گواه تاریخ هایی بازدید با فواصل بعضا شش ماه بود , این نشان ضعف بازرسی از مراکز عرضه توسط بازرسین شبکه های دامپزشکی است در صورتی که نظارت شرکت های ممیزی حداقل ماهی دو بازدید و در راستای بالا بردن کیفیت عرضه محصولات و رعایت موازین بهداشتی است. سوال اینجاست که بعد از این همه زحمت برای رشته تحصیلی و گرفتن مدرک آیا حقوق شهروندی بنده دامپزشک بسته شدن کاری است که هیچ فشار مالی روی دولت نداشته و خود کفاست , بعد از هفت سال کار با حداقل حقوق , نتیجتا باید به شغل شریف مسافر کشی روی بیاوریم!؟ آقای منطق دامپزشکی , دوست عزیز منطقی باش , اگر یه روز حقوق شخص خودت قطع بشه صبح دم در وزیر کشور ایستادی , ! برخورد شما نشان دهنده اینه که نه سلامت مردم برات مهمه و نه اشتغال زایی و پیشرفت همکاران دامپزشک . من الله توفیق
دكترعلي
|
-
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
0
سازمانها و ارگانهايي كه دست به برون سپاري و توسعه بخش خصوصي أمور خود نموده اند روز به روز خدمات بهتر به مردم داده بديهي است نقش پررنگ تر ومستحكم تري در جامعه پيدا مي كنند متاسفانه سازمان دامپزشكي به دليل سوء مديريت بر خلاف مسير آب حركت مي كند ونه تنها برون سپاري راتوسعه نمي دهد بلكه سعي در اختلال بخش خصوصي فعال حاضر در أمور واگذار شده دارد./
نوروزی قم
|
-
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
0
........................... بنده به شخصه از تنظیم کنندگان این نامه تشکر می کنم چرا که نظرات این نامه گواه بر فضای حاکم بر جامعه دامپزشکی است و نیازی به تعمل بیشتر ندارد. امید وارم حداقل فشار ایجاد کرده بر بخش خصوصی را تجربه کنید و جرات تحمل داشته باشید . ما که رفتیم
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
0
دوستان و همکاران حکیم مهر لطفا شما به داد بخش خصوصی برسید و اجازه بدهید درد دل همکاران با تیتر درشت در اول صفحه درج گردد شاید روزنه ای باز بشود تا آنجا که بنده در جریان هستم همکاران در آزمایشگاه و واکسیناسیون نیز مورد بی مهری سازمان میباشند
احسان یزدانیان
|
-
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
0
تا به حال نظرات جالبی در خصوص مطلب اعتراض بخش خصوصی ابراز شده .در بین این نظرات دو گروه عمده دیده میشه . گروه اکثریت و اغلب با هویت شفاف موافقین مقاله چاپ شده و گروه دیگر شامل دو نظر دهنده با اسامی مستعار فرد مطلع و ناظر بیطرف هستند که به زعم بنده از دست اندر کاران سازمان دامپزشکی هستند که حتی علی رغم داشتن جایگاه سازمانی جرات ابراز هویت واقعی خود را ندارند زیرا خود به ایرادات عملکرد و اظهارات خود واقفند کما اینکه در سیستم دامپزشکی دولتی موجود کشور بسیاری از امور با پچ پچ و پشت درهای بسته و به صورت غیر مستقیم اداره می شود .به هر حال تا حد نزدیک به یقین هویت این افراد قابل حدس است.امااقای فرد مطلع شما راجع به عدم تنفیذ صریح فعالیت ممیزی ها در برنامه پنجم صحبت میکنید. در صورتی قانون سازمان دامپزشکی مربوط سال 1350 و دوره منحوس طاغوت است.در صورتی که کماکان ان سازمان و قسمتهای شامل قانون بدون تحول خاصی در حال فعالیت هستند .شاید توجیه شما در خصوص مدت دار بودن برنامه های توسعه است.در صورتی که ماده 187 برنامه 4 در خصوص وکلا علی رغم عدم تنفیذ در برنامه پنجم تثبیت و تقویت شده است.حتی در برنامه پنجم ماده 62 به صراحت تکلیف قوانین تنفیذ نشده قبلی را مشخص می کند و زمان معینی را جهت تشکیل کارگروه و شورای عالی اداری پیشنهاد می کند .اما سازمان دامپزشکی با اهمال بارز در خصوص تعریف شرکتهای ممیزی در برنامه 5 حتی در طول 4 سال اخیر عرضه و توانایی پیشنهاد و ایجاد مقدمات یک کارگروه را نداشته .نمایندگان ممیزی با قطع امید از سازمان انواع استعلامهای حقوقی را از معاونت حقوقی ریاست جمهوری ،مجلس،اداره کل حقوقی وزارتخانه و......... در خصوص مشروعیت ادامه فعالیت خود اوردند.حتی دستور صریح وزارتخانه جهاد به شما رسید .ولی سازمان تا به امروز دستور صریح وزارتخانه بالا دستی خود را تمکین نکرده است.