کد خبر: ۲۱۱۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

نشان جدید حلال به شش کشتارگاه کشور اعطا شد

نشان حلال برای نخستین‌بار در کشور با آرمی متفاوت‌تر از آنچه که در گذشته وجود داشته است، به شش کشتارگاه استان تهران اعطا شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور امروز در مراسم اعطای نشان حلال به شش کشتارگاه دام و طیور در استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، گفت: در تمامی مراکزی که ناظران شرعی حضور دائم دارند، در راستای اطمینان‌بخشی به اعتماد مردم نشانی با نام کد نظارت شرعی برای نخستین‌بار به کشتارگاه‌هایی که دارای ویژگی‌های مدنظر دامپزشکی باشد، اعطا می‌شود.

آیت‌الله حمزه کلانتری افزود: در ایران و تمامی کشورهایی که واردات گوشت از آنجا انجام می‌شود، ناظران شرعی حضور داشته و کار ذبح با استفاده از چاقو انجام می‌شود. بنابراین حلیت و طهارت گوشت تولیدی مورد تأیید است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 700 کشتارگاه دام و طیور در کشور وجود دارد که 900 نفر از روحانیون در این بخش همکاری می‌کنند و گاهی در برخی واحدها مجبور به نظارت دو نفر است.

کلانتری درباره اینکه آیا در گذشته محصولات تولیدی حلال نبوده است، ادامه داد: کدهایی با نام حلال از کشورهای دیگر گرفته می‌شد و ایران کد واحدی را به‌عنوان نشان حلال برای محصول پروتئینی نداشت، اما از این پس کد 12 رقمی که قابلیت ردیابی دارد، روی محموله‌های گوشتی الصاق می‌شود.

وی تصریح کرد: اعطای این نشان برای نخستین‌بار از شش کشتارگاه دام و طیور استان تهران آغاز شده و امیدواریم که به کل کشور تعمیم داده شود.

نشان جدید حلال

 

الزام حضور ناظران شرعی در تمامی ایام ذبح

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان تهران نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با ایانا اظهار داشت: این کد به‌عنوان برند تجاری بین کشورهای مسلمان معروف خواهد بود و برای مردم کشور خودمان نیز اطمینان خاطر ایجاد می‌کند.

عبدالحسین فاضل یادآور شد: هر کشتارگاهی که ناظر شرعی دائم نداشته باشد، نمی‌تواند این نشان را دریافت کند و یکی از شرایط لازم برای اخذ آن، بودن ناظر شرعی در تمامی اوقات شبانه‌روز است.

وی تأکید کرد: سه کشتارگاه طیور و سه کشتارگاه دام سنگین امروز نشان حلال دریافت کردند.

 

 

برچسب ها: کد نظارت شرعی،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
تا حالا ندیده بودیم روحانی با لباس خودش وارد خط کشتاری شود
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
0
خوبه که روحانیون تشریف دارن و این همه تقلب میشه! اگه نداشتن چی میشد؟!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
0
حفظهم اله انشااله
نظر شما
ادامه