اقایان مدیر در سازمان در کنار این لجاجت اظهارات جالبی داشتند از قبیل کاری می کنیم که خودتون مجبور بشین جمع کنید و حالا شاید یه موافق تو وزارتخانه پیدا کرده باشید اما 100 تا نامه و استعلام هم بیارید ما جمعتون می کنیم .من برداشتم اینه که اقایون در مقابل قانون دارند موذی گری می کنند. فرد مطلع و ناظر بیطرف کارکرد و پتانسیل ممیزیها را محدود دانسته اند. در صورتی که ایین نامه اجرایی ماده 94 وظایف بسیار وسیعی را برای شرکتهای ممیزی پیش بینی کرده اند ولی سازمان ........... امکان بروز این پتانسیلها را نداد و حتی سعی در تخریب توان فعلی دارد.با همین توان تحت فشار میزیها بسیاری از واحدهای عرضه سالها شناسایی نشده را پیدا و ماهی 2 بار انها را بازدید می کند.در بقیه موارد همین نظم موجود است .ولی در شبکه های دامپزشکی گاهی تا 3 ماه واحد بازدید نمی شود.البته شبکه ها در دادن امار .......... ید بلندی دارند که امار سازمان و به تبع بودجه دریافتی براساس همین ........... است.شرکتهای ممیزی در زمان ثبات همکاریهای خوبی با بخش دولتی داشتند و بخش دولتی به علت عدم توان پرسنلی از ایشان استفاده ها کرده مانند گشتهای مشترک ،طرح بسته بندی مرغ در استان تهران و.......جالب اینکه سازمان برای مدریت امور خود نه استخدام می کند و نه بخش خصوصی را تقویت می کند. البته اخیرا به تبعیت از سیاست استخدامی دولت جذب محدودی دارد که در مرحله عمل خود اما و اگر زیادی مانند بقیه امور سازمان دارد. اما در خصوص وزارت بهداشت که ابدا شما خود را با وزارت بهداشت مقایسه نکنید زیرا بهداشتیها بی غرض و دارای وسعت نظر هستند و بسیاری از امور حتی پر درامد را به بخشهای خصوصی بدون چشم داشت واگذار می کنند .در مورد ماده 94 ایشان به صورت ازمایشی و در بازه کوتاه طرح را اجرا کردند و به دلیل عدم استقبال ونداشتن متقاضی کافی در کمتر از یک سال انرا لغو کردند .ولی دامپزشکان 7 سال توان مالی ،بدنی ،زمانی و.... خود را صرف کردند و دارای حقوق مکتسبه غیر قابل انکار شدند که سازمان باید پاسخگو باشد. الان که این مطالب را می نویسم از مسافرکشی برمی گردم و توکلم به خداست .از تلویزیون اذان پخش می شود . به عنوان یک دکتز دامپزشک شما و دوستان تصمیم گیرنده را به خدای متعال واگذار می کنم وامیدوارم در پیشگاه حق عقوبت دیده و پاسخگو باشید و این شرایط بد مالی و اضطراب به عنوان تنبیه نصیب شما واطرافیان شما گردد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
0
با درود چهار سال پیش جلسه ای در سازمان در جهت افزایش تعرفه بر گذار گردید که با مخالفت شدید مشاور ارشد بخش بهداشت مواجه گردید علت را از ایشان جویا شدیم فرمودند انقدر تعرفه را افزایش نمیدونم تا شرکتها ضرر بدهند خودتان جمع کنید الان هفت ساله تعرفه ها را افزایش نداده اند که هیچ وظایف واگذار شده را از شرکتها گرفته اند علی رغم نظر مثبت وزارت خانه مجلس و نهاد ریاست جمهوری
سازمان دامپزشکی به دنبال چه چیزی هست؟
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
0
0
با سپاس فراوان از مدیریت محترم سایت حکیم مهر بابت درج و پرداختن به مشکلات بخش خصوصی، دوستان و همکاران بیابید مشکلات بخش خصوصی و در هر فرصت و بحث و رسانه ای اونقدر مطرح کنیم و ادامه بدیم تا مسولان دامپزشکی مجبور بشوند از این خواب و فاز بی خیالی در بیان...!! یا اصطلاحا هزینه این نوع رفتار بی مسولانه با شرکت های ممیزی و سایر بخش های خصوصی دامپزشکی و براشون بالا ببریم...!!
عضو نظام
|
-
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
0
0
سلام ، امید داشتیم در این چند سال اخیر حداقل سازمان نظام دامپزشکی برای دفاع از حقوق صنفی وارد عمل میشد ولی شواهد نشان میدهد اوضاع نظام دامپزشکی هم چندان آرام نیست و تنها به صورت نمادین و اقتصادی فعالیت میکند و هیچ دفاعی از بخش خصوصی صورت نمی گیرد . البته به دلیبل مقاومت های بدون هدف سازمان ، نظام هم با پیگیری قضایی موفق به گرفتن حق خود شده و اگر به سازمان فضا دهید فردا نظام را هم تعطیل خواهد کرد .
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
با سلام دریغ از یک جواب قانع کننده سازمان لطفا مطالب و مشکلات بخش خصوصی را حذف نفرمایید
نظر شما
ادامه